Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkelijk huwelijk

  15-2-2013 13:34:03
Dag dames!

Een vraagje over het huwelijk in de kerk:

Wij zijn van plan om te trouwen in de gemeente waar ik opgegroeid ben (meeste volk komt ook daar vandaan), maar nu vraag ik mij af hoe ik dat moet regelen. Op zo'n kerkelijke website stond dat je eerst contact moet opnemen met de pastoor van je gemeente (die voorlopig onbereikbaar blijkt te zijn, zelfs langsgaan helpt niet...) en dan pas contact opneemt met pastoor/diaken van je keuze.

Moet dit echt zo? Vind dit precies nogal tijdverlies...

Verder: Wij willen trouwen op 31 mei 2014. Dat is een zaterdag in een verlengd weekend (die donderdag is O-L-H Hemelvaart). Weet iemand of er dan überhaupt getrouwd kan worden voor de kerk?

Alvast bedankt!

Liesbet
31-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1478


Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik15-2-2013 14:27:19

Oei dan ben ik al verkeerd bezig :-)

Ik heb meteen de diaken gecontacteerd van de gemeente waar ik ben opgegroeid en heb niet eerst even de pastoor van de gemeente waarin we wonen gecontacteerd...



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik15-2-2013 16:36:41

Je kan op die dag wel trouwen, de zaterdag voor pasen vb niet.
Ik zou ook meteen de priester bellen van de kerk waar je wil trouwen. Wij hebben dit zo gedaan en die heeft alles voor ons geregeld.



Coraline
17-5-2014
 Meld misbruik15-2-2013 17:11:32

Wij zijn naar ons "keuze" pastoor geweest en hij ging contact opnemen met de pastoor van onze parochie om zijn toestemming te vragen om ons te trouwen. Normaal maken ze daar geen probleem van.



mieke
13-7-2013
 Meld misbruik15-2-2013 23:28:17

ik trouw ook in de kerk vanwaar ik afkomstig ben en wij hebben gewoon de diaken van daar gecontacteerd. vorige week zijn we langs moeten gaan en hij gaat een brief sturen naar de pastoor van de gemeente waar we nu wonen en goedkeuring vragen mar normaal zal dat geen probleem zijn.
hopelijk ben je hier iets mee

groetjes



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik16-2-2013 11:36:30

Ik heb eerst gekeken waar ik wou trouwen.. In een kapel in de gemeente waar mijn ouders wonen. En dan pas heb ik contact opgenomen met de priester die daar voor verantwoordelijk is, ik had van hem ook al veel positieve dingen gehoord dat het een toffe pastoor is dus was snel beslist. ;) Maar wij hebben de verdere details eerst met een Zuster besproken omdat hij daar niet veel tijd voor had en enkele weken geleden hebben we dan voor de eerste keer echt afgesproken met de Pastoor. :)




Liesbet
31-5-2014
 Meld misbruik16-2-2013 12:35:18

Ok bedankt! Wij gaan het dan ook zo proberen ;)



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik17-2-2013 19:54:10

Wij trouwen ook in mijn geboortedorp en hebben ook gewoon "onze" pastoor gecontacteerd. Hij moet dan in principe een brief invullen voor je parochiepastoor om toestemming te vragen, maar dat gebeurt niet altijd ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info