TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marjan
20-4-2013
|
26-12-2012 14:00:55
Ik zou toch eerder voor een dj kiezen... Die kan tenminste inspelen op het moment. Stel dat veel van jullie gasten de muziek die je vriend gekozen heeft niet goed vinden en de dansvloer leeg blijft? Dan kan je moeilijk nog snel een andere playlist samenstellen. Het lijkt me ook leuker als jullie je op de avond zelf niks meer van de muziek enzo moeten aantrekken (dus niet zelf andere playlists beginnen opleggen)...
|
|
Adriaan
|
26-12-2012 14:47:58
Jolien,
dergelijke zaken hebben wij al zeer veel gehoord en wij moeten zeggen dat bij al deze gevallen de dansavond een groot fiasco was.
Allereerst is het onmogelijk een playlist aan elkaar te mixen omdat hierbij niet wordt ingespeeld op het publiek. Wij merken en voelen wanneer wij welke plaat kunnen draaien. Dit hangt vooral van het moment zelf af.
Daarnaast is het zoals Marjan zelf zegt ook voor jullie niet leuk als jullie voortdurend stress hebben omdat jullie moeten veranderen van playlist of de muziek niet verloopt zoals gehoopt.
Wanneer een huwelijksfeest gedaan is zullen de mensen ook sneller praten over de muziek en de goede DJ dan veelal over het lekkere eten. Daardoor is voor ons een DJ onmisbaar op uw huwelijksfeest. Velen van jullie (hoop ik toch) trouwen ook maar 1 keer dus moet dir het mooiste moment uit jullie leven worden.
Met vriendelijke groeten,
Adriaan Bulcke zaakvoerder DJ D-Lux
|
|
Silvie
8-12-2012
|
26-12-2012 15:17:19
Het is ook leuk als de dj al wat achtergrond brengt tijdens het eten, bij het aansnijden van de taart en zo. Ik had dit niet verwacht, maar dat gaf echt extra sfeer ( presenteren van personeel, rondbrengen van sorbet, aankondigen van speech,...) ik zou dit echt niet zelf gekund hebben. Groetjes !
|
|
Nathalie
14-7-2012
|
26-12-2012 16:43:24
hey Jolien, ik ben eens gevraagd op een trouwfeest zonder dj. De bruidegom was eigenlijk zelf de dj, omdat hij gek is van muziek. Maar dan heeft hij toch zelf niet genoten van zijn dansfeest, denk ik. Het was een beetje raar. De prijs van een dj is echt maar een fractie van de prijs van het banket en het maakt wel heel veel verschil. Als je de sfeer belangrijk vindt van het dansfeest, zou ik eerder besparen op het banket (gerechten met minder dure ingrediënten bijv) en dan toch wel een dj nemen. Of aan een vriend of een neef vragen, maar toch niet dat je zelf moet voor de muziek zorgen, want die dag moet eigenlijk alles voor jullie gedaan worden. groetjes
|
|
Dirk
|
26-12-2012 18:02:21
Dag Jolien, Als het gaat om een paar honderd euro uit te sparen, zou je kunnen denken om dat op zulke manier te kunnen doen. In theorie dan. Een DJ lijkt niet meer te doen dan een nummer te selecteren en op start te drukken. Hetzelfde dat een fotograaf "gewoon" een foto neemt door even op een klein knopje te duwen, of dat de kok "gewoon" wat eten in een pot gooit en het rondroert. Van op een afstand is het allemaal simpel... Eigenlijk is het zo: moest het echt zo eenvoudig zijn, dan deed iedereen dat. Op een iPodje een hoop mp3tjes zetten, de avond laten uitdraaien en klaar! Uiteraard spreek ik ook voor mijn eigen winkel, ik ga daar niet flauw over doen. Maar omdat ik veel in die winkel sta en regelmatig jullie "oplossing om geen DJ te nemen" hier lees, kan ik enkel maar jullie op andere gedachten proberen brengen om jullie een gigantische teleurstelling te besparen. Een geslaagd feest heeft professionelen nodig: puik keukenpersoneel, een fotograaf die alles gezien heeft en perfect vastlegt... en een DJ die niet zomaar wat nummertjes afhaspelt maar die jullie muziek opneemt in zijn set, actief kijkt naar zijn volk en er constant zijn muziek op afstelt. Partygreets! DJ Dirk www.db-allmusic.beinfo@db-allmusic.be
|
|
B.
|
26-12-2012 20:06:59
We kennen je vriend zijn achtergrond natuurlijk niet, misschien is hij iemand die wekelijks een trouwfeest dj'ed en perfect kan inschatten wat jullie gasten willen horen en daarop een aantal pre-made mixen afstemmen.
Als men het mij zou vragen, dan zou ik dus heel erg op de vlakte blijven, de 1000x bewandelde paden opnieuw bewandelen en heel veel van stijl wisselen zodat een heel breed gamma aan liedjes en genres zou passeren.
