Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Avonden voor huwenden - kerkelijk huwelijk

  7-12-2012 21:45:36
We zijn onlangs bij de dekenij langs gegaan. De kerk en uur zijn vastgelegd, papieren ingevuld om de doopbewijzen op te vragen enz.. Nu kregen we ook een foldertje mee voor avonden voor huwenden, dit zijn twee avonden die georganiseerd worden voor koppels die voor de kerk huwen. We vroegen ons af of er koppels zijn die deze avonden reeds gevolgd hebben of er meer over weten. Is dit verplicht en geeft het een meerwaarde om de viering te kunnen voorbereiden? Graag jullie ideeën hierover!

Kristel
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1365


Silke
4-5-2013
 Meld misbruik8-12-2012 9:13:46

Bij ons is dat 1 avond denk ik. Soms organiseren ze er zelf weekends voor met overnachting. Ik denk dat het in principe wel verplicht is maar ik ken mensen die niet geweest zijn en zijn toch nog mogen trouwen hoor. ;) Maar het is vooral om samen ideeën op te doen dus eigenlijk ook wel praktisch.



virginia
5-1-2013
 Meld misbruik8-12-2012 12:17:01

Mij werd gezegd door de deken van onze stad dat het verplicht is. gezien hij ons daarna vergeten is een folderop te sturen (ze waren op toenwij er waren, hij zou een opsturen), hadden wij nog maar 1 mogelijkheid voor het huwelijk en dat is morgen.
Hijzei dat het vooral een namiddagis waarbij men praat over verwachtingen van het huwelijk, achterliggende redenenom toch nog te trouwen enz... Mijn broer deed dit ookvoor zijn huwelijik en die kregen zo'n echte invulbundel. precies catecheseles van vroeger... =)



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:31:14

Wij hebben zo'n relatie-weekend gevolgd bij "Encounter". Zowel de priester als mijn vriend zijn zus en haar man raadden ons dit aan. Het is écht een aanrader! Heel veel over elkaar en onze relatie geleerd en gebabbeld (ook al zijn we al 3,5 jaar samen).
Wij moesten zoiets niet verplicht volgen van onze priester, maar we zijn toch heel blij dat we dit gedaan hebben!
Ik weet niet of wij anders zo'n dag of namiddag zouden gevolgd hebben. Zo'n weekend is echt zoveel meer dan trouwvoorbereiding ('t is zelfs niet speciaal voor verloofden), het is echt eens tijd maken voor elkaar!

Groetjes
Joyce




virginia
5-1-2013
 Meld misbruik10-12-2012 10:54:34

Ik heb die avond dus achter de rug, was gisteren.Viel veeeeel beter mee dan ik had gedacht/gehoord. We hebben samengezeten van 14 tot 17h. met een infomatiebundel rond de viering maar ook enkele thema's binnen het huwelijk werden aangesneden. vertrouwen, bouwen op elkaar, elkaar kennen en liefhebben,... af en toe kleine opdrachtjes en de andere koppels leren kennen. Ik vond het eigenlijk wel aangenaam. je leert ook veel. zoals wat we hier doen, maar dan in levende lijve: ideeën uitwisselen, praten over de voorbereidingen,elkaar op weg helpen wanneer een idee vastzat... Ik heb wel een en ander opgedaan van ideeën. succes!



Kristel
13-7-2013
 Meld misbruik10-12-2012 10:57:45

Leuk om te horen dat het dan toch een meerwaarde is, bedankt voor jullie reacties!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info