Nu Online
Momenteel zijn er 44 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misviering zonder eucharistie

  4-7-2012 12:18:17
Mijn vriend en ik hebben beslist om een viering te doen zonder eucharistie.
Gelukkig had onze priester daar geen enkel probleem mee.

Hij zei ons wel dat er dan normaal iets 'anders' wordt voorzien, een soort van bezinningsmoment.

Zijn er hier nog koppeltjes die kiezen voor geen eucharistie? Wat doen jullie dan in de plaats?
En zet je dan ook gewoon in je misboekje ipv 'communie', 'bezinningsmoment'?




fleur
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1214


Lieze
1-9-2012
 Meld misbruik4-7-2012 14:02:11

Bij ons is er niks in de plaats hoor.
Ik zou niet weten wat we in de plaats zouden moeten doen.

Groetjes Lieze



cindy
22-9-2012
 Meld misbruik4-7-2012 17:51:55

Ik ga dit mee opvolgen,wij zijn gisteren bij de priester geweest en ik wou ook geen eucharistie, ben dus wel benieuwd!



maika
3-8-2012
 Meld misbruik4-7-2012 18:11:45

Bij ons is er niets anders in de plaats.



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik4-7-2012 18:21:01

Ook bij ons was er niets in de plaats...



sarah
18-8-2012
 Meld misbruik4-7-2012 22:35:54

Bij ons is er ook niets in de plaats.



Serena
25-5-2019
 Meld misbruik5-7-2012 1:17:49

bij ons is er ook niets anders in de plaats.



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik5-7-2012 7:33:52

Hey Fleur,

Bij ons is het ook een dienst zonder eucharistie.
Normaal gezien heb je een soort draaiboek dat je van de pastoor zult krijgen waarin staat wat er zeker in je boekje moet staan en wat niet van toepassing is.

Veel succes en groetjes,


P.S.: als je zaterdag de klokken hoort in Loppem, is het ons moment hé:-)



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik5-7-2012 8:43:34

Dag mieke!!!


Ja 'k weet het haha, zaterdag is het zover voor jullie!

Jammer genoeg gaan we 's middags nt thuis zijn, dus gaan we de klokken niet horen:(

Geniet er van! En laat me weten hoe het geweest is!


Groetjes
Fleur



sarah
24-8-2012
 Meld misbruik5-7-2012 10:02:07

bij ons is er ook niks anders in de plaats :-) maar als het per se moet kun je misschien gewoon n mooi tekstje laten lezen




Désiré
24-8-2012
 Meld misbruik5-7-2012 10:10:40

Hallo,

Wij hebben ook een viering zonder eucharistie. Wij konden wel kiezen voor de communie. Die wordt vooraf gezegend, of hoe ze het ook noemen, om de grootouders een beetje gerust te stellen. Tijdens de mis doen wij geen gebeden, enkel de voorbeden maar dat zijn dan persoonlijke tekstjes. Voor de rest hebben wij gewone teksten, een paar gedichtjes enzo.

Geef anders je e-mail eens, dan kan ik onze tekst eens doorsturen.

Groetjes

Daisy



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik5-7-2012 10:12:48

vrienden van mij hadden ook geen eucharistieviering en ze hadden niet echt iets in de plaats maar ze hebben wel veel tijd genomen voor persoonlijke zaken: ze zijn echt aan de micro komen vertellen hoe ze elkaar ontmoet hadden en zo en de getiugen hebben ook een klein woordje gedaan. Echt leuk.



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik5-7-2012 10:24:52

dag désiré
mijn mailadres: fleur.roels@hotmail.com

xx



deddy
15-9-2012
 Meld misbruik5-7-2012 14:28:49

Hey Fleur,
We hebben ook geen eucharistie, maar bij ons is er wel gevraagd om iets in de plaats te doen. Eerder als teken dat we niet enkel met elkaar trouwen, maar ook met iedereen rondom ons.
Ons thema voor de viering is "licht". We hebben nu een doosje gemaakt met dezelfde layout als onze huwelijkskaars en we steken hierin een theelichtje. Iets super simpel, maar met veel betekenis voor ons. Dat wordt dan uitgedeeld aan iedereen die aanwezig is in de viering.

Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info