Nu Online
Momenteel zijn er 126 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leerlingen in kerkelijke viering

  18-4-2012 13:41:25
Beste bruidjes en bruidegommen

Een tijdje geleden had ik het "briljante" idee om de eerste lezing in het Engels te laten voorlezen. (Dat mag van de pastoor.) Ik ben namelijk lerares Engels en ons thema is ook in de Engelse stijl. Zelf zie ik het niet zitten om voor te lezen en vond het wel leuk om een of meerdere leerlingen dat te laten doen. Ze zijn al 17 jaar oud, dus ze kunnen wel al een aardig mondje Engels en er zit ook een native speaker tussen. Nu is het zo dat ik niemand wou uitsluiten en ik heb het dus gewoon voor de hele klas heb gevraagd, ze moesten dan hun naam op een briefje schrijven. Ik heb nu al 15 vrijwilligers! (Ik heb het nog aan één klas niet gevraagd en durf ook niet meer, want ik heb al te veel kandidaten!) Ik krijg het niet over mijn hart om een selectie te maken, want ik ben al zo blij dat ze zo enthousiast zijn om dit te doen tijdens hun zomervakantie.
Maar ik kan toch moeilijk 15 leerlingen één tekst laten lezen? Ik kan hen natuurlijk ook verdelen over verschillende teksten, maar het is ook niet de bedoeling dat het een "leerlingviering" wordt.

Zijn hier nog bruidjes in een gelijkaardige situatie? Kennen jullie nog taken die ik hen kan laten uitvoeren, zonder dat ze te dominant worden in de viering?

Elke
13-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 837


inge
15-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 14:00:29

Misschien een briefje trekken. Het lijkt me veel om ze allen iets te laten doen.



Karen
18-8-2012
 Meld misbruik18-4-2012 16:43:19

lootje trekken in de klas dan zien ze dt je het eerlijk hebt gekozen



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik18-4-2012 17:47:22