Nu Online
Momenteel zijn er 153 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk: kleine of grote ruimte kiezen?

  23-1-2013 10:02:00
Gisteren is de pastoor bij ons langgeweest. We kenden de man niet, maar de kennismaking is nog goed meegevallen. Gesprek duurde wel 3uur, maar we moeten geen verdere huwelijksvoorbereidingen meer doen. Ik had ons misboekje al wat opgesteld en buiten enkele kleine dingen heeft hij er niet veel aan veranderd. We hadden de indruk dat hij wel voor een persoonlijke viering is, want hij heeft ons nog wat tips gegeven om ze nog wat te 'verpersoonlijken'. Onze kerkelijke viering zal al om 10h30 starten, want hij wil erna evtl nog een begrafenis kunnen doen, moest die er zijn. Onze kerk is ook redelijk groot, dus was het voorstel van de priester om de viering te houden helemaal vooraan in de kerk (een beetje knussere, mooiere ruimte. Ook mooier te versieren volgens de pastoor). Hier kunnen wel maar een 50tal stoelen staan. We zien het wel niet zitten dat er mensen zouden moeten rechtstaan. Hoeveel volk komt er zo ongeveer naar de kerk, volgens jullie? We hebben n 130 gasten voor T avondfeest en dan nog een 100tal voor een namiddagreceptie. De viering is al vroeg, dus misschien dat mensen die van ver moeten komen, niet gaan komen. zouden jullie het erop wagen en de kleinere ruimte kiezen of toch voor de zekerheid de hele kerk gebruiken? Ik vind het een moeilijke beslissing. een idee van mijn toekomstig man was om in de uitnodiging ook een bevestiging te vragen of ze al dan niet naar de kerk zouden komen. Maar is dat niet raar?

Kim
31-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 909


Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-1-2013 10:17:49

Wij zijn vorig jaar uitgenodigd voor alleen de kerkdienst met aansluitende receptie en toen werd er gevraagd om te laten weten of we kwamen of niet.
Eigenlijk is dat nog niet zo raar, niet alleen om te weten hoeveel plaats je nodig hebt in de kerk, maar ook om te weten hoeveel misboekjes er moeten zijn.



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik23-1-2013 15:20:38

Ik zit met hetzelfde probleem voor onze ceremonie.

Er kunnen echt max 50 mensen in het kleine zaaltje zitten en dan zitten ze al gezellig dicht bij elkaar ;-) Daarom dat we ook niet goed weten wat we ermee moeten doen. Ik had verwacht dat er niet veel mensen zouden komen maar als ik nu zo rond hoor lijken er toch veel mensen op de ceremonie aanwezig te willen zijn...

Hoe tof ik het ook vind, want ze komen die dag toch speciaal voor jou had ik wel even zo iets van euhm... lap waar moet ik die allemaal zetten.
Hoe dan ook... wij hopen op mooi weer dan kan het doorgaan in de prachtige tuin!!!!

Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info