Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opmaak vierkant misboekje

  1-10-2006 16:53:00
Wij haddan graag wat advies gehad omtrent de opmaak van een vierkant misboekje. De kaft zelf wordt aangemaakt bij onze drukker die de uitnodigingen verzorgt, maar geen ganse misboekjes doet. Die raadde ons af om een vierkant boekje te maken indien we de rest bij een copycentrum doen, omdat dit niet de standaardmaten zijn. Nochtans vind ik dat wel mooi en denk ik niet dat dit een probleem kan zijn.
We hebben 2 opties: alles door copycentrum laten doen ofwel alles op werk copiëren (wat goedkoper zou zijn), maar dan zit ik met 2 vragen: ik heb geen idee wat ik moet doen om de tekst in die vierkante format en in boekjesvorm te gieten. Bovendien vraag ik mij af hoe je de nietjes in het boekje niet. Is dat een speciaal nietjesmachine ?
Hopelijk kan iemand ons helpen.
Groetjes en alvast bedankt voor de reacties !

Katleen
23-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1263


inge
12-8-2006
 Meld misbruik1-10-2006 18:15:13

Dag Katleen,
Ik heb hier een boekje liggen van een bevriend koppel. Zij hadden ook voor een vierkant boekje van 15 cm x 15 cm gekozen. Je moet het dan wel met een 'grote' nietjesmachine (hebben ze op de meeste kantoren) nieten. Je legt het boekje open en niet het eigenlijk als een schriftje.
Groetjes,
Inge



Miriam
28-10-2006
 Meld misbruik2-10-2006 14:06:31

Hoi Katleen!
Vermits ik dit weekend twee dagen heb zitten prutsen aan ons vierkant misboekje, kan ik je redelijk gedetailleerd vertellen hoe te werk te gaan :)
Ik heb onze teksten in word getypt. Bij "pagina-instellingen - marges - meerdere pagina's" kan je dan kiezen voor "twee pagina's per blad". Kies hier ook landschape, zodat je twee langwerpige pagina's naast elkaar krijgt. De marges stel je in op bv. 1,3 cm, behalve die voor "onder", die stel je in voor 7,3 cm.
Op die manier heb je meteen de juiste format en kan je gemakkelijker teksten verschuiven. Alleen moet je dan nog eens goed puzzelen voor de juiste volgorde om alles in recto-verso af te drukken.
Dan ga je daarmee naar de copyzaak en knip je overal 6cm onderaan van de bladen (kunnen ze in een copycenter zeker mooi doen!)
Zo'n lang nietjesmachine zouden ze in de AVA hebben, heb ik hier al eens gelezen.

Hopelijk heb ik je wat geholpen!
Succes!

Miriam
28/10/2006



Sabrina
12-8-2007
 Meld misbruik2-10-2006 18:26:53

Kathleen,

wij hebben alles ook zelf gemaakt en copies genomen. De kaft hebben wij ook bij de drukker laten maken. Hij heeft dan alles afgesneden (met een speciale machine) en hij heeft ook alles geniet voor ons. Resultaat is echt heel mooi en eens iets anders é.
Als je geen zo'n grote nietjesmachine hebt, dan kan je dat ook met een gewone doen. Gewoon karton onder je boekje leggen en nietjes erin doen, maar niet volledig "toe" duwen. Boekje van het karton halen en de beentjes zelf toe duwen.

groetjes,
Sabrina
12.08.05


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info