Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Muziek

14-9-2012 5:55:59
Wat zijn de hedendaagse toppers en de klassiekers die zeker niet mogen ontbreken in je playlist voor je huwelijk?

Ellen
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1447

B.

Meld misbruik14-9-2012 8:14:41

Ellen ... je trouwt eind mei 2013 ... wat vandaag hot is, is morgen af gezaagd.

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik14-9-2012 8:35:47

Wat een behulpzaam antwoord is me dat... Ellen vroeg ook naar klassiekers, en de definitie daarvan is volgens mij net dat ze nooit afgezaagd geraken (allez, in het ideale geval natuurlijk). En nummers van een jaar geleden lijken me toch ook nog redelijk hedendaags ;) stel je voor dat de dj alleen maar nummers speelt die deze week hot zijn!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik14-9-2012 8:38:42

om marjan bij te staan. er zijn ook andere bruidjes op het forum die bijna trouwen die misschien geïnteresseerd zijn in deze vraag!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik14-9-2012 9:11:00

buiten de typische dansen huckle buck , lais smidje , macarena , indianedans die toch altijd toppers zijn (of miss typisch west vlaams) had ik aan de dj gevraagd om summerhits te draaien en deze hadden zeer veel succes het vakantie gevoel zeker zo kwamen er ook verschillende genres aan bod van nelly' its getting hot in here tot takata van van de zomer

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik14-9-2012 9:24:40

Bij deze de lijst van muziek die onze DJ heeft gekregen:

You're the first, the last - Barry White
Your sex is on fire - Kings of leon
Black Velvet - Alannah Myles
Easy - Faith No More
Paint it Black - Rolling stones
Play that funcky music - Wild Cherry
No one knows - Queens of the stone Age
Rolling In The Deep - Adele
Poison - Alice Cooper
Cant get enough of your love babe - Barry White
Stayin alive - Bee Gees
Meet me halfway - Black Eyed Peas
The Time - Black Eyed Peas
Daddy Cool - Boney M
Clocks - Coldplay
Lady marmalade - Cristina Aguilera …
Swedish designer drugs - Daan
The Player - Daan
Harder better faster stronger - Daft Punk
Ain't no mountain high enough - Diana Ross
9 to 5 - Dolly Parton
Take care HQ - Drake ft. RIhanna
Jailhouse rock - Elvis Presley
Que sera mi vida - Gibson Brothers
Conga - Gloria Estefan
I Will Survive - Gloria Gaynor
you are the one that I want - Grease
Jump Around - House of pain
GREAT BALLS OF FIRE - JERRY LEE LEWIS
Spank - - Jimmy 'Bo'Horne
I love rock 'n roll - Joan Jett & the blackheads
imagine - John Lennon
The first rebirth - Jones & Stephenson
Ruby - Kaiser Chiefs
lambada - Kaoma
Footloose - Kenny Lodgins
Kids in America - Kim Wilde
I Was Made for Loving You - Kiss
Celebration - Kool & the Gang
The man with the red face - Laurent Garnier
Are You gonna go my way - Lenny Kravitz
All night long - Lionel Ritchie
Like a virgin - Madonna
Paradise by the dashboard - Meatloaf
Nothing else matters - Metallica
Billie Jean - Michael Jackson
Thriller, beat it, bad? - Michael Jackson
Pulverturm - Niels Van Gogh
Smells like Teen spirit - Nirvana
Born To Be Alive - Patrick Hernandez
I'm So Excited - Pointer Sisters
Jump (For My Love) - Pointer Sisters
We will rock you - Queen
Under the bridge - Red hot Chili peppers
Oh pretty woman - Roy Orbison
One - SHM
Don’t You - Simple Minds
Born to be wild - Steppenwolf
Stop in the name of love - Supremes
Violin de la nuit - Systematic Parts
Papa Was a Rolling Stone - Temptations
You should be dancing - The Beegees
Should I stay - The Clash
Arpegia (without you) - The Mackenzie
Lethal industry - Tiesto - Tiesto
Nutbush City Limits - Tina Turner
Proud Mary - Tina Turner
Disco Inferno - Trammps
Born Slippy - Underworld
Y.M.C.A. - Village People
It's Raining Men - Weather Girls
Wake me up - Wham
Brand New Day - Wiz Stars

