Nu Online
Momenteel zijn er 69 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Contact Pastoor

  29-8-2012 16:54:58
Zodra we onze zaal hadden (en dus ook onze trouwdag) heb ik contact gehad met de pastoor omtrent het kerkelijk huwelijk. Dit laatste contact was ergens in Maart. Hij zei toen dat we op een later moment terug contact moeten opnemen om het trouwdossier te openen. Begin augustus heb ik hem opnieuw gemaild (jaja moderne pastoor ) en daar heeft hij niet op laten weten.
Ik begin me nu wat zorgen te maken...

Hoe vaak hebben jullie contact gehad met jullie pastoor en op welke momenten?

Bruidje2013
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1367


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik29-8-2012 17:01:16

Wij trouwen eind april en zitten pas een eerste keer samen in januari. Ondertussen doe ik zelf al ideetjes op voor misboeken en muziek.



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 17:12:21

Wij hebben 1 jaar op voorhand de kerk vastgelegd en pas 8 maand op voorhand de 1ste keer met de priester gesproken. Onze misboekjes hadden we toen al af. Ons 2de en laatste contact was begin augustus, 4 weken voor ons huwelijk.

Groetjes!

Evelien



Stefanie
15-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 17:23:52

Wij hebben ook ongeveer een jaar op voorhand de kerk vastgelegd bij de pastoor thuis. Hij heeft dan onze gegevens gevraagd en mij een boekje meegegeven met voorbeeldteksten en welke onderdelen in welke volgorde voorkomen tijdens een huwelijksviering.
De tweede keer zijn we geweest in mei (ik was toen in mijn laatste weken zwangerschap) voor de ondertrouw. Ik heb toen ook ons voorlopig misboekje meegenomen dat hij vlug overlopen heeft. Maar aangezien hij ons toen aanraadde om het doopsel en het huwelijk in 1 viering te laten gebeuren, moest dat boekje terug aangepast worden. Heb dan een voorbeeldboekje meegekregen van een doopsel+huwelijk.
Het definitieve boekje heb ik laten checken via mailverkeer en ook mijn andere vragen kon ik via mail versturen.
Een week voor ons huwelijk moet ik dan een kopie van het misboekje bij hem binnen brengen, alsook de cd met onze muziek (zodat hij kan checken of die goed werkt in de kerk) en het geld voor de viering.



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik29-8-2012 18:27:32

Ik trouw begin mei en bij ons zal de eerste echte afspraak ook pas rond januari zijn. Ik heb via via wel enkele voorbeelden van misboekjes gekregen en dat geeft mij wel wat inspiratie om aan ons eigen misboekje te beginnen.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik29-8-2012 18:34:13

Wij trouw over iets meer dan een jaar en we zijn al bij de priester langs geweest. Hij zal ons later wel mailen (jaja, ook hier een moderne priester :) ) wanneer we best nog eens langskomen.



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik29-8-2012 18:56:45

Wij trouwen volgend jaar in mei en zijn vorige week voor de 1e keer bij de pastoor geweest. We hebben een bundel met voorbeeldteksten en hoe een mis in elkaar steekt meegekregen en ook aan aantal voorbeeldmisboekjes. Hij heeft ook heel wat uitleg gegeven en een aantal vragen gesteld, was een leuk gesprek.
Ik vond het wel belangrijk te wachten met het beginnen aan de mis tot we naar de pastoor geweest waren, zo weten we nu wat hij verwacht en weet hij hoe wij erover denken.
In november hebben we een nieuwe afspraak en dan zou de mis in de grote lijnen klaar moeten zijn.




Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik29-8-2012 18:57:21

Als je op een mailtje niet snel antwoord krijgt, is het vergeten, denk ik.

Voor zo'n dingen is het misschien beter om te telefoneren?



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 18:58:52

Ik heb precies de indruk dat de pastoors wel heel onbereikbaar zijn hè, hebben ze dan zo een druk leven dat ze niets kunnen laten weten? Je hebt wel nog tijd, maar een antwoord is altijd fijn hè...



Emmy
21-9-2013
 Meld misbruik29-8-2012 19:06:12

Hey!

Wij hebben twee weken geleden voor de eerste keer contact opgenomen met onze pastoor. Onze datum ging hij alvast reserveren, want we waren ruim op tijd. In november mogen we een afspraak maken om alles eens te bespreken.
Groetjes



Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik29-8-2012 20:26:30

Wij zijn ook onmiddellijk langsgeweest nadat we onze zaal hadden vastgelegd. Ook meer dan een jaar op voorhand. Er werden al een aantal papieren ingevuld en ergens rond juni moeten we nog eens terug. Groetjes!



Shana
3-8-2013
 Meld misbruik29-8-2012 21:36:06

Onze pastoor woont bij ons achter den hoek.
Ik ben er afgelopen juni al eens geweest, en zei hij dat hij alles inorde ging maken en dat ik moest terugkomen met de nodige papieren.
Ik ben dus 2weken erna terug gegaan....Het was precies of hij mij nog nooit had gezien!, en vertelde me dat het veel te vroeg is om dit vast te leggen,en dat ik eens in oktober terug moet langskomen...Maar, wij hebben BIJNA ALLES als vastgelegd.
Ik ga er nu begin september nog eens naartoe, want stel je voor dat hij zegt, ahnee die datum is al bezet....dan flip ik denk ik..
Dus ik zal hem blijven lastigvallen tot dat onze datum in zijn agenda staat....haha..
Ik ben totaal geen kwade, maar dat wil ik nu wel geregeld hebben..het belangrijkste van al vind ik..



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik30-8-2012 19:23:45

Ik heb telefonisch contact gehad met de pastoor en hij ging het ergens noteren. We moeten pas 3 maand op voorhand contact opnemen. Tijd genoeg volgens hem... :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info