Nu Online
Momenteel zijn er 163 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een eigenaardige bedenking

  8-6-2012 0:52:06
Misschien is het wel door het late uur dat het plots allemaal opnieuw door mijn hoofd spookt maar dat doet het nu eenmaal al een tijdje en ik moet het gewoon even ventileren. Misschien hebben sommigen het al opgevangen maar een jaar geleden stierf mijn mama op 52 jarige leeftijd aan kanker. Haar mama stierf ook op ongeveer die leeftijd: zelfde reden. Ik weet ondertussen dat het zo goed als zeker niet erfelijk is. Toch lijkt alles zich een beetje te herhalen. (Ik ben geschiedkundige van opleiding en weet dat dit onzin is maar toch)...

Mijn mama is ziek geworden toen ik even oud was als zij toen haar mama ziek werd. Bomma stierf op de verjaardag van oma. Mama is gestorven jawel op de verjaardag van mijn schoonmama. uitermate toevallig hebben wij ongeveer hetzelfde bruidsboeket gekozen (ik wist niet wat zij toen had en heb gewoon gekozen, kennelijk heb ik dezelfde smaak) . Ik had altijd gezegd dat ik de cirkel zou stoppen en dat ik de bloemen niet op het kerkhof zou gaan leggen maar omdat ze zo duur zijn wilde ik dat dus toch doen... tot je dan hoort dat je zo goed als hetzelfde boeket gaat neerleggen.

Ik weet het echt wel: het is allemaal nonsens. De wetenschap staat trouwens een pak verder nu (al geeft dat ntl nul zekerheden) maar alsnog: Ik kan het echt niet helpen dat ik me er gek bij voel. Ik ben altijd de sterkste van de hoop; Ik vang altijd iedereen op. Leuk gevolg daaraan: ik kan nergens ventileren. Het moest dus even van mijn hart af...

Sanne
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1976


Ann
9-6-2012
 Meld misbruik8-6-2012 6:30:43

Tuurlijk ben je daar mee bezig. Je trouwdag nadert en je mist je mama. (zou ik ook doen). Wel erg dat niemand eens de tijd neemt om met jou te praten, want zelfs de sterkste kunnen breken hoor. Mijn ma was een supersterke en positieve vrouw, tot mijn broertje ziek was en daarna mijn zus kanker kreeg. Zij heeft ook een depressie gekregen nadien. (mijn zus en broer zijn genezen, maar wij hebben mijn zus enkele keren naar het ziekenhuis gedaan met het gedacht: ze komt nooit meer terug)
Probeer toch iemand te vinden waarmee je er over kan praten, want alles opkroppen is echt niet goed.



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik8-6-2012 8:27:08

Sanne, Het zijn wrs al die gelijknissen of gelijklopende dingen die je hoofd wat op hol brengen. Ik begrijp zeer goed dat je daar geregeld eens bij stil staat, ondanks het feit dat je weet dat dit niet kan en louter toeval is! Maar weet ook, eens je er mee bezig bent, dat je in alles gelijkenissen gaat zien of onbewust zelfs gaat zoeken! Ga eens bewust op zoek naar de verschillen ( in je verhaal zelf merk ik al paar andere dingen) en je zal terug een pak geruster zijn. Want deze zijn er wrs meer dan je denkt! Net zoals iemand om mee te praten! Mss ben je er nu ook meer mee bezig omwille van de stress, je leeftijd,... Probeer er met iemand over te praten, iemand die nuchter genoeg is om het te relativeren, maar die tegelijk ook begrip heeft voor de hersenkronkels die je momenteel maakt. Je hersenkronkels zijn niet zo eigenaardig, maar dit maakt ze daarom nog niet tot een feit! Onthou goed dat jij je leven in handen hebt! Maar je maakt tegenslagen mee, zoals overlijdens die je verdrietig maken,...



Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik8-6-2012 8:48:06

Hey Sanne

Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn papa is 8 jaar geleden aan kanker gestorven en met onze trouw die nadert, sta ik hier weer veel meer mee stil. Ik denk dat dit volkomen normaal is. Je wil uiteraard dat je mama er op jullie dag bij is, en je weet dat dit niet kan.
Zoals hierboven al gezegd: probeer er eens met iemand over te praten, dan zal je je al veel rustiger voelen!

En het is zeker niet abnormaal dat je over zulke dingen nadenkt, maar veel ervan is gewoon toeval. Je hebt je leven nog altijd zelf in handen!

Knuffel
Melissa



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik8-6-2012 19:42:57

Bedankt allemaal! Ik weet echt wel dat het allemaal toeval is maar soms zeker als ik moe ben moet ik echt moeite doen om t niet te laten spoken zeker wat de kinderen betreft... ale mijn mama werd ziek toen ik twaalf was, haar mama toen zij twaalf was... pfff wij willen in januari aan kinderen beginnen maar ergens zit toch echt de angst dat ik hen niet zal zien opgroeien hoe ireëel die ook is en ik besef dat het echt zo is... maar ik kan er niet aan doen ... echt bedankt voor de lieve reacties dat doet echt al heel veel deugd! Misschien inderdaad toch iemand zoeken om te praten...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info