Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in de tuin van een feestzaal! Hoe beginnen we eraan?

  23-11-2012 17:52:50
Vraagje: Wij zouden graag trouwen in de tuin van een feestzaal, en een priester die ons komt huwen... Nu is de vraag, hoé beginnen we eraan? Want ik denk dat er méér moet geregeld worden dan ik eerst dacht... Wie trouwde ook zo, en kan ons s een klein beetje op weg helpen?

Keshia
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1382


Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik23-11-2012 17:54:35




Eva
13-9-2013
 Meld misbruik23-11-2012 19:09:02

Wij trouwen ook in de tuin van onze feestzaal. Zij hebben heel veel ervaring op dit vlak en bieding hele pakketten aan om dit geregeld te krijgen: stoelen, tent bij regenweer, geluidsinstallatie, decoratie... Misschien eens navragen bij jouw feestzaal of ze dit ook doen?
De viering steken we helemaal zelf in elkaar en wordt voorgedragen door mijn vader.



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik23-11-2012 19:09:29

*bieden :)



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik23-11-2012 20:55:30

Zeker zorgen dat er een tent aanwezig is die er ruimschoots op tijd staat. Als het in gras is en de dagen ervoor heeft het constant geregend, dan is het gazon nog te nat om op te wandelen.
Ons thema was English Countryside Garden, maar dat is letterlijk volledig in het water gevallen. Wij hadden het ook allemaal buiten gepland (volgens het thema...) en hadden wel een alternatief binnen. We hadden gehoopt dat niet te moeten gebruiken, maar we hadden dus wel die pech. Je verwacht het niet op 13 juli, maar hou er dus maar rekening mee! Wij hebben het jammer genoeg moeten ondervinden...



Greet
24-5-2014
 Meld misbruik23-11-2012 21:22:21

hallo.
Wij geven ook een ceremonie in de tuin van de feestzaal. De mensen van de feestzaal vertelden ons dat dit meer en meer gedaan wordt. De meeste feestzalen zijn ook al voorzien op deze tendens. Ik weet wel niet of een echte priester buiten locatie een kerkelijk huwelijk zal afsluiten. Ik heb mij altijd laten vertellen dat een kerkelijk huwelijk maar geldt als het ook in de kerk is doorgegaan??? Of bedoel je een priester in de zin van 'rent a priest?'



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik23-11-2012 22:13:17

hoi hoi

wij hadden een vrijzinnige plechtigheid in de tuin vd feestzaal.

wij zijn bij de feestzaal gaan informeren of zij genoeg stoelen hadden en deze wilden buiten zetten en of het mogelijk was of het bij slecht weer binnen kon door gaan, dit was het geval dus dat was snel opgelost ;-)
wij hadden de feestzaal ook van die grote parasols laten zetten tussen de stoelen (goed tegen t zonneke en tegen de regendruppels) ook waren er langs de zijkant partytafeltjes voorzien zodat de mensen water en fruitsap konden nemen ( in de zomer kan het namelijk heel warm zijn in de zon!)
wij zelf zaten op een bankje met ons gezicht naar de mensen, achter ons stond een paraplu voor moest het beginnen regenen (niet nodig gehad :-) )

dit alles heeft de feestzaal klaar gezet, wel allemaal goed doorgesproken en uitgetekend op een plannetje!

we hadden ook ballondecoratie voorzien om de viering op te fleuren zodat er een soort van gangpad gemaakt werd, dit is de mevrouw van de winkel zelf komen hangen, ook allemaal goed besproken (uur, waar, wanneer en hoe,...)

denk ook aan je muziek en een microfoon, iemand moet dit immers ook bedienen... wij hadden aan onze dj gevraagd ok hij dit kon doen... dwz ook extra instalatie voorzien!

wij hebben samengewerkt met "het huis van de mens" (is gratis) we hebben verschillende malen afgesproken om aan onze viering te werken, de week van ons huwelijk zijn we met onze consulent naar onze feestzaal geweest om alles te overlopen, van "intrede" tot "uittrede". onze consulent was meer dan een uur voor het begin van de viering aanwezig.

doe gerust wat ideekes op in mijn fotokes http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4563908814933....



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik25-11-2012 21:57:14

Wij gaan ook voor een ceremonie in de wintertuin van onze feestzaal, dus overdekt. Ik krijg wel hulp van een ceremoniemeester. Volgende dingen zeker aan denken: hoe ga je daar aankomen, hoe ga je muziek maken, wat als het regenweer is, hoe ga je de inkleding doen, ...



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik26-11-2012 19:02:18

bij ons hadden wij ons binnen in de zaal verstopt voor al de mensen tot we echt gingen beginnen. dan ging mijn man klaar staan aan het zelf gemaakte "altaar". er was zo een boog in de tuinwaarlangs ik dan "op kwam" maw nog niemand had mij gezien echt super! ik kwam tot daar via een zijdeur van de feestzaal ;-)
wij hadden alles versierd met ballonnen gezien er al heel veel groen was van de tuin op zich.
bij regenweer hadden wij voorzien dat het binnen was (dan zou het ook niet buiten opgesteld worden).

dit zijn practische dingen die je best is bespreekt met je zaalverantwoordelijke

mss nog een goede tip: zorg dat iedereen heel goed weet wat er van hem/ haar verwacht wordt! ikzelf had een schema gemaakt met wat er gedaan moest worden, door wie, hoe,... om hoe laat het klaar gezet moest worden en de contactgegevens van deze persoon.
zorg ook dat deze personen een contactpersoon (je getuigen ofzo) hebben op de dag zelf voor moest er iets zijn)
-de persoon die de dienst leidt
-mensen die decoratie komen brengen
-...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info