TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
B.
|
12-12-2012 19:35:15
daar moet je je niks van aantrekken want dat is Not Applicable.
|
|
Michèle
24-8-2013
|
12-12-2012 19:45:24
Super :D bedankt!
|
|
fabienne
14-6-2013
|
12-12-2012 19:51:43
bij een huwelijksfeest moet je geen sabam betalen zeggen dit is een kado voor de jong gehuwde van de artiesten ale zo heb ik het gelezen op de site van sabam grts
|
|
Jacky
|
12-12-2012 20:31:18
Een bruidskoppel moet inderdaad geen sabam betalen. Meer nog, iemand die een feestzaal afhuurt hoeft geen sabam te betalen, dat is de taak van de zaaleigenaar.
|
|
B.
|
12-12-2012 21:49:08
Jacky ... Sabam moet betaald worden door de organisatoren van evenementen, niet door zaaleigenaren.
|
|
fabienne
14-6-2013
|
12-12-2012 21:50:14
toch niet hoor jacky bij ons in de parochiezaal staat dat in het contract dat je da zelf moet regelen daarmee dat ik het had opgezocht grts
|
|
Bea
6-7-2013
|
12-12-2012 23:06:15
Een trouwfeest is een privé aangelegenheid en dan telt het niet.
|
|
Jacky
|
12-12-2012 23:51:07
Ik had het over feestzalen, voor parochiezaaltjes, tenten, tuinfeesten enz... daar moet inderdaad de organisator alles regelen, cafe's, feestzalen.... daar betaald de eigenaar jaarlijks al sabam voor.
|
|
Inge
20-7-2013
|
13-12-2012 7:46:03
Ik heb ergens gelezen dat als je geen inkom vraagt en geen geld vraagt voor drank enzo ( dus geen inkomsten hebt) je geen sabam moet betalen. Ik heb ook hiervoor 2 weken geleden een mail gestuurd naar sabam met die vraag, omdat wij ook nog een extra "trouwfeest"- receptie voor de collega's gaan doen in een zaaltje. Maar ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn mail.
|
|
B.
|
13-12-2012 9:01:49
@Jacky : er zijn verschillende contracten. Veel feestzalen hebben een contract om achtergrondmuziek te spelen, wat niet overeen komt met een fuif. Hetzelfde met fuifzalen, de meesten hebben een contract dat toelaat een fuif te geven zonder dat er inkom gevraagd wordt, eens je inkom vraagt moet je SABAM betalen, meestal staat dat in het contract dat je met de zaal afsluit.
@Inge : als je de SABAM regeling gaat lezen zijn ze duidelijk, zelfs een gratis event, met gratis drank daar is een vergunning door sabam voor nodig. Het zal niet duur zijn, maar het zal je een paar euros kosten.
@Bea : als je in de plaatselijke voetbalclub met 15 vrienden nieuwjaar viert en daar staat een muziek op, dan is dat ook privé en moet je in principe wel SABAM betalen. Privé voor SABAM is gelijk aan de besloten familiekring, de buurman, het zoontje van je nicht of je beste vriend is niet gelijk aan de besloten familiekring.
|
|
sara
2-3-2013
|
13-12-2012 9:46:24
Sabam moet je niet betalen billige vergoeding wel.
|
|
sara
2-3-2013
|
13-12-2012 9:47:26
billijke vergoeding natuurlijk
|
|
Joeri
|
16-12-2012 20:22:03
Als je iemand de uitnodigingen laat controleren, en dan komt een sabam controleur binnen mag je hem ook weigeren. Is hij echter binnen, dan kan de DJ een boete krijgen, stel hij heeft niet de goede lecentie. Maar hoe het is voor de 'organisator', weet ik ook niet 100% zeker. 1 ding is zeker, sabam is een organisatie met heel ingwikkelde en dubbelzinnige prijzen ...
|
|
dave
|
25-3-2013 20:55:07
hoe zit het dan wanneer ik thuis een (tuin) feestje zou geven en al mijn buren, vrienden, neven en nichten, vrienden van vrienden, collega's en andere kennissen zou uitnodigen en daar een dansfeest organiseer (al dan niet met DJ) dan zou ik in princiepe ook sabam moeten betalen... ook al laat ik de drank gratis in sloten vloeien en wordt er naar aloude bourgondische tradities geschranst... Stel ik mij de vraag HOE die Sabam meneer zijn centen komt vangen... hij is immers niet uitgenodigd...
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|