Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

volgorde

  14-5-2012 15:50:12
Sorry dat ik weer even kom zeuren maar blijkbaar ben ik op sommige punten toch mis.

Ik was van plan om na het eten aan de openingsdans te beginnen en rond half twaalf het dessert te serveren. Maar als ik sommige mensen hoor dan zou de openingsdans pas na het dessert komen?
Ik ben een beetje in de war nu. Ik dacht daar net genoeg tijd tussen te laten zodat de mensen hun eten zou kunnen zakken en weer wat plaats zouden hebben voor het dessert.

Hoe gaan jullie dat doen?

Groetjes Sophie

sophie
14-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1074


Sara
6-10-2012
 Meld misbruik14-5-2012 16:01:02

wij gaan het dessert eerst doen , gewoon om de ambiance niet te breken. de openingsdans is een beetje de inleiding tot het avondfeest. anders gaat iedereen weer zitten en moeten ze dan weer terug recht staan. ( mijn mening)



Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik14-5-2012 16:03:43

Hey Sophie,

Wij werken met een buffet en daarvoor krijgen de mensen ongeveer 2uur de tijd. Om half tien komen er dan nog mensen bij (die een korte receptie krijgen) en dan gaat het dessertenbuffet open. (+/-10u dus) onze openingsdans is meteen de start van het dansfeest en dus zal die rond 11u half 12 zijn



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik14-5-2012 17:59:02

Het dessert kan al gauw een uurtje in beslag nemen. Indien je dit wilt starten vanaf half twaalf....'t wordt vlug laat zo.
grtz www.discovideo.be



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-5-2012 18:08:48

Hier ook eerst het dessertbuffet en nadien pas de openingsdans. Hier is dit altijd al zo geweest op alle trouwfeesten dus wij doen het ook zo :-). Zo ben je ook de ambiance niet kwijt op de dansvloer.

Ik meen mij te herinneren dat ik hier op het forum eens las dat het dessertbuffet na de openingsdans vaak in Nederland wordt gedaan, maar hier in België is dit altijd voor de openingsdans voor zover ik weet ;-).

Groetjes!

Evelien



Paraplu

 Meld misbruik14-5-2012 18:16:05

Ge moet dat vooral doen zoals ge zelf wilt, ik heb beiden al meegemaakt. Maar ikzelf vind het niet zo aangenaam als een dansfeest onderbroken wordt om terug te gaan eten. Het is niet altijd eenvoudig om mensen wat in gang te krijgen op de dansvloer en dan moet ge dat twee keer doen. Maar ge moet voor uzelf zien hoe ge dat het liefste wilt doen natuurlijk.



sophie
14-7-2012
 Meld misbruik14-5-2012 18:16:45

Bedankt voor jullie tips.

Ik ben er dan alleen nog niet echt uit. We draaien de connemara met het dessert dus dan zou er normaal al veel sfeer moeten inkomen maar onze openingsdans is een slow. Gaat die ambiance dan niet terug wegzakken? Na onze openingsdans hebben wij nog de dans met onze ouders. Dat zijn twee dingen waar ik wel erg op sta. Op dat punt ben ik heel erg traditioneel. Allee op veel vlakken eigenlijk hihi. Dus hoe los ik dat dan op? Ik had gedacht dat na het dessert die connemara te spelen en er zo pas echt de sfeer gaan in te brengen.

Dat is nog even nadenken dan.

Groetjes Sophie




Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik14-5-2012 21:57:52

Ik zou bij je eerste gedacht blijven denk ik.
Zit er veel tijd tussen het eten en het dessert? Is het de bedoeling dat de mensen dan ook al dansen of is het dan meer het moment om nog wat te praten?



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik15-5-2012 9:03:29

Op alle trouwfeesten die ik al meemaakte werd het dessert ingevoerd met een feestnummer, dan gaat iedereen lekker smikkelen, nadien doet de DJ een praatje en loodst die het koppel naar de openingsdans, de vermenigvuldiging ... en een goeie DJ schakelt dan over op het echte avondfeest met de juiste nummers; ook wie al op de dansvloer staan (het koppel, ouders, broers..) zijn dan verantwoordelijk tot het motiveren van de andere gasten om mee te komen dansen :)



Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik15-5-2012 14:39:53

Wij doen na het eten de openingsdans en na een uurtje het dessert.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat het dessert bruidstaart met cupcakes is en er anders niet veel van zal gegeten worden omdat dat zwaar op de maag ligt vlak na warm eten...
Maar zoals al gezegd is geweest: doe wat jullie willen doen! Het is jullie feest dus zorg dat het verloopt zoals jullie willen plannen :)



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik15-5-2012 22:09:39

ik heb al trouwfeesten gehad van t een en trouwfeesten van t ander. de dj roept dan gewoon af da't dessert er is en de mensen gaan dan gewoon halen als ze zin hebben....

zelf gaan wij ook pas de openingsdans doen na den dessert ma t is jullie dag dus bepaalde ook jullie verloop ervan ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info