Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen niet in kerk

  8-10-2012 11:33:16
Graag had ik willen weten als dit wel in België word gedaan?
We hebben eigenlijk een koud gevoel over het feit dat we in kerk zouden trouwen aangezien we mss meer begravenissen hebben meegemaakt dan huwelijken.
We dachten dit eventueel in een tuin of de tuin van de feestzaal te doen maar we willen wel een pastoor dit ons kan huwen.
alvast bedankt Ladies en veel succes

Nathalie
7-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1439


Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik8-10-2012 11:42:06

Mijn vriend en ik trouwen ook heel bewust niet in de kerk. Maar we willen wel een persoonlijke en waardevolle invulling geven aan onze huwelijksinzegening dus waren we ook op zoek naar een alternatief voor de kerk.

Wij trouwen in de tuin van onze feestzaal (bij regenweer schuilen we in de schuur :-)) en hebben Rent-a-Priest VZW gecontacteerd voor een voorganger tijdens deze dienst.

Vanavond hebben we onze eerste afspraak maar de eerste contacten met deze man zijn al goed verlopen ! Een aanrader dus.



Nathalie
7-10-2014
 Meld misbruik8-10-2012 11:49:21

Super bedankt voor de info, ben de site al aan het bekijken laat iets weten van je afspraak e



Davy

 Meld misbruik8-10-2012 12:42:03

Beste Nathalie,

Proficiat met de trouwplannen.
Dit is zeker mogelijk zoals Emilie hier al boven vermeld met Rent a Priest.
Ik heb je een privébericht gestuurd met wat meer info.

Groetjes Davy

www.allegebeure.be



mona
27-7-2013
 Meld misbruik8-10-2012 13:01:38

Tuurlijk wordt er in België wel getrouwd zonder dat er een kerk aan te pas komt. Ik vind dat je alleen in de kerk moet trouwen als je gelovig bent. En dan nog... als je gelovig bent en kan leven met het 'instituut' kerk. Velen doen dat tegenwoordig ook voor de 'romantiek', maar die kan je toch ook wel buiten de kerk creëren als je wil? Zelfs als je gelovig bent kan je zelf een dienst voorbereiden die je buiten de kerk houdt (in je feestzaal, in een park, thuis in de tuin...).

Wij trouwen niet voor de kerk. Of we een eigen ceremonie gaan voorbereiden weet ik nog niet... Misschien houden we het gewoon op een korte speech tijdens het feest... ook een vorm van ceremonie waarbij je hoop en dank kan uitspreken.



aline
23-8-2014
 Meld misbruik8-10-2012 14:37:52

Wij trouwen ook bewust niet voor de kerk. We zullen normaal gezien wel beroep doen op "de mens nu". Hiermee spreek je een aantal keer af waarna die persoon samen met jullie een viering in elkaar zal steken en iets zal vertellen over jullie als koppel. Hij of zij zal ook bij de familie teksten verzamelen, zodat het voor jullie ook nog een verrassing blijft wat anderen eventueel jullie willen toewensen/vertellen. Dit kan je oo doen op elke plaats die je wil.



Evelien
24-5-2013
 Meld misbruik8-10-2012 19:17:26

Hoi,
Ook wij trouwen in een klein kapelletje met rent a priest :).
Dus jaaa ook in België komt dat voor :).

grtjs!



Tessa
10-11-2012
 Meld misbruik8-10-2012 22:27:52

Hoi, wij trouwen ook niet in de kerk.. Aangezien ik niet echt gelovig ben hebben we ook geen beroep gedaan op rent a priest. We gaan wel een kleine ceremonie voorzien voor het avondfeest. Mijn vader zal daarin een tekst voorlezen over ons leven samen, ook vrienden en mijn zus zal lezen en we eindigen met onze geloften.

Ben er zeker van dat dit zeer pakkend zal worden.. kijk er naar uit..:-)



Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik9-10-2012 7:29:49

Dag Nathalie,

je vroeg me je op de hoogte te houden over onze afspraak met Manu van gisterenavond.

De ontmoeting bevestigde volledig ons eerste gevoel dat we al hadden na contact epr mail. Manu is een heel aangenaam persoon. Nog redelijk jong en dat merk je wel als hij zijn visie op de viering met je deelt.

Wij hebben samen een hele vragenlijst doorlopen, zijn blijven stilstaan bij de punten die belangrijk zijn en hij heeft echt geluisterd naar mijn speciefieke wensen (en dat zijn er wel wat ). Kortom, we kwamen met een heel goed gevoel buiten en zijn er zeker van dat zijn inbreng een meerwaarde aan onze plechtigheid gaat geven.

P.S. Als je via Rent-A-Priest reserveert kan je uitdrukkelijk naar een bepaalde voorganger vragen, misschien handig om dit te weten



Nathalie
7-10-2014
 Meld misbruik9-10-2012 13:08:47

dikke merci voor de antwoorden, super toffe site!



Evy
20-7-2013
 Meld misbruik9-10-2012 15:41:54

Wij trouwen ook met rent a priest ;-)
Heb al een paar zo'n vieringen bijgewoond en ze zijn echt leuk!
een aanrader!

veel succes nog!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info