Nu Online
Momenteel zijn er 265 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zus heeft suite kleed gekocht met exact dezelfde kleuren als mijn kleed!

  13-3-2012 20:58:16
Hallo bruidjes! Ik trouw eind april en mijn zus heeft haar suite kleed laten zien. Mijn mond viel letterlijk open toen ik zag dat ze een kleedje gekocht had met zwart en ivoor, MIJN kleuren. Zelfs haar jasje is ivoor. Ik flipte bijna. Mijn zus is meegeweest om mijn kleed te kiezen en ze wist bijgevolg ook exact hoe mijn kleed eruit ziet. Ik heb haar gezegd dat ik dit niet zo fijn vind maar ze zei dat ze echt niet snapte waarom IK zo moeilijk deed en dat ik maar moest stoppen met me aan te stellen. Toen ik bleef aandringen en bleef zeggen dat dit echt niet fijn voor me is, zei ze simpelweg dat ze het kleed niet kon terugbrengen, dat de winkel haar geld niet zal teruggeven (had ze gevraagd) en dat ik het bijgevolg maar moest slikken. Ik heb nu nog totaal geen eisen gesteld. Iedereen mag komen in de kleren waarin hij of zij zich gemakkelijk in voelt maar is het echt zo veel gevraagd om niet te komen opdraven in zwart, gecombineerd met ivoor? Zij is dus ook mijn getuige dus zij zal naast me staan en ze maakt natuurlijk deel uit van de suite. Voor mij liever niet, dank u. Ben ik nu de bridezilla of delen jullie een beetje mijn gevoel? Oh ja, achteraf zei ze nog droogjes: 'je had toch niet gezegd dat ik die kleuren niet mocht nemen?' Grrrrrrrrr. Grace

Grace
28-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2029


Leen
5-5-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:03:29

ik zou ook slecht gezind zijn



tima
8-9-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:05:30

ja amaai als ze dat nie snapt



Romina
6-7-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:07:55

Ik wordt er zelf al kwaad van als ik het lees. Ik vind dat ook helemaal niet kunnen. Jij bent wel degelijk in je recht. Ik zou het er nog niet bij laten hoor.



Evy
7-7-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:11:05

amai, da kan idd ni,ik zou ook pissed zijn



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:11:25

Is dit wel jouw zus of de mijne haha. Hier hetzelfde verhaal al heeft ze er gelukkig nog geen gekocht. Alles wat ze me liet zien leek op de een of andere manier op mijn kleed!!! Verschrikkelijk! En dan zei ze, ik ben getuige dus ik moet opvallen... Aaaarghh ik word daar dus zo zot van! Als haar kleed ook maar lijkt op die van mij dan ontplof ik gewoon denk ik, zoiets doe je gewoon niet!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:16:46

Inderdaad,zoiets kan niet!! Al moet je je ouders inschakelen,ik zou er ook alles aan doen zodat ze iets anders zou aandoen. Laat je niet doen,het is jouw dag en jij en je toekomstige moeten in de belangstelling staan!! Succes...



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:17:29

Oooow jeeeeee.. ik word er ook kwaad van gewoon door dit te lezen.. Dit kan toch niet door de beugel vind ik hoor! Zeker niet omdat jouw zus weet hoe jouw kleed eruit ziet. Maar goed dat ik geen zus heb!
Mmmm.. ik kan zelfs niets zeggen nu om je gerust te stellen, want dit vind ik echt niet kunnen!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:28:55

Hoi Grace,

Ohhh my freaking god... ik zou door het lint gaan als mijn zus dit zou doen! Snapt ze nu niet dat je dit gewoon niet doet? En dat ze durft zeggen dat jij je aanstelt! Wie is hier de aanstelster? jij of de zus die voor bruid wil doorgaan op andermans trouwdag? (dat antwoord zou ze van mij onmiddellijk op haar boterham gesmeerd gekregen hebben). Dit hoef je niet te nemen, vind ik! Ik zou haar vragen of ze haar kleedje niet in dezelfde winkel kan ruilen voor iets anders (begrijpelijk dat ze haar centen niet terugkrijgt maar ruilen kan wél). Als laatste hulplijn zou ik ook de mama inschakelen.

Ongelofelijk!!!

