Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij !!! ??

  11-4-2012 20:16:05
Hoi iedereen,

Een vraagje: mijn schoonzus heeft voor in de suite te lopen een kleedje met groen en vooral wit. Hierop draagt ze een witte blazer en witte schoenen. Ik weet niet of ik overdrijf, maar wordt dit gedaan? Ik had al eens gelezen dat er geen wit gedragen wordt door iemand anders dan de bruid?

Pff ik vind het persoonlijk ook niet zo fijn precies, ik weet niet of ik overdrijf, maar er is al zo veel te doen om die kledij van de suite en nu dit nog...

Groetjes


Jessica
26-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1505


Daphné
21-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:20:38

Ik zou daar eigenlijk niet zo zwaar aan tillen! Bij mij mogen ze dragen wat ze willen maar moet wel deftig zijn!! Tenslotte straal jij die dag!



Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:22:01

Hey!! Ik zou dat persoonlijk ook niet graag hebben ik vind dat alleen de bruid in het wit mag zijn! Ik heb op voorhand gezegd tegen de suite dat ze in felle kleuren moeten zijn! En bij m'n zus, mama, stiefmama en schoonmama was ik erbij! Dus kon al niks misgaan! Maar ik versta je volledig ik zou vragen of ze die witte blazer niet kan vervangen door een sjaal in hetzelfde groen als van haar kleedje!
Groetjes



Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:23:31

Dat wordt niet echt gedaan...allé toch in mijn familie/vriendenkring niet:-) mijn zus heeft ook een wit met groen kleedje gekocht, maar om het niet te wit te maken heeft ze er een groene sjaal rond en zeker geen witte schoenen! Je moet zelf zien of je dat stoort of niet hé, als het je stoort stel dan misschien voor om een groene blazer er over te doen. Volgens mij begrijpt ze dat wel hoor..



inge
15-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:25:52

Ik zou er niet te hard aan tillen. Iedereen wil mooi zijn op die dag voor jullie feest. Maar jij zal de "mooiste" zijn, zonder twijfel.
Just enjoy ...



Jessica
26-5-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:26:19

Hoi,

Mja mij stoort het wel een klein beetje, ik weet wel dat ik ga stralen die dag maar toch.. Ik zou het persoonlijk ook niet doen (als ik naar een trouw moet), en ik dacht wel dat anderen ook zo daarover zouden denken.

Ik had het nochtans gezegd dat eigenlijk wit enkel voor de bruid is, maar ja blijkbaar geen oor naar gehad..

Nu heeft ze het allemaal al gekocht, dus ja kan ik dan nog iets zeggen? Ik kan haar moeilijk dwingen om iets nieuws te kopen denk ik dan. Mijn toekomstige vond het ook heel erg lastig, en ging er iets over laten .. Maar ik denk niet dat ze iets nieuw gaat kopen..




Inge
23-5-2009
 Meld misbruik11-4-2012 20:29:34

Hey, Mijn schoonmoeder had op onze trouw ook een wit vestje, witte schoenen en een witte handtas. De vriendin van mijn man zijn getuige had ook een wit vestje aan. Van mijn schoonmoeder wist ik dit op voorhand. Ik heb nog geprobeerd om mijn man haar van gedacht te laten veranderen, maar da's dus niet gelukt... Ik vond dit heel erg. Dat was ook de reden om geen foto's van de suite te willen... Ik hoop dat je er nog iets kan aan doen, en vooral dat je schoonzus wil inzien dat dit een big no-no is. Is ze zelf al getrouwd? Misschien beseft ze het niet eens, hè? Succes! Inge



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:34:43

Van schoonmoeders is het nog iets anders, die gaat niemand 'verwarren' met de bruid, maar van vrouwen van dezelfde leeftijd verwacht ik wel dat ze wit achterwege laten. Ik ben nochtans een heel makkelijke. Ik zeg hier altijd dat je je suite niet teveel kledingeisen mag opleggen, en dat ieder een kleur en model moet kiezen waar ze zich goed in voelt, aan een prijs die ze kan betalen.

