Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijks eucharistie viering of huwelijksgebedsviering?

  9-2-2013 0:12:14
Hallo! Ik wil heel grazg voor de kerk trouwen mqar mijn vriend is wel gedoopt maar voor de rest noet echt met het katholieke geloof opgevoed. Nu wil hij wel in de kerk trouwen voor mij maar alleen als het niet te lang duurt. Nu las ik dat je kan kiezen tussen een eucharistie en een gebedsviering en dat deze laatste minder lang duurt en precies wat persoonlijker is. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Wat houdt zo n gebedsviering juist in en hoe lang duurt het?

katrien
3-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1686


Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik9-2-2013 8:43:12

Meestal word er nu voor gebedsviering gekozen, deze duurt max 1 uur en is persoonlijker. Je hebt geen hostie en geen wijn. Als je echt een eucharistie wil, kan je dit vragen maar bij ons hebben ze geen pastoor en dan moesten we zelf een priester zoeken. De diaken gaat ons trouwen.



katrien
3-8-2013
 Meld misbruik9-2-2013 11:18:51

Hey Katrien, bedankt voor je reactie! Gaan jullie ook voor een gebedsviering? Weet je toevallig ook wat het allemaal inhoudt? groetjes,



Chris
26-10-2013
 Meld misbruik9-2-2013 16:17:40

Hey Katrien,
wij hadden vorige week onze voorbereidingsdag van het decanaat, en de pastoor verkiest bij ons zelf de gebedsviering. kwa opbouw zijn de twee hetzelfde, alleen heb je bij de eucharistieviering inderdaad de communie, en heb je ook meer teksten uit de bijbel. Bij ons in de gebedsviering komt er maar 1 lezing uit de bijbel, en die kan je zelf kiezen. Als je opteert voor eucharistie zitten er meer bijbelteksten in en heb je het hele ter communie-gaan gebeuren erbij. Dus dat duurt ook langer...
groetjes,
Chrisje



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik9-2-2013 20:06:47

We gaan ook voor de gebedsviering. Je kan deze teksten allemaal terugvinden op internet, tesamen met de opbouw van zo een gebedsviering :-)
Je kan uw teksten allemaal zelf kiezen. Ik moet ons misboekje nog doorsturen naar de diaken en dan zal ik zijn opmerkingen zien. Ben benieuwd :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info