Veel succes & liefs,

Nathalie



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik13-3-2012 21:43:36

hey Grace

Zussen, onbegrijpelijk soms e! Nathalie haar voorstel lijkt me wel iets. Ga desnoods mee met haar om te ruilen en de situatie aan de winkel uit te leggen (zij zullen het wel snappen hoor en mss staan ze er wel voor open om mee voor een oplossing te zoeken)

Wat zegt je mama ervan? Hoop dat je er nog uitraakt met je zus, want dit is echt te gek voor woorden. Mijn zus trouwt al hetzelfde jaar en wil me in alles overtreffen, ik zeg er gwn niks meer over, kan ze me al niet meer nadoen.

Ik hoop dat het opgelost geraakt

groetjes Caroline



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik13-3-2012 22:20:36

En waarom wil jij die in hemelsnaam als getuige???!!! Als het mijn zus zou zijn, zou mijn boodschap duidelijk zijn, ze zou't op haar buik kunnen schrijven dat ze nog mijn getuige zou zijn en als ze haar kleed dan toch per sé wil aandoen, mag ze het aandoen bij haar in de living en moet ze niet eens meer naar mn trouwfeest komen... 'k Kan niet snappen dat mensen niet meer respect hebben voor hun familieleden, dus dan verdienen ze zelfs ook geen respect!



Romina
6-7-2012
 Meld misbruik13-3-2012 22:38:47

Er schiet me nog iets binnen voor als het ruilen niet gaat. Ik weet niet welk stof dat het kleedje is maar ander laten verven?

Groetjes.



Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik13-3-2012 22:40:37

Oh my god! Zou ook ni welgezind zijn hoor!
Hier zelfde situatie met mijn schoonzus, zus vn men vriend...
Wij waren verloofd in juli, 2 mnd later is zij ook verloofd.
Wij trouwen in 2013, zij wilde ng in 2012 trouwen, maar geen zaal meer beschikbaar dus: Die wil nu nog snel snel voor ons trouwen (in hetzelfde jaar)!!

En dan ziet ze ook nog eens hetzelfde kleed graag zoals ik, die ik intussen al ben gaan passen en heb besteld! Maar omdat zij eerder trouwt dan mij, ben ik superbang dat ze toch nog hetzelfde kleed besteld :( (ook al weet ze dat ik dit reeds heb besteld)
Dat zou maar al te STOM zijn :S

Heb haar al verschillende hints doorgegeven, maar volgens mij wil ze het maar niet begrijpen... :( Pff...

Dus ik begrijp uw situatie zeeer goed!! Ik zou ook met haar naar de winkel gaan hoor om te vragen of het echt niet mogelijk zou zijn om te ruilen... :)

Grtjs!



tamara
30-3-2012
 Meld misbruik13-3-2012 22:59:46

amai! ik zou toch ook nie echt welgezind zijn.
tis jouw trouw, jij moet schitteren, de mensen moeten niet beginnen raden wie er de bruid is...

@deborah:das echt erg! das echt puur uit jaloezie!ik ken ook iemand die ging trouwen, en die haar zus heeft ze de loef afgestoken om een week na hun verloving ook bekend te maken dat ze gingen trouwen en al ne datum geprikt zodat die persoon die ik ken, haar trouw moest uitstellen.
ze moest ook een mooiere wagen, mooier kleed, duurder feest, enz hebben.
ik hoop voor jou dat ze niet hetzelfde kleed kiest, kan je je verloofde nie inschakelen om haar op andere gedachten te brengen?



Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik13-3-2012 23:15:15

@ Tamara, dat was ook mijn eerste gedacht, pure jaloezie!
Maar als ik hierover te veel zaag, wordt haar vriend boos op mij!
En ik wil niet dat er ruzie komt... :(
Maar daarnet vertelde ze me dat zij pas in november gaat kijken voor een kleed, dus dan heb ik misschien toch chance dat zij dit kleed niet meer kan krijgen... Allé, als ze haar aan die termijn houdt natuurlijk ;)
Laten we hopen hé!





tamara
30-3-2012
 Meld misbruik13-3-2012 23:36:42

ik hoop alvast mee!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik14-3-2012 7:42:05

Hey, je zou voor minder boos worden!
Ik vind dat jou zus dit niet kan maken!!

Hopelijk komen jullie er uit!!!!



Tina
23-6-2012
 Meld misbruik14-3-2012 9:41:48

Wow, dat is echt wel erg..

