Nu Online
Momenteel zijn er 33 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

intiem trouwfeest

  4-6-2012 16:16:38
Hoi allemaal
Wij hebben ons vorige week verloofd en trouwen om praktische redenen al op 21 juli... zes weken dus om alles te regelen !
Wij willen geen groots feest, maar iets heel intiems, met enkel onze ouders en broers en zussen, in het totaal 16 personen. We trouwen ook enkel voor de wet.
Toch willen we onze dag onvergetelijk maken.
De behulpzame dame van de dienst bevolking van de gemeente Riemst vertelde ons dat er vanaf nu de mogelijkheid bestaat te trouwen in de grotten van Kanne, de huwelijksvoltrekking door schepen of burgemeester dus ook, met achteraf een kleine receptie. Iemand hier al ervaring mee?
Of andere suggesties voor een mooie locatie voor zo'n kleine groep?
We hadden er ook al aan gedacht eventueel een tent in onze tuin te plaatsen (we hebben wel een hele mooie), maar dan wil ik natuurlijk wel een goede traiteur, ben niet van plan op mijn eigen trouwdag de benen onder mijn lijf te lopen om iedereen te bedienen...
Alle tips zijn welkom !
Alvast bedankt

Cindy
21-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1799


Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik4-6-2012 17:22:18

Dag Cindy,

Je moet eerst eens vragen of je in jouw gemeente wel kan trouwen op 21 juli want hier (in Genk) was dat niet mogelijk zeiden ze mij. De grotten van Kanne zullen zeker heel mooi zijn maar ook wel gegeerd, zijn ze nog vrij dan?
Als je beslist om een feest in de tuin te doen, ga dan op zoek naar een caterer die voor alle spullen kan zorgen: tent, aankleding, eten en drinken, bediening. Wij houden ons feest in een parochiezaal en wij moeten al die dingen ook apart regelen maar onze traiteur (Trimalchio in Kuringen) zorgt voor bijna alles. Dat maakt het veel gemakkelijker. Een tuinfeest kan overigens een stukje duurder worden dan een gewone zaal. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Veel plezier met alle voorbereidingen en het zal zeker een prachtige dag worden!

Groetjes!



joyce
26-10-2013
 Meld misbruik4-6-2012 17:33:32

als de grotten nog vrij zijn en het kan die datum waarom dan niet ineens je feest daar geven ???

hou wel rekening mee dat je MAAR 6weken hebt om al de papieren in orde tekrijgen voor de wet en ik spreek uit ervaring dat je er echt zelf voor moet lopen en bellen in mijn geval :-)

geniet er van en maak er een ongelofelijke dag van!

tip: hoeve dewallef is ook leuk en mooi en wijnkasteel in membrugge :-)



Cindy
21-7-2012
 Meld misbruik4-6-2012 20:08:44

@Lilabluestar: volgens de ambtenaar van de burgerlijke stand zou 21 juli geen probleem zijn, maar ze moest het inderdaad nog eens dubbelchecken bij de burgemeester, anders wordt het 20 juli. Zodra ik 100% zekerheid heb over de datum kan ik eens bellen naar de eigenares van de feestzaal van de grotten, maar die is inderdaad blijkbaar erg gegeerd, kans is dus klein dat het daar kan doorgaan...
@joyce: ik heb inderdaad geen overschot van tijd, zodra de gemeente belt dat de papieren in orde zijn (geboorte-aktes enzo) moeten we ons reppen om alles te gaan tekenen... Spannend is het sowieso, en met zo weinig tijd des te meer :-)

Alleszins al heel erg bedankt voor de reacties !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info