Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zonder DJ

26-12-2012 13:51:44
Dag bruidjes,

Al iemand een trouw achter de rug waar er geen DJ was op het avondfeest? Wij willen graag een leuk avondfeest waar veel gedanst wordt. Nu had mijn vriend het idee om op voorhand reeds alle muziek aan elkaar te mixen en dan te laten afspelen als een lange playlist. Weliswaar een paar speellijsten om:
1) niet zonder muziek te vallen
2) als de eerste niet bevalt kunnen we switchen naar de tweede
Mijn vriend is overtuigd, ik twijfel echter nog of dit wel haalbaar en ideaal is.
We trouwen pas eind 2013 dus hebben wel nog veel tijd, maar toch...

Groetjes

jolien
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1361

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik26-12-2012 14:00:55

Ik zou toch eerder voor een dj kiezen... Die kan tenminste inspelen op het moment. Stel dat veel van jullie gasten de muziek die je vriend gekozen heeft niet goed vinden en de dansvloer leeg blijft? Dan kan je moeilijk nog snel een andere playlist samenstellen. Het lijkt me ook leuker als jullie je op de avond zelf niks meer van de muziek enzo moeten aantrekken (dus niet zelf andere playlists beginnen opleggen)...

Adriaan

Meld misbruik26-12-2012 14:47:58

Jolien,

dergelijke zaken hebben wij al zeer veel gehoord en wij moeten zeggen dat bij al deze gevallen de dansavond een groot fiasco was.

Allereerst is het onmogelijk een playlist aan elkaar te mixen omdat hierbij niet wordt ingespeeld op het publiek. Wij merken en voelen wanneer wij welke plaat kunnen draaien. Dit hangt vooral van het moment zelf af.

Daarnaast is het zoals Marjan zelf zegt ook voor jullie niet leuk als jullie voortdurend stress hebben omdat jullie moeten veranderen van playlist of de muziek niet verloopt zoals gehoopt.

Wanneer een huwelijksfeest gedaan is zullen de mensen ook sneller praten over de muziek en de goede DJ dan veelal over het lekkere eten. Daardoor is voor ons een DJ onmisbaar op uw huwelijksfeest. Velen van jullie (hoop ik toch) trouwen ook maar 1 keer dus moet dir het mooiste moment uit jullie leven worden.

Met vriendelijke groeten,

Adriaan Bulcke
zaakvoerder
DJ D-Lux

Silvie
8-12-2012
 Meld misbruik26-12-2012 15:17:19

Het is ook leuk als de dj al wat achtergrond brengt tijdens het eten, bij het aansnijden van de taart en zo. Ik had dit niet verwacht, maar dat gaf echt extra sfeer ( presenteren van personeel, rondbrengen van sorbet, aankondigen van speech,...) ik zou dit echt niet zelf gekund hebben. Groetjes !

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik26-12-2012 16:43:24

hey Jolien,

ik ben eens gevraagd op een trouwfeest zonder dj. De bruidegom was eigenlijk zelf de dj, omdat hij gek is van muziek. Maar dan heeft hij toch zelf niet genoten van zijn dansfeest, denk ik. Het was een beetje raar.
De prijs van een dj is echt maar een fractie van de prijs van het banket en het maakt wel heel veel verschil. Als je de sfeer belangrijk vindt van het dansfeest, zou ik eerder besparen op het banket (gerechten met minder dure ingrediënten bijv) en dan toch wel een dj nemen. Of aan een vriend of een neef vragen, maar toch niet dat je zelf moet voor de muziek zorgen, want die dag moet eigenlijk alles voor jullie gedaan worden.
groetjes

Dirk

Meld misbruik26-12-2012 18:02:21

Dag Jolien,

Als het gaat om een paar honderd euro uit te sparen, zou je kunnen denken om dat op zulke manier te kunnen doen. In theorie dan. Een DJ lijkt niet meer te doen dan een nummer te selecteren en op start te drukken. Hetzelfde dat een fotograaf "gewoon" een foto neemt door even op een klein knopje te duwen, of dat de kok "gewoon" wat eten in een pot gooit en het rondroert. Van op een afstand is het allemaal simpel...

Eigenlijk is het zo: moest het echt zo eenvoudig zijn, dan deed iedereen dat. Op een iPodje een hoop mp3tjes zetten, de avond laten uitdraaien en klaar!

Uiteraard spreek ik ook voor mijn eigen winkel, ik ga daar niet flauw over doen. Maar omdat ik veel in die winkel sta en regelmatig jullie "oplossing om geen DJ te nemen" hier lees, kan ik enkel maar jullie op andere gedachten proberen brengen om jullie een gigantische teleurstelling te besparen.
Een geslaagd feest heeft professionelen nodig: puik keukenpersoneel, een fotograaf die alles gezien heeft en perfect vastlegt... en een DJ die niet zomaar wat nummertjes afhaspelt maar die jullie muziek opneemt in zijn set, actief kijkt naar zijn volk en er constant zijn muziek op afstelt.

Partygreets!
DJ Dirk
www.db-allmusic.be
info@db-allmusic.be

B.

Meld misbruik26-12-2012 20:06:59

We kennen je vriend zijn achtergrond natuurlijk niet, misschien is hij iemand die wekelijks een trouwfeest dj'ed en perfect kan inschatten wat jullie gasten willen horen en daarop een aantal pre-made mixen afstemmen.