Maar wit, dat is de enige echte 'no'. Is het jurkje vooral groen, met een klein beetje wit? Dan vind ik het niet zo storend. Maar als het kleedje eerder wit is, dan zou ik toch wel vragen of ze een andere kleur blazer/sjaal wil dragen. Als je dat gewoon vriendelijk zegt en uitlegt dat je er wel wat mee zit, is daar niets mis mee. Ze kan dan nog altijd kiezen wat ze doet.



Jessica
26-5-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:37:55

Hoi,
Ja het is een groen kleedje maar toch wel redelijk veel wit. En dan nog is een witte blazer en witte schoenenen en wss witte handtas. Dus ja veelal toch wit hoor..

Ik ga mijn ventje het is voorzichtig laten aankaarten.. Het is zijn zus dus ik denk dat hij dat het beste kan doen..


Groetjes



Lies
7-7-2012
 Meld misbruik11-4-2012 20:50:03

Je schoonzus had misschien beter eerst toch even bij jou gepolst voor ze besloot om iets wit aan te doen. Dat zou toch net iets tactvoller geweest zijn.

Maar langs de andere kant ben ik ooit naar een trouw geweest waar de bruid achteraf vertelde hoe erg het wel niet was dat haar zus ook iets wit (met paars) aanhad, maar eerlijk gezegd had ik dat de dag helemaal niet gemerkt en de rest van onze vriendenkring ook niet. Je kijkt toch automatisch naar de bruid en de bruidegom en een schoonzus is nu niet direct iemand die de hele dag vlak naast jou zal staan :)

Zolang het geen lang wit is en er wat kleur in zit denk ik niet dat het makkelijk te verwarren is met de bruid... Nu als ik je schoonzus was en de bruid zei tegen mij dat ze het niet zo leuk vind, zou ik wel proberen mijn vestje en schoenen in te ruilen voor iets anders.



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik11-4-2012 21:06:47

Ik snap je wel hoor... Mijn beste vriendin stuurde dat ze een kleedje had gevonden voor onze trouw, en ik stuurde terug 'zolang het niet lang en wit is, is het goed :)' en ze antwoordde daarop dat ze in de winkel een kort wit kleed had aangedaan, maar dat ze toen zei tegen de verkoopster dat het voor een trouw was en die heeft daarop geantwoord dat dat dan niet gaat... Dus het is raar dat sommige mensen dat precies een beetje vergeten...



freyja
30-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 21:21:10

Ik zou er echt niet zo zwaar aan tillen... Niemand die haar gaat verwarren met de bruid hoor!
Ik trouw zelf in een kleur, maar die blijft nog geheim tot de trouw... dus gegarandeerd dat er mensen gaan zijn die ook in die kleur zullen gekleed zijn, so what? Het is toch geen trouwkleed dat ze dragen? Ik ga hier echt niet wakker van liggen!
Meer nog: ik ben vorige week met mijn vriend zijn nichtje van 18 gaan shoppen voor de trouw en wat kiest ze: een cocktailkleedje in exact dezelfde kleur als mijn jurk. Ik heb niets gezegd omdat ze anders dus zou weten in welke kleur ik zal zijn, én omdat dat kleedje echt haar gedacht was. En zoals ik al zei: niemand die haar gaat verwarren met de bruid omdat ze toevallig een kleed in dezelfde kleur draagt...



Jessy
16-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 21:38:42

Heb hier ook hetzelfde voor. Mijn schoonmoeder laat me vorige week fier haar kleren zien die ze gekocht heeft. Een witte broek, zwart met wit topje en witte sjaal voor erover. Ze had nochtans in de winkel gezegd dat het voor de trouw van haar schoondochter was maar ja. Ze heeft dit wel helemaal niet express gedaan, want heb echt een megalieve schoonmoeder.
Ga me hier ook proberen niet aan te storen al had ik dat ook al lachend al eens gezegd van 'zolang het geen wit is dat je aandoet is het goed voor mij'.
Zoals al gezegd is, het valt sowieso op wie de bruid is he.

grtz



sofie
21-4-2012
 Meld misbruik12-4-2012 7:09:16

dit wordt zeker niet gedaan!
Ik snap niet eens dat ze daar mee durven afkomen!

