Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rode loper?

  7-9-2006 21:33:00
Hoi iedereen,
ik vroeg me af of iemand me nu precies kan vertellen hoe de "kerk-rekening" in mekaar zit. Wij trouwen om 14u, en het gebruikelijke bedrag voor kerk e.d. is €244. Nu hoor ik van sommige mensen dat daar al een deel in vervat zit voor de kerkfabriek, zodat de parochie of pastoor voor dit bedrag ook voor een rode loper kan zorgen ( en dit tot aan het portaal, dus niet buiten de kerk). Nu kregen wij gisteren nog een extra bedrag op onze boterham toen we om die rode loper (in kerk) vroegen. En ze hebben het wel goed bekeken hoor, want tis dat of niks; zelf mogen we niks leggen in de kerk. M.a.w., betalen of geen rode loper. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn schoonbroer trouwde vorige week, en daarbij was met €244 alles inbegrepen. Het gaat me niet zozeer om die extra centen hoor, maar het principe zeg, langs alle kanten word je gewoon schaamteloos afgezet! Groetjes, Birgit

Birgit
16-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1154


valerie

 Meld misbruik7-9-2006 22:17:03

Bedoel je dat je ook moet betalen voor de rode loper IN de kerk? Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Dat je moet betalen voor die van buiten; dat wel. Ik vind het trouwens ook niet kunnen dat je dan ook enkel de loper van de kerk mag gebruiken! 244 euro is toch idd niet weinig he. Ik zou wel niet echt weten wat je daaraan kan doen...
Groetjes, Valérie



annabel
12-8-2006
 Meld misbruik8-9-2006 12:20:21

Hallo Birgit

De kerk is verplicht om een rode loper te voorzien tot aan het portaal! Dat zit in het totaalbedrag inbegrepen ! Ze mogen dus geen extra bedrag vragen hiervoor hoor.
Onze priester stelde zelfs voor om rode loper tot op straat te leggen zonder meerprijs.
Dat terwijl onze ceremoniemeester natuurlijk daarover niets vermeld had en onze al een rode loper 'aangesmeerd' had voor buiten de kerk.
Normaalgezien krijg je een ontvangstbewijs van de pastoor; staat daarop die extra kost voor die rode loper buiten portaal vermeld...??

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info