TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lobke
6-7-2007
|
17-10-2006 12:43:08
Tamara,
Zowel bij jouw vorig bericht als bij jouw bericht nu, leef ik heel sterk met je mee. Ik voel dat jij graag oplossingen zou zoeken maar dat de omgeving daar soms zo moeilijk over doet. Mijn idee zou toch zijn om op zoek te gaan naar een andere datum. Voor 07/07/07 zijn jullie inderdaad naar de late kant en het zal heel moeilijk worden om nog alles te kunnen regelen. Het stadhuis en rent a priest zijn hoogstwaarschijnlijk zaken die je nog kan verzetten. Dat voorschot van 100 euro voor rent a priest zullen ze niet terugvragen indien je de datum verzet? En de jaguar en de fotograaf zullen ook veel gemakkelijker op een andere dag vast te leggen zijn. Als je schoonmoeder niet wil bijleggen voor het feest, zou ik ze daarin haar zin laten doen. Ze hoeft trouwens niets te geven. Maar dan hoef jij je ook niet aan haar aan te passen. Als zij de fotograaf wil betalen en jij vindt het een goed idee kan je dat doen, wil jij dit liever niet dan doe je wat jij het liefst hebt. De omgeving moet beseffen dat het jullie huwelijk is! Nu, ik lees dat je vriend niet zo flexibel is wat de datum betreft. Wel, dan zou ik hem voorstellen dat hijzelf alles regelt voor die dag. Hopelijk beseft hij dan al snel dat het een onbegonnen werk is! Trouwens, het is toch veel belangrijker om een leuke voorbereidingstijd te hebben dan die datum van 07/07/07? Waarom hechten de mensen daar trouwens zoveel belang aan???? Ik wil zeker niet kort overkomen naar jou toe, maar ik denk dat dit de enige manier is om eruit te komen. Alle problemen mogen toch niet op jou nek komen!!
Heel veel moed. Tamara, zorg er voor dat je wat controle krijgt over de situatie.
Veel liefs, Lobke.
|
|
annelies
9-6-2007
|
17-10-2006 12:45:39
Dag Tamara, Ik vindt het echt heel spijtig voor jullie dat alles zo moeilijk verloopt. Wijzelf hebben ook wel wat problemen op dit moment, ouders en schoonouders die niet akkoord zijn met onze keuzes... Ik vindt het zelf ook heel erg maar probeer toch om je erover heen te zetten (al weet ik zelf hoe moeilijk dat is). Wat betreft een lokatie: sommige feestzalen hebben ook kleinere zalen. Als ik het mij goed herinner, zijn jullie met niet zo heel veel voor de feest. Misschien heb je in die zalen dan ook nog kans om iets te vinden, aangezien die toch minder gemakkelijk genomen worden. Daarnaast kan je ook een zaal zonder traiteur zoeken. Deze zijn meestal veel minder snel verhuurd, omdat er niet zoveel mensen voor een dergelijke formule kiezen. Waar trouwen jullie juist? Misschien kan ik wat suggesties doorgeven als ik iets weet. Wij zijn van Gent en hebben ook gezocht naar een zaal zonder traiteur. Voor de ceremonie met Rent-a-Priest: dan kan je eigenlijk overal doen. Je kan er bijvb. ook voor kiezen om dit in je tuin te doen, of in die van goede vrienden of zo. Je zet daar dan een mooi paviljoentje of partytentje of iets dergelijks, versiert het mooi en dat is direct veel gezelliger en origineler dan in een kerk of een kapel of zo. Als je een zaal vindt, kan je de ceremonie ook daar doen (dat doen wij ook), buiten of binnen. Ik hoop dat ik je al wat geholpen heb. Annelies 09.06.2007
|
|
Katleen
8-9-2007
|
17-10-2006 14:45:01
Tamara, Van waar zijn jullie? Dit is ietsje gemakkelijker om ideetjes van zalen/fotograaf door te geven. Maar eigenlijk moet ik Lobke toch wel wat gelijk geven. Waarom de datum behouden als het zo goed als onmogelijk is nog alles geregeld te krijgen en ja waarom laat je je vriend niet eens alles uitzoeken. Als hij dan toch niet van datum wil veranderen dan moet hij u maar een beetje helpen om alles in orde te krijgen. Nog heel veel moed meisje. Kate
|
|
Sissi
26-5-2007
|
17-10-2006 15:35:46
Hey Tamara,
Ik heb ook je vorige berichtjes gelezen en het lijkt me wel een vervelende toestand. Ik ben het eigenlijk volledig eens met Lobke. Wij wilden eerst ook op 07/07/07 trouwen maar vonden in mei al geen zaal meer naar onze zin. Inderdaad een parochiezaaltje of zaal zonder traiteur of tent zal gemakkelijker te vinden zijn voor die dag, maar dat lost andere problemen niet op (zoals fotograaf, dj, vervoer, enz.). Ik kan je ook alleen maar aanraden om eens goed met uw vriend te spreken en hem duidelijk te maken dat het jullie huwelijk is en dat jullie er samen moeten uitgeraken. Veel mannen steken minder tijd in de voorbereidingen dan de vrouwen, maar hij moet toch ook beseffen dat het heel moeilijk is om alles nu nog te regelen voor zo'n speciale datum.
