Nu Online
Momenteel zijn er 223 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

raad gevraagd - kinderwens

16-2-2013 22:58:47
Dag bruidjes

Ik wou even jullie mening vragen. Mijn almost-husband en ik zijn al even voor kindjes aan het proberen. Nu is er een probleempje bij mij, waardoor het niet lukt, maar daarvoor ben ik nu in behandeling. We vrijen op dit moment met condoom, omdat ik toch nog graag in mijn kleed zou passen, maar vanaf welke maand (denken jullie) zouden we terug zonder condoom mogen vrijen? Ik dacht vanaf april, mei omdat we eind juni trouwen.

Dank u ;D

Yoline
28-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1219

debora
18-7-2014
 Meld misbruik16-2-2013 23:34:20

Ik volg dit mee op! Want wij gaan vanaf volgende maand probere kindjes te krijgen; Ik wou echt niet meer wachten...Ben zelf al is aant tellen geweest. Was van plan om vanaf september/oktober tot april/mei condoom te gebruiken (moest ik nog nie zwanger zijn).Wij trouwen in juli 2014...

cynthia
8-6-2015
 Meld misbruik16-2-2013 23:59:17

hallo,ik ga hier ook mee volgen ! want wij zijn ook aant proberen van december om kindje te krijg . maar het is nog niet gelukt . hopelijk gebeurt het snel. wij zijn van plan om van augustus /september tot maart/ april condoom te gebruiken. en wat op de lijn letten want mijn trouwkleed is al besteld. we trouwen in juni 2014..
veel succes al vast
groetjes cynthia

Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik16-2-2013 23:59:52

Hey Yoline, het is echt wel moeilijk om daar een sluitend antwoord op te geven...
Bij sommige vrouwen zie je na 8 weken al een klein buikje en/of wat meer pak rond de heupen, maar bij anderen duurt het langer dan 3 maand voor ze er iets van merken aan hun buik of omvang in het algemeen.
Dan hangt het er natuurlijk ook nog eens van af of je vanaf de 'eerste ronde' (zoals ze dat soms noemen :p) zwanger bent. Volgens mij is dat vrij zeldzaam, meestal moet je toch een aantal maanden proberen voor het raak is.
Ik weet niet hoe het zit met je kleed, of dat al volledig in orde is... Maar als je een beetje op voorhand kunt melden aan de winkel hoever je op je trouwdag zult zijn, kunnen ze daar wel rekening mee houden. Tenzij je maten al genomen zijn, dan zouden ze wel eens wat moeilijk kunnen doen en extra kosten aanrekenen.
Ik zou zeggen, hou rekening met de praktische kant, maar doe vooral waar jij je goed bij voelt! Het zou natuurlijk fantastisch zijn als je op je trouwdag ver genoeg bent om het aan te kondigen :)

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik17-2-2013 0:28:10

Hou er ook rekening mee dat je veel last kan hebben van misselijkheid en dat wil je echt niet hebben hoor op je grote dag. Zelfs menstratie op uw huwelijksdag kan een vrouw missen als kiespijn.

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik17-2-2013 1:28:23

Wel wij proberen al van oktober 2011, dus het zal zeker niet van de eerste ronde zijn. Menstrueren doe ik ook niet, dus het probleem is toch wel vrij 'groot'. Heb er ook al aan gedacht aan het misselijke gevoel en ik zou het ook liever missen als kiespijn, maar we zouden nu eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel zien, dus dat zorgt voor de grote twijfeling.

Eva

Meld misbruik17-2-2013 8:04:58

hey Yoline

als het echt al zo'n groot probleem is zou ik er gewoon voor gaan, de mensen gaan er niets van zeggen hoor! ze gaan alleen super blij voor je zijn, misschien moet je wel rekening houden met je jurk, ik trouw eind mei dit jaar en we zijn al van vorige zomer aan het proberen, toen ik voor mijn jurk in december ging kijken heb ik dit gewoon gemeld aan de winkeldame en ze zei enkel dat als ik in januari nog zwanger zou geraken, ik snel contact met hen moest opnemen, konden ze de maten nog een beetje aanpassen en anders hoefde ik zelfs niet te verwittigen want er word altijd een beetje rekening mee gehouden dat je een beetje kan verdikken door bv de stress. ik weet dat misselijk zijn op je trouwdag niet echt super is maar ik zou denken' t is voor een goed doel' grtz

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik17-2-2013 11:40:24

Ik wil niet graag de boeman zijn en ik snap dat er veel bruidjes met een kinderwens zitten (ik ook ) maar wij gaan sowieso wachten tot na het huwelijk.
Als alles goed gaat is het natuurlijk prachtig om op jullie trouw de zwangerschap aan te kondigen maar niet elke zwangerschap gaat van een leien dakje.
Ik heb het voorbeeld van heel dichtbij. Mijn schoonzus is 7 maand zwanger en al 7 maand zo ziek als iets! Vanaf dag 1 niet gewoon misselijk maar echt kotsmisselijk! Geen eten kunnen zien of ruiken, constant lage bloeddruk waardoor ze zo goed als de hele dag liggend moet doorbrengen. Voor haar is deze zwangerschap een straf, ze zit elke dag af te tellen ipv te genieten van het hele verhaal. Nu dit is natuurlijk ook niet voor iedereen zo maar ik wou het risisco niet lopen.
En wat als (en nu ga ik echt naar het slechts mogelijke scenario) je door de stress van de trouw een miskraam krijgt? Enkele dagen voor, op net op je trouwdag?

