Nu Online
Momenteel zijn er 127 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ontwerp uitnodiging

4-4-2012 20:42:40
Hi ladies,
Ik heb mijn uitnodigingen laten ontwerpen door iemand die ik via via ken. Zij is gestart aan een studie grafische vormgeving maar heeft dit eigenlijk nooit afgemaakt. Ze heeft dus wel de 'kennis' en nodige programma's ter beschikking. Ze heeft een ontwerp gemaakt op basis van foto's die ik had gegeven, en dat was eigenlijk quasi van de eerste keer goed voor ons. Ze heeft dus enorm weinig werk gehad om aanpassingen te doen.
We hadden geen prijs afgesproken omdat ik ze ken (dom van mij), en nu vraagt ze 130 EUR. Ik vind dit persoonlijk nogal veel voor een totaal niet-professioneel grafisch ontwerper, en dan heeft ze er nog eens redelijk weinig werk aan gehad. Wat vinden jullie hiervan? Ik had geïnformeerd bij een professional en die vroeg 250 EUR...

Vicky
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1077

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik4-4-2012 21:01:17

Oei, goede afspraken maak je inderdaad beter van tevoren. Ik vind dit geen slechte prijs. Wij hebben onze uitnodiging ook laten ontwerpen door een vriendin die bezig is aan haar opleiding. Zij vroeg 150 euro. Het ontwerp vonden we in grote lijnen in één keer mooi, maar er is toch wel wat werk in de details gekropen. Natuurlijk, zelf doen is goedkoper, maar had je dit ook zelf gekund?

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik4-4-2012 21:24:30

Eigenlijk heb je een professioneel ontwerp, voor de helft van de prijs... Dit lijkt me dus wel heel goed! En tja, dat ze weinig aanpassingen moet doen, spreekt toch eigenlijk in haar voordeel? Had het minder goed geweest en ze had meer moeten veranderen, zou je dan meer willen betalen hebben? Het voordeel is dat jullie nu eigenlijk heel snel een definitief ontwerp hebben...

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik4-4-2012 21:32:42

Ik vind dat wel veel geld hoor om een avond foto's te schikken en een ontwerp te bedenken. Ok, ja, ze heeft er - even - voor gestudeerd, maar geeft dat het recht om 130 euro te vragen voor haar "kunde"? Maar ja, er was natuurlijk op voorhand geen prijs afgesproken...

iris
30-6-2012
 Meld misbruik4-4-2012 21:49:59

Goh, doet het ertoe of iemand haar studies wel of niet heeft afgemaakt? Zou je meer hebben willen betalen als ze wel afgestudeerd was? Op zich is 130 euro helemaal niet veel voor een ontwerp (ik weet natuurlijk niet hoe ingewikkeld het opgemaakt is). Misschien de volgende keer best een prijs op voorhand afspreken.

King
19-10-2012
 Meld misbruik4-4-2012 23:33:42

Hmmm dat is wel veel geld. Ik zou het voor 100 euro hebben gedaan (photoshop/illustrator).

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik5-4-2012 10:21:30

Ikzelf heb ook een uitnodiging gemaakt voor een oude schoolvriendin.

Ik heb hier niets voor gevraagd, maar had daar achteraf wel spijt van.
Mij heeft het wel heel veel werk gekost en heb er verschillende uren aan gespendeerd.
Soms lijkt dit wel op het eerste zicht niet.
Maar 130 euro is inderdaad wel heel veel geld. Een 50 euro had redelijk geweest denk ik dan.
Heeft ze ze alleen gemaakt of ook gaan laten drukken enz?
Groetjes! :)

Vicky
9-6-2012
 Meld misbruik5-4-2012 19:20:22

Hmm, ze heeft ze idd enkel gemaakt en doorgestuurd, de rest was voor ons :).

Onze uitnodigingen zijn echt heel sober & simpel opgemaakt (wat we ook wel wilden), misschien hadden we het idd zelf ook wel gekund!
Ik ga haar er toch eens over aanspreken. Uiteindelijk hebben we het door haar laten doen omdat we niet zoveel geld wilden spenderen aan een grafisch ontwerper, en nu zijn we nog 70% van dat bedrag kwijt...

Kirsten

Meld misbruik9-4-2012 0:06:43

Ik ben een professioneel grafisch ontwerper en pak niet eens 50 euro winst op mijn maat<erk, dus ik vind dat zeer veel geld voor een ontwerp... op voorhand prijzen afspreken en de markt een beetje verkennen is zeker aan te raden!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info