Nu Online
Momenteel zijn er 202 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppen schrijven of etiketten drukken?

18-4-2012 20:14:02
Hey bruidjes en gommetjes...

Zoals de titel zegt...
Gaan jullie zelf de enveloppen schrijven of printen jullie etiketten af?

Groetjes,
Nathalie

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1383

Hanne
30-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 20:20:53

Wij (ale, ik) hebben alles zelf geschreven. Is nog iets persoonlijker denk ik. Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over. Uiteindelijk houden ze de enveloppe niet hé

An
9-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 20:29:09

Ik heb ook alle enveloppen zelf geschreven. Nu hebben we er wel maar 5 van de 75 per post verstuurd dus veel schrijfwerk had ik niet.

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik18-4-2012 20:35:05

Wij gaan de adressen op de enveloppen drukken.

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 21:03:45

Mijn ouders zijn heel traditioneel en willen alles volgens de etiquette doen,
dus mijn enveloppen moesten handgeschreven zijn mét zwarte inkt.
Aangezien ik het nogal weggegooid geld vond om een kalligraaf daarvoor in
te schakelen, heb ik het maar zelf gedaan. (Was wel tijdrovend en saai.)

Dit hangt echter -naar mijn mening- af van het soort feest dat je geeft.
Als je bij wijze van spreken een broodjeslunch geeft in een parochiezaal, zullen de mensen ook niet raar opkijken als je namen en adressen afprint op een etiket; wanneer je trouwt in een kasteel daarentegen...

Een perfect alternatief is natuurlijk dat van Elke: als je een klassiek lettertype gebruikt, kan het zelfs mooier zijn dan een handgeschreven envelop, maarrr, zoals Hanne dan weer aanhaalde: handgeschreven = persoonlijker :-).
Veel succes nog met het kiezen!

benita
8-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 21:04:01

Het is persoonlijker als het met de hand geschreven is.

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 21:52:58

Ik heb het op de enveloppen zelf gedrukt in de kleur en het lettertype van de tekst op mijn uitnodigingen.

Ellemieke

Meld misbruik18-4-2012 22:02:39

zoals Elke al aangaf kan je ook op de enveloppen zelf adressen drukken

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik18-4-2012 23:27:19

Ik heb het immense geluk dat mijn schoonmama in wording professioneel calligrafe is :) dus ik maakt de uitnodigingen zelf, en zij zal de enveloppen schrijven.

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik19-4-2012 9:24:30

Wij drukken de adresetiketten (met Lucida Calligraphy als lettertype)

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik19-4-2012 11:21:59

We zullen de adressen drukken op doorzichtige etiketten

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik19-4-2012 12:53:42

wij hebben er voor gekozen om de namen en adressen zelf te schrijven, ik vind dit iets persoonlijker maar er komt wel wat werk en geduld bij kijken

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik19-4-2012 13:56:19

Hallo,

Wij hebben gekozen om alles zelf te schrijven. Wij vonden dat etiketten onpersoonlijk waren (onze mening!)... Vandaar handgeschreven. Mijn geschrift is niet zo mooi en mijn man (toen toekomstige) wou niet alles schrijven, hij heeft een heel mooi geschrift. Dus ben ik kalligrafie lessen gaan volgen en heb ik alles zelf in kalligrafie geschreven... En zo'n cursus is niet voor niets, je schrijft wel dikwijlder een kaartje dat mooi geschreven mag worden...

Groetjes
Annelies

Janine
30-6-2012
 Meld misbruik20-4-2012 15:20:03

Ik heb ze ook zelf geschreven. Vond dit ook mooier overkomen.

Bij ons is het grootste deel nu de deur uit!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik20-4-2012 20:47:09

We gaan ze dus ook zelf schrijven...
Hubby in wording vindt dat ook veel persoonlijker...

Daarstraks een zilverkleuring pennetje gaan halen, en vanaf morgen kan het schrijven beginnen :)) Mijn hand doet al pijn als ik eraan denk ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info