Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerkelijk huwelijk of huwelijksviering

  7-1-2013 21:57:49
Dag iedereen

Ik was hier wat aan het lezen en krijg zo de indruk dat je op 2 manier voor de kerk kan trouwen...

een huwelijksviering (zonder eucharisti) en dan de echte kerkelijke dienst.

nu weet ik niet echt of er nog verschillen zijn tussen die 2.
En hoe vertel je de pastoor dat je enkel de viering wil?

Hopelijk weten jullie raad!


kylie
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 888


Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik7-1-2013 22:29:38

Ik volg het eventjes mee..

Ik wil graag in de kerk een viering houden.. Maar de zegening en alles errond hoeft voor mij eigenlijk niet...
Ook allé bijeenkomsten met andere koppels ed. hoeft voor mij niet!
Deze week nemen we contact op met een diaken ipv een pastoor en we zullen zien wat hij zegt hé :-)



jana
15-6-2013
 Meld misbruik8-1-2013 7:58:43

Dag Kylie,

Wij trouwen met een huwelijksviering (met een diaken ipv een pastoor).
Dit is een zeer vlotte man, van hem mochten wij gans ons misboekje naar eigen zin samen stellen. De enige zaken die voor hem erin moesten waren: de homilie en natuurlijk het belangrijkste de zegening van het huwelijk (het uitspreken van de drie zinnekes, maar dit mochten we zelf herwerken naar iets wat we leuker vonden en de geloften natuurlijk).
Wij hadden voor dit gekozen omdat je het wat losser en persoonlijker kan maken. (tenzij je een jonge priester hebt, die zijn ook vaak al een heel stuk losser)
Omdat ik persoonlijk vind dat WIJ centraal staan en niet Jezus, God of wat dan ook.




shalane
21-6-2013
 Meld misbruik16-1-2013 9:00:31

Hoe doe je dit dan? of hoe vraag je dit aan? Wij hebben lang getwijfeld of we wel of niet voor de kerk zouden trouwen en zouden er nu toch voor kiezen om een kerkelijke viering te doen. Kan je dan gewoon kiezen waar en wie je wil hebben voor je viering? Ga je dan naar je eigen gemeente en vraag je dit?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info