Ik hoop dat jullie er uitgeraken!!! Veel moed!!!
Groetjes, Sissi
|
|
fabienne
7-7-2007
|
17-10-2006 15:48:20
hallo tamara,als je mij laat weten welk gemeente je woont kan ik paar adressen doorgeven van fotograaf enzo,succes nog he meid ik leef met je mee,
|
|
Tamara
13-11-2010
|
17-10-2006 16:00:04
Hey,
ik ben van eeklo. De datum verzetten is echt niet mogelijk voor mijn vriend en eigenlijk ook voor onze moeders ook. Het is precies alsof niemand inziet dat het gewoon heel moeilijk zal zijn om nu nog een zaal e.d. te vinden. En ik krijg constant het verwijt dat ik mij teveel opwind. Ok ja, ik ben wel een zenuwachtig type en panikeer vlug, maar het gaat hier wel over ons huwelijk hé...
|
|
K
7-7-2007
|
17-10-2006 17:25:32
Wij trouwen ook die dag, en hebben de belangrijke dingen reeds in jan/feb vastgelegd, en toen waren er al zalen/fotografen bezet... Wat niet uitsluit dat je die dag kan trouwen he, als je het alternatief aanpakt: een parochiezaal met traiteur, eventueel een gezellig restaurant afhuren als de groep niet té groot is, een student fotografie,... Er zijn altijd opties, je zal gewoon iets creatiever moeten zijn of harder zoeken... Ten slotte spijt het me te lezen dat het allemaal zo tegenvalt, een huwelijk kan behoorlijk stresserend zijn, maar het algemeen gevoel zou wel positief moeten zijn, ik hoop dat je er later toch positief op kan terugblikken...
|
|
Vicky
7-9-2007
|
17-10-2006 17:45:37
Hey Tamara,
Waarom kan de datum niet verzet worden? Is het een principieel probleem of een praktisch probleem? Van jouw vriend kan ik het nog begrijpen dat hij het heel spijtig vindt maar van de mama's eigenlijk niet. Het is toch jullie trouw? Als jij het geen probleem vindt om de datum te verzetten dan vind ik niet dat zij er een drama van moeten maken! Maar het kan natuurlijk ook een andere reden zijn...
Ik wou ook heel graag trouwen op 777. Heb dat al 3 jaar geleden gezegd of zo. Iedereen lachtte toen met mij dat ik dat toen al wist. Ik heb altijd gezegd: ik trouw op 777, met wie weet ik nog niet, maar ik trouw op 777!!!! Natuurlijk zou ik met mijn vriend gaan trouwen, zijn trouwens al 9 jaar samen, maar ik zei het eerder als grap natuurlijk dat ik met eender wie zou trouwen, als het maar op die dag was. Mijn vriend heeft echter gewacht met mij te vragen tot 1 juni van dit jaar. Ik had hem er wel al subtiel (maar toch dikwijls genoeg!) op gewezen dat hij er ook niet te lang mee moest wachten om mij te vragen, want dat je toch zeker een jaar op voorhand de zaal moest vastleggen en zeker voor zo een datum. Maar gelijk hij is, dacht hij dat alles wel in orde zou komen en dat ik overdreef qua timing. Niet dus!!! Alle zalen en dergelijke waar wij in geinteresseerd waren, waren al lang volgeboekt. Vele al vanaf kerstmis 2005!!!! Populaire datum dus 777!!! Eerst was er voor mij geen sprake om de datum te verzetten. Ik moest en ik zou op die dag trouwen. Er zijn zelfs wat traantjes gevloeid toen. Mijn vriend voelde zich heel slecht toen, omdat hij wist dat hij te lang gewacht had met mij te vragen. Ik kon toch moeilijk alles al gaan regelen vóór hij mij gevraagd had!!! Ook een beetje wanhopig vond ik. Ik had toen zoiets van: ziet ge nu wel!!! Ik heb het toch gezegd!!! Nu geloofde hij mij natuurlijk wel van die datum. Hij is toen een beetje in paniek geschoten en wilde zelf nog alles rap rap regelen zodat ik content zou zijn. Maar dat ging natuurlijk niet meer. Als ze tegen mij zeggen dat alles al volgeboekt is, gaan ze tegen hem niks anders zeggen hé! Ik heb hem toen wat laten zweten achter de pc en hem wat laten rondbellen zodat hij zelf kon ondervinden dat ik wel degelijk gelijk had dat alles al volzet was. Hij dacht het snel even op te lossen! Ik ben wel niet echt kwaad geweest, wel heel verdrietig en dat vond hij nog erger denk ik. Maar ik heb mij er redelijk snel bij neergelegd omdat ik vond dat een stomme datum het niet waard was om ruzie over te maken en hem allerhande dingen te gaan verwijten! Hij had het toch ook niet bewust gedaan allemaal. Hij is van nature nogal rustig dat alles wel op zijn pootjes terecht zal komen. Maar deze keer niet dus...
