Nu Online
Momenteel zijn er 25 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

lijstje muziek: wat zeker wel en zeker niet...

27-9-2012 16:00:43
Hoi bruidjes

Ik probeer al een lijstje aan te leggen aangezien we weten dat de dj zal vragen welke nummers we zeker wel en zeker niet willen horen op ons dansfeest. Op die keuze gaat hij dan zowat verder naargelang de sfeer van de avond.
Lang op voorhand, ik weet het, maar als ik dat a la minute moet zeggen dan ga ik achteraf denken: ah ja en dat nummer en dat nummer... :-) Dus als me iets te binnen schiet, schrijf ik het op.
Nu, kunnen jullie mij wat helpen?
Om ons genre een beetje mee te geven:
Wat zeker niet: YMCA, huckelbuck toestanden, 10 polonaises (eentje is wel leuk natuurlijk), ... (no offense voor de bruidjes die dit wel leuk vinden op hun feest natuurlijk!)
Wat zeker wel: faithless, black eyed pies, david guetta, barry white, dochters van marco borsato (voor mijn papa :-)), een beetje motown (stevie wonder, the temptations, ...) Heel uiteenlopend dus.

Wat zijn jullie favorieten en wat willen jullie zeker niet op jullie trouwfeest horen?

bedankt
Vanessa

Vanessa
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1563

anke
24-5-2014
 Meld misbruik27-9-2012 17:05:22

Hallo,

Ik zou al zeker niet te veel schlagers willen op mijn trouwfeest, zo paar mag maar moet echt zeker vrij beperkt worden. En ik wil ook wel dat er een aantal slows worden gespeeld. Bij het vorige trouwfeest waar ik naartoe ben geweest zei men vriend (ondertussen dus verloofde) ik wil met u dansen maar alleen op een slow, er is gans die avond geen enkele slow geweest heb hem dus niet op de dansvloer gekregen. Dus wil dit zeker wel op mijn trouw.

ine
11-4-2014
 Meld misbruik27-9-2012 17:55:57

ik wil toch ook wel wat variatie. mijn verloofde en ik zijn echte rock-fanaten en willen er dus een paar stevige rock-nummers in steken. onze openingsdans is zowiezo al een harde :) maar voor de grootouders en ouders hebben we ook gedacht aan een paar nummers uit hun tijd zodat zij hun ook een beetje kunne amuseren.
wat wij zeker niet willen dat is techno-achtige stuff en schlagers.

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik27-9-2012 18:11:36

clouseau mag zeker niet ontbreken op onze trouw ...!!!!!!!!!

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik27-9-2012 18:53:21

Clouseau wordt bij ons zelfs de openingsdans! Bij ons mag alles gedaan worden!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik27-9-2012 18:57:40

Bij ons komt er een coverband op de receptie met de duidelijke boodschap GEEN clouseau, mama's jasje e.d....

Wel Brian Adams, Bon jovi, Cold Play, Sunrise avenue....

Stef

Meld misbruik27-9-2012 19:57:06

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik27-9-2012 21:03:33

Ik kan Stef hierin wel een beetje volgen - zeker als het verzoekjes zijn van de familie/vrienden.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen het spelen van zo 1 nummer en het alleen maar draaien van zulke nummers :-) en ik neem aan dat DJ's wel snel van plaat wisselen als er maar 1 man meer op de dansvloer staan - jawel nonkel robert!

Anyway, uit het lijstje van de gebande nummers van mijn aanstaande (bij mij maakt dat niet zoveel uit :-)):
- les lacs du Conemara - geen serviettegedraai voor mijn mijnheer, hihi.
- geen Marie-Louise toestanden
- en zeker geen vogeltjesdans
DJ's u bent gewaarschuwd, haha

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik27-9-2012 22:18:48

Ik volg Stef. Ik vind dat je voor alle leeftijden iets moet draaien maar gewoon niet overdrijven.. Wij hebben allesinds al een lijstje gemaakt wat we wel graag zouden horen en les lac du Connemara zit daar zeker bij, bij onze familie brengt dat gewoon veel sfeer :)
Gewoon een beetje van alle genres draaien en iedereen is tevreden. ;)

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik27-9-2012 23:00:11

Ik redeneer zoals stef en silke!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik28-9-2012 7:08:22

ik ben het op zeker hoogte eens maar...... ik walg echt van schlager muziek enz en wij gaan dit ' verbieden' aan de dj. Ik vind dat je ergens nog wel wat je eigen dingen mag opdringen als je het echt niet graag hoort. Ik weet dat als ze dat gaan spelen ik echt buiten ga staan. dat is het nu ook niet dat de bruid wegloopt he...

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik28-9-2012 9:08:30

Heb vorig jaar meegemaakt dat ze de PLOP dans speelden, de gemiddelde leeftijd was 40 jaar en ja toen ben ik ook even weg gelopen als gast (even naar de toilet).
Dat vond ik er echt over.

B.

Meld misbruik28-9-2012 9:15:06

Als het bruidspaar geen schlagers wil ... dan draai je gewoon geen schlagers. Er bestaat genoeg andere muziek om ambiance te maken.

Als er dan 10-tallen aanvragen komen voor schlagers kan je nog even gaan overleggen of je er toch niet een of twee kan draaien.
Hetzelfde als de bomma of de ouders zoiets komen vragen, snel even met het bruidspaar overleggen.

Aangezien de vergelijking dj's - koks hier van tijd tot tijd wordt aangehaald, als je een biefstuk met frieten bestels ben je er ook niet mee gediend dat je een biefstuk met rijst krijgt omdat die smaken beter bij elkaar zouden passen.