Of er dan veel gedanst wordt ... misschien, maar als je zulk een feest van de zijlijn bekijkt, dan heb je al erg snel het gevoel dat er meer in zit. Een dj bouwt een avond op, tast af wat werkt en wat minder werkt. Als bij het eerste rock nummer de dansvloer leeg loopt, dan blijft je weg van rock ... met premade mixen is de kans heel erg groot dat er nog verschillende rock platen zullen passeren. Omgekeerd hetzelfde ... als blijkt dat er een delegatie clubliefhebbers zijn, dan blijven die een beetje op hun honger zitten omdat er niet veel dieper gegaan kan worden dan wat david guetta en top40 dancehitjes.
Als je dan toch een feest-dj (see what I did there) wil boeken, ga dan eerst na welke richting jullie uit willen met het feest, als je vriend sowieso alles wil inmixen, dan neem ik aan dat die niet de eerste de beste of goedkoopste dj wil nemen zonder op voorhand een idee te hebben waar de man in kwestie voor staat.
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
26-12-2012 20:26:48
Ook niet te vergeten: sfeer en licht. Gaan jullie bij die home-made-mixen dansen onder de saaie zaalverlichting, of een lichtinstallatie inhuren? grtz
|
|
Jacky
|
27-12-2012 1:26:34
@B,
Niet alle goedkopere dj's zijn slecht hoor, en niet alle dure dj's zijn goed. Wat voor de ene een goede dj is, kan voor een andere slecht zijn.
En om op de vraag van Jolien te antwoorden, een feest zonder dj zal 9/10 niet werken.
- Een dj tast af wat zal werken en wat niet. - wat met de aankondigingen? - Het muziekje als het koppel de zaal binnenkomt - Het muziekje als de taart wordt voorgesteld. - Heb je een goede geluidsinstalatie of moet die gehuurd worden? (kost ook geld) - Verlichting en andere effecten. ...
|
|
B.
|
27-12-2012 8:34:04
Jacky ... ik schrijf toch nergens dat een goedkope persé slecht is.
Als iemand een feest zonder dj wil, dan is dat of omdat ze er geen centen aan willen geven omdat muziek blijkbaar minder belangrijk is, of omdat de bruidegom in kwestie een muzikaal wonder is en er van overtuigd is dat hij op voorhand een schitterend dansfeest bij elkaar kan draaien. Of het is een combinatie van de twee, waar het koppel in kwestie naar enkele feesten is geweest en de dj niet kon overtuigen, omdat de muziek niet aangepast was aan hun wensen en de bruidegom iets heeft van wat die gasten doen, daar geef ik geen stuiver aan, dat kan ik ook, maar dan beter.
Als je als bruidegom je feest zelf wil inmixen, dan neem ik aan dat je bepaalde als dan niet exuberante muzikale wensen hebt, of elke dj dit zomaar kan inlossen is op dat moment de vraag.
Als de vragende bruid 4 uur na het opstarten van dit topic een nieuw topic opstart met vragen naar de feest-dj, en het enige criterium dat aangestipt wordt is prijs ... dan ga ik ervan uit dat de feest-dj de goedkoopste is die ze gevonden heeft. En dan is de niet de kwestie of de feest-dj de beste of de goedkoopste is, maar of de feest-dj tegemoet kan komen aan de wensen van de bruidegom.
Maar als je je aangevallen voelt ... hè well, so be it.
|
|
jolma
5-10-2013
|
27-12-2012 9:33:31
Even:
Ik heb inderdaad een nieuw item opgestart. Niet omdat feest-dj de goedkoopste is dat wij gevonden hebben (het financiele was al van in het begin niet het standpunt om al dan niet een DJ te nemen). Wel omdat blijkt op de site dat hij ons veel kan bieden. En het nieuwe topic is een nieuwsgierigheid naar eventuele ervaringen.
|
|
Jacky
|
27-12-2012 13:37:34
Hallo Jolma,
Je mag nooit kijken wat een dj te bieden heeft wat betreft licht of effecten, ik ken zat dj's die veel te bieden hebben en een heel stuk onder de normale prijs werken, maar niet kunnen draaien, in de eerste plaats moet je kijken of de dj wel ervaring genoeg heeft met een bepaald feest, een goede club dj, kan een flop zijn op trouwfeesten en omgekeerd. Daarom raad ik aan om met een paar dj's een afspraak te maken om zo te polsen naar zijn ervaring met bepaalde feesten, zo merk je al vlug of hij de juiste man is. Foto's en filmpjes zijn leuk maar is dat een zekerheid dat het een goede dj is? Ga een gesprek aan met een paar dj's en je zal vlug zien wie de juiste persoon is voor jullie feest en kijk niet op een paar honderd euro's.
@B,
Ik voel me niet aangevallen, ik wil enkel duidelijk maken dat je nooit naar de prijs mag kijken bij het zoeken naar een dj. een persoonlijk gesprek doet wonderen of beter nog probeer de dj live aan het werk te zien.
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|