Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostprijs buiten trouwen

  4-9-2012 22:57:21
Hallo,

Omdat wij een kerkelijk huwelijk niet echt zie zitten, dachten we om buiten te trouwen met rent a priest of vliegende pastoor. Liefst ergens in een mooie omgeving, ik dacht aan een tuin van een kasteel.

Heeft er iemand van jullie daar ervaring mee? We vragen ons vooral af wat de totale kostprijs daarvan is.

En heeft iemand misschien tips voor mooie omgeving met of zonder kasteel in West- en Oost-Vlaanderen?

Groetjes,
Severine

Severine
17-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1929


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik5-9-2012 1:10:39

In ieder geval een alternatief voorzien bij eventuele regen!
grtz www.discovideo.be



Sanne
13-9-2013
 Meld misbruik5-9-2012 5:47:01

Wij trouwen in het domein waar onze feestzaal ligt. Aangezien een buitenceremonie de laatste jaren zeer populair geworden is, wordt er nogal van geprofiteerd door de organisators. Wij betalen 300 euro voor een opstelling van stoelen en decoratie maar indien het zou regenen, moeten we nog eens 500 euro opleggen voor een tent.
Daarnaast heb je dan ook nog eens de viering zelf die bvb. door Rent-a-priest of Het Moment wordt voorgedragen. Hiervoor wordt minstens 300 en maximum 600 euro gevraagd heb ik zelf al ondervonden.



Sonja

 Meld misbruik5-9-2012 8:52:00

Beste Severine,
Al eens gaan zien naar het Kasteel van Saffelaere !!! Prachtige locatie daar. Je kan er bij goed weer de ceremonie in de tuin houden en indien het weer toch minder mocht zijn hebben ze binnenin een leuk alternatief (een klein kapelletje). Ga er maar eens kijken met mijn groeten, want familie van ons is daar ook getrouwd. Zij hebben beroep gedaan op de Goede Herder want de Vliegende Pastoors zijn enorm duur.
Groetjes en veel succes met uw droomhuwelijk.



Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik5-9-2012 9:02:28

wij trouwen met rent a priest in de tuin van de feestzaal.
wij betalen daarvoor 2.5 euro per stoel die we buiten willen (voor de versiering en zo)
wij voorzien 75 stoelen. we hebben wel aan de genodigden gevraagd om ook de ceremonie te bevestigen, tot nu 79 personen. leuk!

Onze rent-a-priest vraagt 300 euro. maar toen we op bespreking gingen lapte hij daar ineens 100 euro bij: vervoerskosten en kosten voor het maken de boekjes... we waren daar eigenlijk niet over te spreken. maar wat doe je. we hebben liever geen discussie hierover kort voor de trouw, want wie weet zindert dat nog wat door...
dus best op voorhand alle kosten vragen. want 400 euro vinden wij persoonlijk wel duur...
Hij had dan ook nog ns doorgegeven dat hij niet met "de schaal" rondgaat, maar wel een melding doet van een goed doel, één of andere zuster in een ver land, en dat de aanwezigen vrijblijvend een donatie kunnen achterlaten. We gaan dus ook nog zeggen dat wij dat niet willen wegens ongepast. hij moet maar 100 euro van de 400 euro aan die zuster schenken...wij zijn niet de enigen die die dag een dienst hebben met hebben dus hij kan zelf zeker wel wat missen...

Onze fotoshoot doen wij in het kasteel van Poeke. supermooi! we betalen 12.5 euro per uur. hadden we het geweten, gingen we gekeken hebben om onze dienst ev. in 1 van de zalen te doen. er is ook een tuin bij. het is een leegstaand kasteel, eigendom van Aalter en wordt ook onderhouden.

groetjes



Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik5-9-2012 9:09:16

Huis van de Mens organisseert vijzinnige plechtigheden en daarvoor betaal je niets.
Kasteel in Geraardsbergen, Les roses is magnifiek



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik5-9-2012 14:04:15

vliegende pastoors is 650, wel de moeite want die maken er iets leuk van!
Ik wilde perse wal VOOR de kerk huwen maar niet IN de kerk en heb dan toch een diaken zover gekregen :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info