Toen hebben we toch maar gesproken over een andere datum. Hoe spijtig ik het ook vond. Nu is het 797 geworden. Ook een mooie datum. Pin u niet te fel vast op die datum. Het gaat toch om het trouwen zelf. Nu ben ik heel blij dat we de datum verzet hebben. Nu konden we tenminste kiezen uit verschillende opties voor vanalles. Goed vergelijken qua prijzen en wat je ervoor krijgt, zonder de druk dat je snel snel moet beslissen!!!! Dit gaf mij een heel 'vrij' gevoel, een gevoel van opluchting. En trouwens, er trouwen al zoveel mensen op 777, dat dit nu toch ook al niet meer zo speciaal is... Als dit enige troost kan zijn?
Dat de rest van de familie dan ook maar eens met voorstellen op de proppen komt. Laat ze het zelf maar eens uitzoeken voor die dag. Dan zullen ze er rap achter zijn waarom jij je zo 'opwindt'... Ik vind trouwens dat je alle reden hebt om je druk te maken, je hebt gelijk en niemand luistert naar je!!! Een trouw zonder zaal, eten, fotograaf, ceremoniemeester en weet ik wat nog allemaal is geen trouw!!! Dat ze gewoon eens nuchter nadenken.
Ik zou echt proberen de datum te verzetten zodat je alles op je gemak kan regelen. Dan zal het ook goedkoper worden want dan kan je uit alle opties de beste prijs/kwaliteit kiezen. Dan is uw vriend ook ineens content dat het allemaal niet te duur wordt.
Groeten en heel veel succes. En laat je vooral niet doen! Je trouwdag zou normaal een hele mooie dag moeten worden en mag er toch zeker niet toe bijdragen dat je ruzie of discussies krijgt met je vriend. Dat is het ook niet waard. Trouwen gaat om elkaar graag zien en dat is het allerbelangrijkste!
Vicky 797
|
|
Felix
1-2-2007
|
17-10-2006 19:00:13
Meisjes, meisjes toch. Het gaat maar om een feest he. Mij lijken al die dagen na die ene trouwdag vele malen belangrijker te zijn...
|
|
Patricia
|
18-10-2006 8:04:45
Tamara
Heel jammer dat het voor jullie zo moet lopen! Ik leef met jullie mee. Wij zijn nog niet echt toe aan plannen, omdat wij pas in 2008 willen trouwen en dus nog een aantal beurzen willen doen eerst om alle nodige info te hebben. Ik zou zeggen, probeer toch met je vriend te overleggen om of de datum aan te passen, of een alternatieve oplossing te zoeken voor de feestzaal en zo.
Annelies Een vraagje, ik ben ook van Gent en zoek eventueel ook alternatieve locaties (ivm prijs), kan je mij eens mailen wat jullie gevonden hebben in en rond Gent? fraisje@fulladsl.be
Thx
En Tamara, veel succ6, we duimen dat jullie er een mooi feest van kunnen maken.
|
|
Tamara
13-11-2010
|
18-10-2006 9:07:55
Hey,
ik wil jullie nog even op de hoogte brengen van onze beslissing. Het huwelijk is dus voor onbepaalde tijd uitgesteld.
bedankt voor jullie advies en misschien tot nog eens.
groetjes, Tamara en Stefaan
|
|
Lieve
1-9-2006
|
19-10-2006 9:48:52
Hey Tamara,
ik vind het zo ontzettend jammer dat het nu voor onbepaalde tijd is uitgesteld. Dat klinkt niet zo goed, ik hoop dat jullie er niet te veel verdriet over hebben.
Ik leef met je mee! Lieve
|
|
Ken
|
23-10-2006 15:07:27
Tamara,
Ik vind het jammer te moeten horen dat jullie huwelijk uitgesteld is. Maar langs de ene kant kan je het misschien positief bekijken ... nu heb je meer tijd om alles te regelen en zal je er ook meer kunnen van genieten.
Als je nog op zoek bent naar een DJ dan kan je mij altijd contacteren via Ken_Kesteleyn@yahoo.com. Het muziekgenre dat ik speel is house (Commerciëel, Retro, Groove, ..), jaren 60-70-80, ambi, R&B, Rock, ... Kortom de goede swingcafé muziek. Je zal misschien zeggen van zo een brede waaier aan genres muziek maar dit komt doordat ik sinds mijn 16de resident DJ was in verschillende swingcafés.
Alvast nog veel succes en misschien tot hoors.
Groetjes Ken
|
|
Tamara
13-11-2010
|
23-10-2006 15:12:39
Danku Ken voor uw reactie,
ondertussen is er een nieuwe datum vastgesteld voor ons huwelijk. Een dj zullen wij echter niet nodig hebben, aangezien het in intieme kring zal gehouden worden.
groetjes, Tamara
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|