kris

Meld misbruik14-9-2012 9:43:02

Speciaal voor Marjan een omschrijving van een klassieker: Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status, vaak beschouwd met gevoel van nostalgie.
Het gebruik van de term klassieker kan een subjectief waardeoordeel vormen, wat voor de één een klassieker is, is voor iemand anders een nieuwe ervaring of productkwaliteit.
En aan Ellen: spreek erover met je dj, zeg hem welk genre hij mag draaien en wat niet en hou daarbij ook rekening dat de dj niet alleen voor jullie 2 moet draaien, maar ook voor uw genodigden. Een goeie dj weet na een kwartier wat voor vlees hij in zijn kuip heeft en zal zijn "publiek" in de gaten houden en ook er op inspelen!
Hou je dus niet bezig met opstellen van ellelange playlists want daar heeft een dj niks aan, integendeel, hij zal er zich "gebonden" door voelen en minder goed draaien.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik14-9-2012 10:05:50

Lijstje gebaseerd op allerhande verzoekjes die vrijveel gevraagd worden. Naargelang de regionale verschillen.
grtz www.discovideo.be

enkele recente platen

Sam Sparro - happiness

Lykke Li - i follow rivers

Rihanna - we found love, please don't stop the music

Aviici - levels

Pitbull - give me everything

Bob Sinclar - rock this party

Kings of Leon - sex on fire

Django Django - default

Shakira - loca, rabiosa, wakka

Taio Cruz - hangover

Don Omar - danza kuduro

Jessy Matador - allez ola ole

Telo Michel - ai se eu te pego

Gusttavo Lima -balada boa

Tabraco - takata

Robert Abigail - merengue

Beyonce - single ladies

Beyonce & JayZ - crazy in love

Black Eyed Peas - i gotta feeling

Stromae - alors on dance

Daniel Bovie - Love me

Amy mc Donald - this the life

Sean Paul - temperature

Usher - yeah

Timbaland - the way you are

enkele klassiekers

Lulu - shout

Meat Loaf - paradise by the dashboardlight

Bryan Adams - summer of 69

DJ Casper - cha cha slide

Underdog Project - summerjam

Claude Francois - alexandrie, alexandra

Grease - you're the one that i want

Michel Delpech - pour un flirt

Kenny Loggins - footloose

Michael Sembello - maniac

Kaoma - Lambada

Joan Jett - i love rock 'n roll

Wanda Jackson - let's have a party

Jerry Lee Lewis - great balls of fire

Kiss - i was made for loving you

Steppenwolf - born to be wild

Barry White - the first, the last,...

Michael Jackson - diverse

Depeche Mode - just can't get enough

Soft Cell - Tainted love

Simple Minds - don't you

Rednex - cotton eyed joe

Snap - rhythm is a dancer

Techtotronic - pump up the jam

Ixxel - drop that beat

Reel 2 Real - i like to move it

King Africa - Bomba

Double Vision - knockin'

Leila K - open sesame

Chemical Brothers - hey girl hey boy

Scoop - drop it

Good Shape - take my love

Virtual Zone - heaven

Kosmonova - celebrate

Captain Jack - captain jack

Jaydee - plastic dreams

Faithless - insomnia

Kernkraft 400 - zombie nation

Pennywise - brohymn

ACDC - thunderstruck

Proclaimers - 500 miles

enkele ambiance-platen

Johny Wakelin - in zaire

Toni Christie - Amarillo

YMCA

Lais - t' smidje

Willy Somers - Laat de zon in je hart

Christoff - zeven zonden

Tom Waes - dos cervezas

Cooldown Café - hey baby

Jo Vally - mooi is het leven

Peter Koelewijn - kom van dat dak af

Bart Kaell - Marie-louise

Jan Smit - als de nacht verdwijnt

Samantha - e viva espana

Gebroeders Ko - ik heb een boot

Macarena

Kabouterdans

Frans Bauer - heb je even voor mij

Les lacs du connemara

Sirtaki

Havenzangers - countrydans

de scottisch-dans (in west-vlaanderen): Luv - trojan horse, Vernimmen - rue des boucher, ...

slows

Peter Maffay - du

Andre Hazes - beetje verliefd

Robbie Williams - angels

Bryan Adams - everything i do

Metallica - nothing else matters

Rod Stewart - sailing

Glenn Medeiros - nothing's gonna change my love

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik14-9-2012 10:45:54

Ik ga even reclame maken voor onze dj. Wij vinden persoonlijk dat hij met een ideaal systeem werkt voor het maken van de muziekkeuzes!