Ik hoop voor alle bruidjes die zwanger willen worden dat het jullie snel lukt ik wil wil echt niet te negatief zijn maar jullie gewoon waarschuwen dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is!

nancy
31-3-2016
 Meld misbruik17-2-2013 15:09:07

Evy heeft groot gelijk, eerst trouwen of eerst kindjes maar beiden even "tussendoor of aan beide tergelijkertijd beginnen" vind ik niet echt een goed idee. je moet van beide belangrijke stappen kunnen genieten. Huwelijk en voorbereidingen en dan nog een zwangerschap erbij kan voor vele hormonen iets te veel van het goede zijn

Ik ben een"iets" oudere bruid in spè dus mag ik jullie moederlijke raad geven geniet van jullie huwelijk en je kersverse echtgenoot en maak tijd voor elkaar en geniet. De moment dat de kindjes er zijn komen jullie als koppel op de tweede plaats

Sarah
7-6-2013
 Meld misbruik17-2-2013 17:27:15

Begin november heb ik bijna de trouw moeten uitstellen... ik was zwanger! en na wat telwerk zou ik rond mijn trouwdatum moeten bevallen... Ik was super blij en had in gedachten de trouw al even opgeborgen... maar helaas, het heeft niet mogen zijn... na een 6-tal weken kreeg ik een miskraam... ("gelukkig" al vrij snel dus ik ben er redelijk snel bovenop gekomen). Nu kijk ik vooral uit naar mijn trouw.. maar mijn kinderwens blijft nog altijd zeeeeeeeeer groot! Dus mijn dilemma is zeer groot! Ik zou graag zo snel mogelijk terug beginnen aan een kindje.. maar ja in juni trouwen wij... dus ja we zien wel. Nu was mijn volgende vraag aan jullie: Aangezien ik niet meer aan de pil ben, zit de kans er dik in dat ik mijn maandstonden ga hebben rond de trouw... help help help ... vervelend op die dag .. dus hoe gaan jullie dat doen? Ik dacht misschien eraan om een 2-tal maanden voor de trouw terug te beginnen met de pil, zodat ik die kan doornemen rond de trouw en zo verlost ben van die vreselijke maandstonden... Andere tips misschien ?

Evy
18-5-2013
 Meld misbruik17-2-2013 21:47:47

Lieve bruidjes met een kinderwens. Ik begrijp dat jullie met een kinderwens bezig zijn dit is ook heel normaal als jullie je super voelen bij je partner maar hou in je achterhoofd dat een zwangerschap samen met de stress van het plannen van jullie prachtige dag niet erg gezond is voor het kindje. De ongemakken die de ene al wat meer ervaart dan de ander zijn niet weg te denken bij een zwangerschap of bij het plannen van een huwelijk. Ik zou persoonlijk deze 2 zaken toch ook liever gescheiden houden. Zo kan je eerst en vooral van beide zaken evenzeer genieten. En ook rond beide de nodige stress verminderen. Want als je zwanger bent moet je iedere maand of meerdere in sommige gevallen bij de gynaecoloog en misschien bij de kinesist. De geboortekaartjes en suiker gaan kiezen, de kinderkamer, de geboortelijst,... Er komt ook veel bij kijken hoor en een goede raad bij een zwangerschap zie dat alles tijdig klaarstaat zodat je de laatste maand in alle rust kan uitkijken naar de geboorte. Neem aub voor jullie zelf en ook voor jullie prachtige kindje of kindjes in spé niet te veel hooi op jullie vork. Ik wil jullie er ook op wijzen als je zwanger bent of zou zijn ga AUB NIET onder de zonnebank dit kan een miskraam veroorzaken. Voor de rest wil ik jullie alleen maar zeggen geniet geniet geniet. Groetjes bruidje in spé met 2 kindjes.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik18-2-2013 8:54:38

