Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misviering oefenen?

  11-4-2012 11:10:15
Dag trouwertjes,

een vraagje aan degene die zelf het misboekje in mekaar hebben gestoken, oefenen jullie de misviering op voorhand met de pastoor ? Of is dit een absurd ideeke? Wij trouwen zelf op zaterdag 16 juni aanstaande en zou graag nog zaken bespreken met de pastoor (bv of de huwelijkskaars in orde is, de muziek, enz) maar ik vrees dat onze pastoor vindt dat ik nog tijd genoeg heb want hij is nu bezig met Pasen/communiefeesten... Wat raden jullie aan?

Liefs, Vero

Veronique
16-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1183


Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik11-4-2012 11:44:03

De misviering gaan wij op voorhand niet oefenen. De pastoor heeft met ons afgesproken dat we de week op voorhand nog eens langsgaan bij hem om het misboekje te overlopen om te zeggen waar we bv moeten rechtstaan enz.
De muziek gaan we de dag op voorhand gaan testen in de kerk. Wij trouwen in een klein kerkje, en we hebben de telefoonnummer van de verantwoordelijke van de kerk, die de sleutel heeft van de deur en waar we alle praktische zaken kunnen regelen. Die zijn op de dag zelf ook tijdig aanwezig om de kerk open te doen enzo.
Misschien is er bij jullie ook wel zo iemand, dan hoef je de pastoor misschien voor minder zaken lastig te vallen?

groetjes
Stephanie



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik11-4-2012 13:49:42

Hallo,

Bij ons was er zeker geen oefensessie. De pastoor had zelfs ons boekje niet op voorhand nodig. Hij had dit "snel" eens doorgenomen bij onze laatste afspraak en dat was in orde... Het zal sterk van de pastoor afhangen of hij dit op voorhand wil overlopen of niet...

Groetjes
Annelies



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik11-4-2012 17:15:13

Hey, wij hebben ons boekje gewoon online doorgestuurd. Dat wijst zichzelf allemaal wel uit hoor, no worries!

Gr,
Hanne


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info