Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is dit echt evangelie of niet?

  31-10-2006 20:00:10
Hoi

Kan iemand mij zeggen of volgende tekst een echt evangelie is of niet?

Een man droomde dat hij langs het strand wandelde samen met God.Tegen de blauwe lucht tekenden zich perioden af uit zijn leven en voor iedere periode waren achter hem twee paar voetstappen te zien in het zand: de voetstappen van hemzelf en de voetstappen van God.Terugkijkend na die voetstappen zag hij opeens een stuk waar slechts één paar voetstappen stond. Hij zag ook dat dit precies samenviel met de moeilijkste en verdrietigste periode uit zijn leven.“God,” zei hij, “Jij hebt beloofd dat Je altijd bij mij zou zijn. Ik begrijp niet dat jij me juist op het moeilijkste moment van mijn leven hebt verlaten.”Maar God antwoordde: “Mijn kind, ik hou van jou en zou je nooit verlaten. In die moeilijke periode van strijd en lijden, daar waar jij maar één paar voetstappen ziet, daar was het dat ik jou gedragen heb.”

Als dit niet zo is, moet ik hem gebruiken als eerste lezing.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 548


Elise
13-7-2007
 Meld misbruik31-10-2006 23:01:31

Ik denk (ben bijna zeker) dat een evangelie letterlijk uit de bijbel moet komen. Dus volgens mij zal de pastoor dit niet goed vinden.
Elise



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik1-11-2006 10:30:33

Nee, wij hadden deze tekst ook opgenomen in ons boekje voor het evangelie, en we moesten een andere tekst nemen.

Zoals Elise zegt, het evangelie moet letterlijk uit de bijbel worden overgenomen.

groetjes
Katrien
32 dagen getrouwd



Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik2-11-2006 18:03:12

Dit is geen evangelie, want komt niet uit de Bijbel.



An
13-8-2005
 Meld misbruik2-11-2006 21:29:08

Hoi Rebecca,
Wij hadden deze tekst, in aangepaste vorm (lees onze namen) als eerste lezing. Onze pastoor wist ons te zeggen dat het refereert naar een tekst uit de bijbel, maar hij wist zelf niet werke juist.
Groetjes en veel succes!
An 13-08-05


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info