Ik heb van de week gedroomd dat mijn schoon moeder volledig int wit was...
pfff, toch maar even gechecked voor de zekerheid, en tzal blauw worden... oef :-)



Tine
26-5-2012
 Meld misbruik12-4-2012 8:37:24

Ik zou me er ook niet te druk over maken. Zolang het geen trouwkleed is waar ze in rondloopt zal niemand haar verwarren met de bruid.
Zoals hier boven ook al een aantal keren aangehaald zal het vermoedelijk niet eens opvallen.



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 9:16:58

het is zeker niet leuk, en ik zou het persoonlijk ook niet meteen apprecieren, maar beide mama's hebben een taupe kleedje (wel totaal verschillend) en de zus en beste vriendin (beide getuigen) hebben elk een fel gekleurd kleedje (rood en fuchsia), dus daar moet ik me niet druk om maken. Ik zou er wel totaal niet van verschieten moest er iemand van wat verdere familie in't wit zijn, daar zijn er ook een paar bij die daar absoluut geen graten in zouden zien. Maar daar ga ik mij dan niet druk in maken, zij moeten niet mee op de foto's en staan niet de hele dag in mijn buurt.

Een groene sjaal en groene schoenen lijken me leuker in jouw geval inderdaad, sjaals vind je al heel goedkoop hoor. Weet niet van waar je bent, maar ik heb super mooie sjaal gevonden in een outletwinkel in brasschaat (ben zelf van Mechelen, maar 't was de moeite waard voor de 2 kleedjes van mijn zus en mijn beste vriendin). De sjaal koste maar 20€ en er waren er nog van 10 ook dacht ik, en ik heel veel verschillende kleuren verkrijgbaar.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik12-4-2012 11:02:43

Ik zou er mij persoonlijk ook niet teveel van aantrekken, uiteindelijk ga je echt wel het verschil zien tussen hun kleedje en jouw trouwkleed. Moest je schoonzus nu in een lang wit kleed zijn, dan zou'k mij er eventueel nog zorgen over durven maken, maar anders zou'k mij daar niet teveel over inzitten..

Bij ons was de suite allemaal in felle kleuren (of op zijn minst accenten in felle kleuren), wat ik speciaal gevraagd had, omdat met een zwart kleed en de ganse suite in zwarte kleedjes het ander eerder een begrafenis zou lijken dan een trouw...



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik12-4-2012 12:01:28

Ik begrijp het dat je het niet fijn vindt! Mijn enige vereiste was ook, geen wit (toch zeker niet als hoofdkleur). Blijkbaar hebben/hadden de meesten onder ons bruidjes wel kledingvereisten. Ik vind dat jij of je toekomstige jouw schoonzus daar toch mogen over aanspreken en voorstellen om een jasje of sjaal in het groen te zoeken. Desnoods stel je voor dat jij dat bekostigt, indien mogelijk? Als ze zelf nog niet getrouwd is of als ze er geen ervaring mee heeft, dan kan het wel dat zij er helemaal geen besef van heeft. Toen mijn zus trouwde, was ik 14. Onze schoonzus had een wit/ecru broekpak aan. Mijn zus was achteraf in alle staten en ik begreep toen helemaal niet wat het probleem was...het was toch geen kleed? Nu ik zelf ons huwelijk aan het plannen was, begreep ik haar veel beter!
Indien je schoonzus het niet zou willen veranderen, zou ik me de vraag stellen of het een typisch suitekleed is, dat ook als trouwkleed zou kunnen dienen? Als het dat niet is en jouw kleed is een "echt" trouwkleed, dan zullen de gasten het verschil wel merken. Jij bent de bruid en alle aandacht zal sowieso naar jou gaan! Dat er over jouw schoonzus misschien zal gefluisterd worden "die is in het wit, dat doe je toch niet", dat hoef jij je dan helemaaaaal niet aan te trekken!
Veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info