Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

MISVIERING -- HELP

  17-7-2012 10:03:18
Hoihoi..


Ik ben gisteren het misboekje gaan voorleggen aan onze pastoor.. Wat blijkt.. hij vindt het te persoonlijk & moet meer naar God toe relateren. Zelfs onze persoonlijke geloften waren niet goed -> deze moesten de officiële zijn.

Ik heb ongelooflijk veel tijd gestoken in het (zelf) maken van teksten, opzoeken evangelie, etc.

Als ik het misboekje moet aanpassen naar zijn wensen, schiet er van onze persoonlijke zaken niets meer over.

Dus.. wat to do..

Ik kan bv. een rent a priest inschakelen..
Maar dan de locatie.. regio Geel-Lommel-Herentals-Tessenderlo.

Ons avondfeest etc. is allemaal al geregeld.. maar hier is geen plaats om de viering te laten doorgaan..

Heeft er iemand een tipje welke locatie?

Alvast dankjewel!


Groetjes,
Evelien


evelien
25-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2066


Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik17-7-2012 10:31:37

wij trouwen hier niet voor de kerk omwille van dezelfde reden! Wij wilden het ook heel persoonlijk en eigenlijk zo min mogelijk aan teksten waar god in voorkomt, maar was helemaal tegen zijn principe dus dan maar niet voor de kerk. Op een trouwbeurs heb ik wel iemand gezien en denk dat het noemde 'De vliegende pastoor' was een aangename man en vertelde dat hij de godsdienst er helemaal van tussen liet en het heel leuk, aangenaam en persoonlijk maakt. zo gaf hij het voorbeeld ipv een hostie gaan halen is bij hem een glaasje champagne. Leek me heel leuk!

Hopelijk vinden jullie alsnog een leuk alternatief en een locatie

Veel succes!



Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik17-7-2012 10:44:25

Hey, Ik kan je niet helpen met een locatie maar ik kan je ABSOLUUT "De Goede Herder" aanraden! Wij hebben onze viering met hen gedaan - helemaal hoe we het zelf wensten. Je kiest zelf hoeveel "God" je er wil inplaatsen. Is dat niets, dan is het ook zo.
Onze ringteksten en geloften wou hij niet eens op voorhand zien - dit moest een verrassing blijven voor iedereen, ook voor hem.

Kijk maar eens op google, lees de verschillende reacties ook op hun site.

laat je viering niet om zeep helpen door iemand die er ZIJN viering wil van maken!! De locatie kan je nog snel vinden, feestzaal, thuis, tuin, kapel, park, .....

Succes!!



Sofie
9-8-2014
 Meld misbruik17-7-2012 11:58:07

wij gaan via het huis van de mens
onze viering zal op het pleintje naast onze feestzaal zijn
en als het regend gewoon in de feestzaal :)



Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:04:59

Wij doen onze dienst ook via het huis van de mens, heel toffe mensen daar. En de dienst gaat door in de orangerie van de feestzaal. Veel succes met de zoektocht



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:07:05

Wij doen onze viering met het huis van de mens (maar vrees wel dat er dan totaal geen referentie naar god in kan). Zij hebben verschillende centra over heel vlaanderen en bovendien is het gratis!
Wij hebben een zaaltje gehuurd in een plaatselijk museum!
Heel gekend hier en een zaaltje met een bepaalde charme!
En dit kunnen regelen voor een prijsje want als je op zoek gaat naar gewone feestzalen om die af te huren betaal je snel 500 tot 900€ en dit vonden wij toch van het goede teveel voor de tijd die je er effectief bent.
Tenzij je dit nog kan combineren met iets anders natuurlijk... voorbeeld receptie achteraf , of lunch smiddags of...



Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik17-7-2012 12:28:49

Je hebt ook de optie een eigen keuze priester in te schakelen hé. Dat deden wij in kerk Menen, maar met eigen priester. Mijn hubbie to be werkt in een internaat die verbonden is aan de scholengemeenschap. En bij ons komt een priester-leraar de viering doen. Hij is nog jong en wij kregen volledige carte blanche.Ook eigen geloften. Enige opmerkingen waren dat hij niet te veel muziek zou doen en daar had hij eigenlijk gelijk in we hadden wel heel veel liedjes staan. Ik had een tweede lezing staat wat hij op zich wel kunnen vond als we echt niets anders wilden, maar hij is mee op zoek gegaan naar een passende evangelie tekst die niet te belerend is.
Eventueel is dat een optie zo heb je een christelijke viering naar je eigen zin. Weetje: dit kost normaal niets extra. De kerk rekent één tarief aan en de priester wordt hier ook mee betaald.

Hopelijk raak je er aan uit.
Groetjes
Marieke



Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik17-7-2012 19:14:02

Ivm de locatie. Het burgemeestershuis in Lommel is hier mooi voor. Is een huis, maar je kan ook de tuin huren. Heeft een prieeltje met een terras en ligt midden van een mooi stadspark.
Veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info