Als men het mij zou vragen, dan zou ik dus heel erg op de vlakte blijven, de 1000x bewandelde paden opnieuw bewandelen en heel veel van stijl wisselen zodat een heel breed gamma aan liedjes en genres zou passeren.

Of er dan veel gedanst wordt ... misschien, maar als je zulk een feest van de zijlijn bekijkt, dan heb je al erg snel het gevoel dat er meer in zit. Een dj bouwt een avond op, tast af wat werkt en wat minder werkt. Als bij het eerste rock nummer de dansvloer leeg loopt, dan blijft je weg van rock ... met premade mixen is de kans heel erg groot dat er nog verschillende rock platen zullen passeren. Omgekeerd hetzelfde ... als blijkt dat er een delegatie clubliefhebbers zijn, dan blijven die een beetje op hun honger zitten omdat er niet veel dieper gegaan kan worden dan wat david guetta en top40 dancehitjes.

Als je dan toch een feest-dj (see what I did there) wil boeken, ga dan eerst na welke richting jullie uit willen met het feest, als je vriend sowieso alles wil inmixen, dan neem ik aan dat die niet de eerste de beste of goedkoopste dj wil nemen zonder op voorhand een idee te hebben waar de man in kwestie voor staat.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik26-12-2012 20:26:48

Ook niet te vergeten: sfeer en licht. Gaan jullie bij die home-made-mixen dansen onder de saaie zaalverlichting, of een lichtinstallatie inhuren?
grtz

Jacky

Meld misbruik27-12-2012 1:26:34

@B,

Niet alle goedkopere dj's zijn slecht hoor, en niet alle dure dj's zijn goed.
Wat voor de ene een goede dj is, kan voor een andere slecht zijn.

En om op de vraag van Jolien te antwoorden, een feest zonder dj zal 9/10 niet werken.

- Een dj tast af wat zal werken en wat niet.
- wat met de aankondigingen?
- Het muziekje als het koppel de zaal binnenkomt
- Het muziekje als de taart wordt voorgesteld.
- Heb je een goede geluidsinstalatie of moet die gehuurd worden? (kost ook geld)
- Verlichting en andere effecten.
...

B.

Meld misbruik27-12-2012 8:34:04

Jacky ... ik schrijf toch nergens dat een goedkope persé slecht is.

Als iemand een feest zonder dj wil, dan is dat of omdat ze er geen centen aan willen geven omdat muziek blijkbaar minder belangrijk is, of omdat de bruidegom in kwestie een muzikaal wonder is en er van overtuigd is dat hij op voorhand een schitterend dansfeest bij elkaar kan draaien. Of het is een combinatie van de twee, waar het koppel in kwestie naar enkele feesten is geweest en de dj niet kon overtuigen, omdat de muziek niet aangepast was aan hun wensen en de bruidegom iets heeft van wat die gasten doen, daar geef ik geen stuiver aan, dat kan ik ook, maar dan beter.

Als je als bruidegom je feest zelf wil inmixen, dan neem ik aan dat je bepaalde als dan niet exuberante muzikale wensen hebt, of elke dj dit zomaar kan inlossen is op dat moment de vraag.

Als de vragende bruid 4 uur na het opstarten van dit topic een nieuw topic opstart met vragen naar de feest-dj, en het enige criterium dat aangestipt wordt is prijs ... dan ga ik ervan uit dat de feest-dj de goedkoopste is die ze gevonden heeft. En dan is de niet de kwestie of de feest-dj de beste of de goedkoopste is, maar of de feest-dj tegemoet kan komen aan de wensen van de bruidegom.

Maar als je je aangevallen voelt ... hè well, so be it.

jolma
5-10-2013
 Meld misbruik27-12-2012 9:33:31

Even:

Ik heb inderdaad een nieuw item opgestart. Niet omdat feest-dj de goedkoopste is dat wij gevonden hebben (het financiele was al van in het begin niet het standpunt om al dan niet een DJ te nemen). Wel omdat blijkt op de site dat hij ons veel kan bieden. En het nieuwe topic is een nieuwsgierigheid naar eventuele ervaringen.

Jacky

Meld misbruik27-12-2012 13:37:34

Hallo Jolma,

Je mag nooit kijken wat een dj te bieden heeft wat betreft licht of effecten, ik ken zat dj's die veel te bieden hebben en een heel stuk onder de normale prijs werken, maar niet kunnen draaien, in de eerste plaats moet je kijken of de dj wel ervaring genoeg heeft met een bepaald feest, een goede club dj, kan een flop zijn op trouwfeesten en omgekeerd.
Daarom raad ik aan om met een paar dj's een afspraak te maken om zo te polsen naar zijn ervaring met bepaalde feesten, zo merk je al vlug of hij de juiste man is.
Foto's en filmpjes zijn leuk maar is dat een zekerheid dat het een goede dj is?
Ga een gesprek aan met een paar dj's en je zal vlug zien wie de juiste persoon is voor jullie feest en kijk niet op een paar honderd euro's.

@B,

Ik voel me niet aangevallen, ik wil enkel duidelijk maken dat je nooit naar de prijs mag kijken bij het zoeken naar een dj. een persoonlijk gesprek doet wonderen of beter nog probeer de dj live aan het werk te zien.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info