Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Grote afstand tussen kerk en feestzaal ?

  23-9-2012 22:16:42
Hey allemaal,

dit weekend hebben mijn vriend en ik beslist om te verhuizen naar Leuven. Onze feestzaal ligt al vast in Hasselt en deze willen we zeker ook houden omdat dit het meest centrale is voor alle familie en vrienden.
Wij willen graag voor de kerk trouwen en logischerwijs is dit in je eigen parochie: die van Leuven dus voor ons tegen volgend jaar...
Is een afstand van 60 km (+/- 45 minuten) niet erg veel voor tussen de kerk en de feestzaal te hebben? Ik weet dat je in uitzonderlijke omstandigheden aan je pastoor kan vragen om in een andere parochie te trouwen, maar stel dat we geen uitzondering krijgen?

Hoe ver is bij jullie de afstand tussen kerk en feestzaal?

Veva
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1256


Evy
1-6-2013
 Meld misbruik23-9-2012 22:48:49

Hey Veva,

Wij trouwen in Meeuwen en ons feest is in Elen, een half uurtje rijden dus.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik23-9-2012 23:12:33

Hey we verhuizen ook naar Leuven :-D
Onze wettelijke trouw en kerkelijke trouw zijn op 25km van elkaar.
Normaal zouden wij ook voor de kerk moeten trouwen in Leuven, maar ik wil absoluut trouwen in de kerk van het dorp waar ik ben opgegroeid. Ik ben daar gedoopt, heb er mijn eerste en plechtige communie gedaan en wil er ook trouwen.
Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik24-9-2012 8:08:43

Ik ben ook al naar een trouwfeest geweest waar er een uur verschil zat tussen de kerk en de feestzaal, niemand maakt daar problemen van hoor. We zijn wel iets vroeger doorgegaan dan anders omdat je dan nog een uur moet terug rijden.. Maar bij jullie ligt de feestzaal zowat centraal dus is het wel een goede oplossing.



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik24-9-2012 10:02:01

@Bruidje2013: ik ben oorspronkelijk afkomstig van Leuven dus zie er eigenlijk niet tegenop om daar te trouwen voor de kerk in mijn eigen parochie. Dan kan ik de suite (schoonouders dus) ook ontvangen bij mijn ouders die nog in Leuven wonen en dat heeft zo wel zijn voordelen.

Eerst eens horen wat de (schoon)ouders ervan zeggen :-)

Bedankt voor het advies!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-9-2012 11:44:24

Onze zaal ligt op twintig minuten rijden van de pastorij waar onze burgerlijke plechtigheid zal plaatsvinden. Dat was voor mij toch wel het maximum, ik wil zelf niet te lang in de auto zitten op die dag eigenlijk. Voor de familie maakt het niet zoveel uit denk ik, die komen een beetje van overal, zelfs vanuit Duitsland en Oostenrijk, dus dan maakt 20 minuutjes niets uit. :-) Er gaat ook maar een minderheid van de avondgasten op de burgerlijke plechtigheid aanwezig zijn denk ik, dus die hoeven zich geen twee keer te verplaatsen.



Lies
29-6-2013
 Meld misbruik24-9-2012 17:38:40

Bij ons een 45-tal minuten rijden. We moeten nu onze planning aanpassen zodat het allemaal mooi ineen vloeit, en zodat de mensen niet terug naar huis moeten tussen misviering en receptie.

Tjah, ik wou graag trouwen in de kerk in het dorp waar ik ben opgegroeid. :)
Dus heb ik er wel wat voor over. :)



Annelies
16-8-2013
 Meld misbruik24-9-2012 18:55:57

Wij wonen in Tongeren, maar trouwen in Geel. In de parochie waar ik ben opgegroeid.

Wij hebben dan ook bewust een zaal in de buurt van Geel gekozen, omdat ik niet wou dat de gasten nog een extra verplaatsing moesten doen. Mijn familie woont veelal in Geel en omstreken, de familie van mijn verloofde moet dan van Limburg komen, maar ik heb ook nog veel vriendinnen van verder weg die ik ken van te studeren in Leuven en anders zitten die wel heel veel in de auto.

Een vriendin van mij had ook haar zaal ver van de kerk en ik vond dat toch lastig. Al was dat natuurlijk geen reden om niet te gaan of zo he.

Ik zou vooral kiezen wat je zelf wil. Als je het belangrijk vind om die bepaalde zaal te hebben en je ook heel graag in Leuven wil trouwen, dan zou ik dat ook doen. Het is nu eenmaal jullie dag.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info