Hey,
ik snap ook héél goed jullie dilemma.
Ik heb al 2 kinderen, dus heb misschien makkelijk praten. Maar ik zou dus wachten tot vlak na de trouwdatum. Ik heb namelijk 2 super slecht zwangerschappen gehad. Ik zou totaal niks aan m'n trouw gehad hebben. Op 12 weken zwangerschap was ik 9kg afgevallen, zo ziek was ik. Zelfs een glas water bleef er niet in. Geloof me, een trouw is dan echt het laatste waar je aan denkt, en een weekje ziekenhuis is het resultaat. Bij m'n tweede zwangerschap heb ik op heel de zwangerschap 8weken kunnen gaan werken, de rest moest ik (letterlijk!) plat liggen door de ene complicatie na de andere.
Enkel om die redenen zou ik dus wachten.
Maar ik begrijp dat jullie ongeduld groot is. Een vriendin van mij had ook vruchtbaarheidsproblemen. Ik heb het dus van dichtbij meegemaakt. Maar ik zou dus ten volle van m'n trouwdag willen kunnen genieten, en bij mijn zwangerschappen zou dat totaal niet mogelijk geweest zijn. Ik wens dit uiteraard niemand toe, maar het kàn voorkomen. En daar moet je ook realistisch in zijn, natuurlijk.

Ik hoop in ieder geval dat jullie toch zeer snel op de één of andere manier zwanger geraken!

Groetjes
Katrien

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik18-2-2013 10:47:45

Als ik de verhalen zo hoor over gecompliceerde zwangerschappen dan denk ik inderdaad dat het beter is om te wachten tot net na de trouw. Het zal wel met pijn in mijn hart zijn, maar ik zou onze mooie dag nu ook niet willen 'verkloten' door de hele tijd ziek te zijn en er zelf niet van te kunnen genieten. En uiteindelijk we zijn al bezig van 2011, een paar maandjes meer of minder zal wel niet veel veranderen zeker.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik18-2-2013 11:58:14

Hey Yoline,
het kan ook anders natuurlijk, hé! Een collega van mijn wederhelft heeft op z'n trouw ook aangekondigd dat z'n vrouw zwanger was. Je zag het niet, zij straalde, heeft van heel de zwangerschap nergens last van gehad.
En hopelijk is het bij jou ook zo uiteraard. Zwangerschappen zoals de mijne wens ik m'n ergste vijand nog niet toe! Maar stel dat het toch zo is, dat wil je écht niet als je trouwt.
Het is zelfs zo dat wij speciaal tot na de zomervakantie gewacht hebben om aan een tweede te beginnen, omdat we begin september op reis zouden gaan, en dat we toch nog van die reis wilden genieten (was niets speciaals, gewoon Z-Frankrijk in een huisje).
Wat bleek: op die reis, had ik een positieve test in handen. Terwijl we er de eerste keer 10m over gedaan hadden, was ik nu van de 1ste keer zwanger. Na de reis ben ik nog 2w gaan werken en daarna lag ik plat. Echt niet leuk.
Geniet nu van de voorbereidingen van de trouw, en begin misschien een maandje voor de trouw ofzo aan kinderen. Dan ben je misschien wel super pril zwanger zonder dat je het weet. Maar heb je nog geen last. Dan kan je toch een maandje eerder beginnen, hé, dan wanneer je wacht tot na de trouw.

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik18-2-2013 12:42:50

Ik was in het begin van plan om terug zonder condoom te vrijen vanaf april-mei, maar inderdaad best wachten een maand ervoor. Ik wou wel zo snel mogelijk beginnen, omdat ik ongelooflijk veel problemen heb, maar aan de andere kant. Misschien dat de kuur met de gynaecoloog nu wel werkt.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik19-2-2013 9:27:04

Hey Yoline,
ik weet natuurlijk niet wat het probleem juist is. Geen menstruatie is natuurlijk al niet niks! En dat je graag aan kids begint, snap ik zeker en vast. Zo'n hummeltje is geweldig. Ik hoop dan ook oprecht dat het je snel lukt om zwanger te geraken. En dat je ongelooflijk kan genieten van je zwangerschap! Want dat heb ik helaas moeten missen. Maar goed, ik wist dat het na 9 maanden gedaan was met die miserie, hé. ;-)
Hopelijk kan je gyn je verder helpen, en zijn jullie binnen een dik jaar niet alleen getrouwd maar ook mama & papa!

Seya

Meld misbruik14-3-2013 13:47:31

Hier ook een 2e kinderwens ! Ik wou ook zwanger zijn als wij gingen trouwen ,en dan het bekend te maken tijdens het feest. Maar na veel nadenken heb wij besloten om dan toch maar te wachten tot na de trouw.

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik gelukkig niet veel afgezien ,alleen heel snel moe van begin tot eind .. Ik heb al laten vallen bij onze ouders dat ik zo graag een 2e wil, maar zij zeiden allemaal da we beter kunnen wachten want je weet maar nooit , het kan zijn dat ik bij mijn 2e zwangerschap de heletijd misselijk ben dusja, daarom gaan we wachten tot na ons huwelijk. ( Ik kan nu al niet meer wachten :( )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info