En wat vanessa vraagt is nu ook niet zo exhuberant ... zowat alle trouwfeesten die ik draai daar vallen schlagers en groepsdansen in de categorie "not done" of "zoveel mogelijk te vermijden".

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik28-9-2012 9:56:25

Bij ons ook geen liedjes met vaste dansjes zoals de polonaise, Hucklebuck, Macarena, Plopdans, In Zaïre...
Wij willen liefst genre De Maxx, Switch, de bekendere Tomorowlandmuziek. Daarmee spreken we onze vrienden, neven en nichten en collega's zeker aan. Mijn ouders en hun vrienden kan je plezieren met New wave maar ik weet niet of dat echt geschikt is op een trouw. Uiteraard kunnen er ook wel wat hits uit de jaren '70 en '80 gedraaid worden. Mijn vriend zijn ouders en mijn en zijn grootouders luisteren eigenlijk alleen naar klassieke muziek dus daar kunnen we niet voor draaien.

kris

Meld misbruik28-9-2012 10:51:26

grappig om te lezen hier allemaal.....en dan ga je naar de befaamde Foute Party en zie je duizenden jonge mensen uit de bol gaan en de ymca- en andere dansjes meedoen en genieten van deze "walgelijke" muziek :-) om maar te zwijgen van de bussen vol met jonge mensen, die ingelegd worden om met zijn allen naar de schlager-parade te gaan.

Komt er op neer: ventileer je eigen wensen naar de dj maar hou ook rekening met jullie genodigden! En leg je dj geen verplichte lijst op, want het gaat een 'stroef' feest worden.
Er zijn er die van hun feest een techno-party willen maken (om maar een vb te noemen)....nu ja goed, maar nodig dan enkel mensen uit waar je zeker van bent dat het allemaal "techno-liefhebbers" zijn. Zijn er 'anderen' aanwezig dan gaan zij dit walgelijk vinden, gaan ze een paar uur op de pot gaan zitten of gaan ze beginnen roken en niet meer binnenkomen en tenslotte vroeg naar huis gaan en tegen iedereen gaan zeggen: "amai, zooooooo nen slechten dj dat da was!" Tja....

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik28-9-2012 12:34:24

Ik heb juist bericht gekregen dat de dj die ik wil kan komen en we gaan binnenkort eens afspreken. Het is iemand die ik van vroeger ken en op de fuifen die hij draaide hoorde ik nooit een echt slecht nummer. Ik wil dat op onze trouw ook niet horen. Mijn meisjes zijn er natuurlijk wel en ook wat jongere nichtjes. Ik ga hen op voorhand wat bevragen over wat zij goede dansmuziek vinden en zal dan zelf selecteren wat ik ook goed vind of aanhoorbaar. Zij content en ik ook! Ik was wel van plan om de openingsdansen van mijn ouders, schoonouders, zus en schoonbroers te laten draaien. Leek me fijn voor hen. Ik haat noordzeekuster en marie-louise en geen plop maar Macarena, huckle buck, in zaïre kan voor mij wel. Voor de rest zal ik salsa vragen (Cubaanse schoonzus, zus die dansles volgt). Voor de rest moet hij niet te veel babbelen. In elk genre is er wel een nummer dat wel ok is en dat kan je dan voorstellen. Buiten een aantal nummers aanbevelen ga ik hem zijn zin laten doen. Ik vertrouw er wat op dat hij de nummers die ik haat niet spontaan zal opzetten...

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik28-9-2012 12:53:16

Bedankt voor de reacties allemaal.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat de dj alleen maar zal draaien wat wij vragen. Bedoeling is eerder een richtlijn te hebben zodat hij weet in welke richting hij ongeveer moet draaien. Verder acht ik hem bekwaam genoeg om het feestje op gang te brengen ;-)
Zo zijn wij bvb afgelopen weekend naar een trouw geweest waar echt heel veel van die ingestudeerde dansjes en polonaises enzo werden gedanst. Het koppel vond dat tof maar wij dachten: da's nu net wat wij niet willen op ons eigen feest en wij hadden eigenlijk nie veel zin om op de dansvloer te springen. Je doet dan wel je best om het leuk te vinden maar toch... Vandaar mijn vraag hoe dat bij jullie zit.

Ik onthou: hou rekening met je publiek maar dan wel binnen de grote lijnen van je eigen genres. Mooi gezegd, toch? :-)

groetjes

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik28-9-2012 14:22:15

Heel mooi gezegd! Maar toch... het blijft natuurlijk jouw trouw!

En ik vind toch ook dat als je een bepaald genre niet leuk vindt, je dat ook niet hoeft te horen op je eigen trouw. Zo loop ik bijvoorbeeld weg van mijn eigen trouw als ik nog maar de beginnoten van Les Lacs... of zoals ik het noem Crème Brûlée, hoor. (Crème brûlée, puree en ook wat patee...) Ik heb er een absolute bloedhekel aan en kan het gewoon echt niet aanhoren. En dan nog heel dat gedoe met die servetten, sorry, maar het is echt niet mijn ding. Helaas kun je moeilijk de gasten geen servetten geven, maar echt... (bordjes op tafel zetten met 'verboden met de servetten te zwaaien' gaat ook te ver zeker?)

Schlagers, polonaises en Ploptoestanden zullen er bij mij ook niet te horen zijn. Een hucklebuck moet kunnen, dan zit ik die met mijn mannetje wel even uit...

Voor de rest zal er voor ieder wat wils zijn. Het is niet omdat je bepaalde dingen weglaat, dat de mensen zich niet zullen amuseren.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info