Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat na het stadhuis?

  13-12-2012 19:13:56
Hoi bruidjes en gommetjes :) wat doen jullie eigenlijk na het stadhuis? Wij trouwen enkel voor de wet om 12u dus normaal gezien gaat er veel volk komen... Deze mensen mogen savonds ook allemaal naar het fest komen maar is pas om 18u. Nu wou ik aan het stafhuis wat fotos maken maar is dat ook mogelijk om de mensen daar een glas aan te bieden? Hoe? Hoe hebben jullie dit gedaan? Glazen en Frigobox in dr auto? Coor aon feestbus hebben we niet echt budget, toch niet de prijzrn die ik tot nu toe gekregen heb.... Wat denken jullie? Bedankt! :)

Michèle
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1324


Timothy
5-7-2013
 Meld misbruik13-12-2012 19:54:41

Wij zitten met hetzelfde probleem! :) Wij trouwen om 14u en normaal ook veel volk... Op het stadhuis is er normaal altijd wel een kleine receptie voorzien ( voor ong 25 man) nu trouwen duurt max een uur... wij worden daarna opgehaald met de koets trekken wat foto's en dergelijke... Maar ons feest (receptie + dansfeest en dessertbuffet) begint maar pas om 20u savonds :( We weten echt niet hoe we dat gat van ong 3uur kunnen opvullen... Iemand suggesties?

Thxxx



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik13-12-2012 19:59:03

Bij ons gaat het eerder niet om het gat... Want ik vind het leuk dat de mensen naar huis kunnen om hun op te frissen, bijna iedereen heeft ook honden dus kunnen die nog uitgelaten worden... Maar je zegt er is een receptie voorzien op het stadhuis? Bedoel je dan geregeld door de stad? Dit heb ik nog nooit gehoord... Zou dit in Hasselt ook zo zijn? Iemand een idee? Want dan is het opgelost... Ik wou iedereen en glas geven daar maar wist niet hoe....



Timothy
5-7-2013
 Meld misbruik13-12-2012 20:03:17

Ah oke bij ons hier in Zelzate is dat zo... Kleine drink voor zo'n 25 mensen...

Groetjes




Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-12-2012 9:29:40

Nee hoor, die receptie is niet standaard! In sommige gemeenten wordt er inderdaad een receptie aangeboden, maar je hebt meer kans dat dat niet het geval is ;-)
Overigens, trouwen voor de wet duurt ongeveer een kwartiertje, geen uur.

Wij hebben iedereen bij ons thuis uitgenodigd voor een aperitiefje en broodjeslunch (we zijn getrouwd om 11u), maar aangezien wij vrij ver wonen van iedereen, en ons feest dan nog eens compleet ergens anders was, was er bij ons niet zo heel veel volk, ik denk dat we met zo'n 35 à 40 mensen waren in totaal.
Maar aangezien jij graag aan het stadhuis wil blijven, is dat voor jou geen optie natuurlijk. Je kan dat doen zoals je zegt: flessen in een frigobox en glazen meenemen. Maar zorg dan zeker dat je voldoende glazen hebt!



shalane
21-6-2013
 Meld misbruik14-12-2012 10:08:50

Bij ons is dit ook het geval. We trouwen om 11.30 en de dienst duurt een 30 min. Dan krijgen we van de gemeente Lochristi een kleine receptie aangeboden. We zijn ook de laatste die trouwen die middag dus hoeven ons niet te haasten.

Na de receptie vragen wij de suite bij mijn ouders thuis voor een lunch en gaat de rest van de familie opnieuw naar huis. Ik verlang ook niet dat zij al opgemaakt naar het gemeentehuis komen. Omdat ze dus niet niet opgemaakt zijn gaan de foto's getrokken worden 's avonds aan de feestzaal en niet aan gemeentehuis. De familie wordt verwacht om 16.30 aan de feestzaal voor een ceremonie en dan avondfeest.

Wij gaan na de lunch met de suite onze foto's gaan nemen. De suite blijft dan gewoon bij mijn ouders thuis.



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik14-12-2012 10:42:36

Als je iets aan het stadhuis zelf wil doen, informeer dan wel of er na jullie nog een ander koppel trouwt. Als dat het geval is, zou ik een plekje zoeken in de buurt van het stadhuis, maar niet direct voor de deur.



Brigitte
28-12-2012
 Meld misbruik14-12-2012 11:35:39

Over 13 dagen is het bij ons ook zo ver. Het is bij ons zo als je zelf werk voor de stad of je hebt familie die voor de stad werkt. Dan krijg je gratis een receptie aan het stadhuis. Anders niet.
Wij trouwen om twaalf uur, we hebben mensen uit verschillende delen van Belgie, Nederland, Engeland en Noorwegen. Voor al de mensen die van ver moeten komen, hebben wij in onze uitnodigingen een extra kaartje gevoegd. Dat deze mensen de hele dag mogen blijven. Na het stadhuis gaan wij foto's trekken en een bezoekje brengen aan mijn vader, want die is vorige week opgenomen in het ziekenhuis en zal er niet kunnen bij zijn.
Ondertussen worden de genodigden verwacht in de zaal, waar ze soep en belegde broodjes krijgen. Ik weet ook niet of ze de tijd kunnen vullen, want het avondfeest begint om 18.30u. Dan wordt er een welkoms drankje voorzien en is er een warm buffet, desserten buffet en grote bruidstaart voorzien.
Wij hebben wel 58 personen voor na het stadhuis, dus ze kunnen wel met elkaar babbelen en plezier maken denk ik.
Veel succes en plezier!!!



Bianca
28-9-2013
 Meld misbruik14-12-2012 18:31:27



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info