Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pastoor Kerkje heule watermolen

  14-4-2012 9:32:45
Hallo,
is er iemand die getrouwd is of binnenkort gaat trouwen in het kerkje op Heule Watermolen?
Wij willen daar graag trouwen maar we zouden eerst eens wat meer willen weten over de residerende pastoor (Seynaeve Wim), wat zijn stijl is enzo. We gaan nl voor de kerk trouwen maar omdat mijn vriend eigenlijk niet gelovig is en vooral niet een hele viering wil die rond God draait, willen we graag een pastoor vinden die daarmee akkoord gaat. Mijn mama kent wel een studentenpastoor die dat naar het schijnt heel goed doet, maar dat is mss niet zo handig. Daarom wil ik eerst wat meer weten over de residerende pastoor en indien mogelijk een huwelijk door hem voorgegaan bijwonen.

Groetjes
Ellen

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1420


Sara
6-10-2012
 Meld misbruik14-4-2012 9:43:42

ik zou denkik in eerste plaats gewoon eens een mis gaan bijwonen, dat hebben wij ook gedaan en je ziet meteen hoe een pastoor is.



tine
19-5-2012
 Meld misbruik15-4-2012 11:39:32

Hoi Ellen,

Vorig jaar is mijn zus haar zoontje gedoopt door Priester Wim.
Een doopsel is natuurlijk nog niet het zelfde als een huwelijk, maar ik moet zeggen, hij deed dat zeer goed.
Hij is nog jong, dat vind ik al een pluspunt...
Hij staat volgens mij ook wel open voor jullie eigen inbreng.
De doopviering was heel erg losjes, hij las de teksten (door mijn zus gekozen) niet letterlijk af, maar deed dat in zijn eigen woorden.
Dat maakte het wel leuk, vind ik.

Misschien eens kijken in het Parochieblad, als er huwelijken zijn, en dan kan je misschien eens gaan luisteren/kijken?
En anders eens naar een gewone eucharistieviering gaan, daar zal je toch ook al een idee krijgen van hoe hij te werk gaat!
Veel succes!!



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik15-4-2012 16:29:00

Hey,

Wij trouwen daar. De reden waarom we voor dit kerkje gekozen hebben, is omdat we hadden gehoord dat de pastoor een aangename man is. Dit bleek te kloppen bij onze eerste afspraak. Wij hebben gekozen voor een viering zonder eucharistie. Als je vragen hebt over wat mag en wat niet, stel je ze maar. Maar eigenlijk mag er vrij veel.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info