Hij werkt met het MaxiDJ systeem, en dit houdt in dat er voor ons een 'event' (ons huwelijk) wordt aangemaakt, waarop wijzelf en onze gasten dan een playlist kunnen opstellen (wijzelf 10 p.p. liedjes en onze gasten 3 p.p.). Dit systeem is gekoppeld aan itunes dus iedereen kan gemakkelijk eender welk liedje terugvinden. Ook kan je zien welke nummers iedereen al gekozen heeft en erop stemmen of je het een leuk nummer vindt of niet.
Op deze manier betrek je de gasten zelf al op een leuke manier bij het feest, en belangrijker: er staan liedjes in naar iedereen zijn smaak. De reacties van onze gasten zijn heel erg positief! Iedereen is al volop aan het denken welke nummers hij/zij gaat kiezen dus de mensen zijn er al echt mee bezig!

Als iemand graag zijn email adres heeft stuur je mij maar even een privéberichtje, dan bezorg ik het met plezier

kris

Meld misbruik14-9-2012 11:13:29

@ Marijke de volgende stap gaat inderdaad zijn: ge zet er een installatie met een pc en controller. De controller ontvangt draadloos de nummers die de genodigenden vanuit hun ipod (of wat dan ook) verstuurt en speelt dit nummer af in combinatie met de reeds aanwezige playlist. Zelfs geen dj meer nodig.

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik14-9-2012 11:45:08

Een dj zal zelf altijd nog wel heel nuttig blijven hoor. Het is ook een kwestie om vanuit de aangebrachte nummers, het juiste nummer op het juiste moment te draaien, en er zelf de juiste nummers aan toe te voegen

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik14-9-2012 13:13:38

@kris: bedankt voor de definitie, maar je weet wel wat ik ongeveer bedoelde :) een klassieker is niet van de ene dag op de andere 'uit'. Kwam er gewoon op neer dat ik B. zijn opmerking onnodig kortaf vond.

B.

Meld misbruik14-9-2012 13:39:07

Opmerkingen zijn onnodig kortaf omdat een antwoord op die vraag altijd juist of fout is.

Tima haalt klassiekers boven waar anderen van over hun nek gaan ... de ene vindt de black eyed peas een must op een trouwfeest, de andere lacs de connemara, weer een andere zou echt graag sepultura zien passeren of neophyte met army of hardcore.

Je kan dus erg moeilijk iemand anders laten input geven op iets waar je moet vertrekken van je eigen smaak. Of je zoekt jezelf een dj die weet waar hij mee bezig is en niet vraagt naar een playlist die hij kan afhaspelen. Zodat hij als er commentaar komt dat het niet goed is, kan teruggrijpen naar dat papier en zeggen ... ik heb gedraaid wat gevraagd was, ik heb gedaan wat van mij verwacht werd.

kris

Meld misbruik14-9-2012 14:40:41

inderdaad, volledig eens met B.
Een dj kan een gekregen (en opgelegde) playlist afhaspelen en zal dan misschien voor het koppel ne goeien zijn, maar zal van menig genodigde kritiek krijgen omdat hij er niet wil (mag) van afwijken. Ik moet hier zien wat ik zeg, maar een dj die weet waar hij mee bezig, die vele jaren ervaring heeft in dat soort zaken en die echt allround is en niet 15 jaar geleden blijven steken is, zal zich daar niet aan laten vangen.
Daarom nog es: Geef de dj een paar "insteeknummers" en geef de richting aan van de genres en voor de rest, laat die mens zijn job doen! Zoals ik al dikwijls hier aanhaalde: je gaat ook niet naar de kok gaan in zijn keuken en vertellen wat ie moet in zijn potten doen hé! Ge zou nogal vliegen denk ik :-)
@ Marijke: ik heb je nu laten zeggen wat ik bedoelde... ;-), waarvoor dank.
@Marjan: i know.....enne B. is nog de slechtste niet hoor, heeft hier al een meer als positieve inbreng gebracht op het forum, waarvoor ook dank!

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik15-9-2012 12:16:59

Alles aan een trouw is een kwestie van smaak hé (muziek, fotograaf, kledij, zaal, enz.), maar het kan geen kwaad wat ideeën te krijgen van andere mensen, je ziet dan zelf wel wat er naar jouz goesting is en wat niet... Ik ben zelf ook geen voorstander van een uitgebreide lijst met muziek geven aan de dj, maar ieder zijn aanpak. En het kan misschien geen kwaad om hem ten minste een idee te geven van de richting die je uit wilt :).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info