Ik zou haar ook proberen duidelijk te maken dat je dat -terecht- niet wilt en zoals Nathalie al voorstelt proberen te ruilen in de winkel voor iets anders. Vermoedelijk zullen ze wel begrip hebben voor de situatie.

Wanneer uw zus echt niet plooit, zou ik desnoods dreigen met een andere getuige te kiezen en haar zelf niet mee te laten lopen in de suite... (Als je daar zelf achter staat natuurlijk he) Dat is wel hard, maar vind het echt niet kunnen wat zij doet...

Zij zal er in elk geval negatiever uitkomen als ze toch met dat kleed komt aandraven, want alle gasten zullen haar dan zien als "het jaloerse zusje" denk ik...

Succes!



Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 9:47:32

Hey,
Amai ik zou boos zijn van dat kleed! Je zus moet toch weten dat ze zo'n dingen niet mag dan! Als ze een beetje respect heeft voor jou dan zal ze een nieuw kleedje gaan halen... En anders zou ik ze vriendelijk bedanken om mijn getuige te zijn en iemand anders zoeken...
Ik had voor onze suite aan de vrouwen gevraagd een kleedje te dragen, mag in alle kleuren behalve in het wit en in het zwart...
Iedereen had geluisterd, behalve mijn moeder...
Ze belde dat ze een super mooi kleedje had gekocht en dat het zou komen tonen... Savonds toont ze het kleed en welk kleur?? WIT met ZWART ik was razend! Mijn moeder heeft uiteindelijk haar kleedje gewisseld voor een ander kleedje en heeft nu een fuschia kleedje... Nu ben ik blij si :-)
Velen zeggen van amai dat je da durft doen met je moeder haar een ander kleedje doen kopen... Maar ik vind dat ze het wisten op voorhand...




Tina
23-6-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:40:30

Groot gelijk Ellen, zo hoort het.. Wij zijn de bruidjes en op die dag mogen wij alles bepalen! :)

Zelfs al vinden sommigen onze eisen misschien overdreven of onredelijk en bestempelen ze ons al snel als 'bridezilla'.. Het is onze dag en daarop mogen wij nu wel eens echt onze mening doordrukken!



Siege
17-8-2013
 Meld misbruik14-3-2012 12:56:13

Hey!

@Grace:
Ik ga iets lelijk zeggen, maar zet je zus vast met haar rug tegen de muur: je gaat samen met haar naar de winkel waar ze haar kleed heeft besteld/gekocht en indien ze dit niet wilt, dan is ze getuige af! Als er jammer genoeg zware ruzie van komt, dan moet je van je hart een steen maken en zeggen dat het jouw moment is, jouw dag en als ze dit niet wilt/kan begrijpen, dat ze dan ook niet hoeft te komen.
Het gaat niet gemakkelijk zijn, maar weet dat jouw trouw JOUW DAG is en die heb je maar één keer!!

@Deborah:
Een hele moeilijke opgave, wat ik nu ga vertellen, maar probeer het toch.
Zet je erboven! Daarmee bedoel ik; reageer er zo weinig mogelijk op, hoe meer je reageert, hoe leuker ze het vindt! Als je dit doet, ben jij de grote, de sterke. Jij toont dat je boven haar grillen staat, dat jij beter weet en bent dan haar.
Ik ga niet zeggen dat het gemakkelijk is, zeker niet. Ik weet waar je door moet als je dit gaat doen. Ik heb hetzelfde voor, maar in een andere situatie. Ik mag mij niet laten kennen, niet reageren, want wat ik ook doe, ik kom er altijd als slechte uit of de andere is altijd beter.
Gedaan daarmee, het is zwaar, maar ik laat mij niet meer kennen.
Hetgene waar jij je moet aan optrekken is dat jouw feest het beste wordt! Geen details meer geven, niet over locatie, kledij, catering, misviering, ... Niets!

Bruidjes, weet dat we er allemaal zijn om elkaar te steunen in goede en slechte tijden!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik14-3-2012 14:08:14

Iedereennweet toch dat het not done is om in dezelfde kleuren van de bruid te komen? Zeker niet als je in de suite loopt? Ik zou er nooooooit aan denken om in een ivoorkleedje in de suite te lopen, zelfs niet om naar feest te gaan. Heel jammer wetende dat ze je kleedje heeft gezien! Moest het nunnog een zwart kleedje met ivoor zijn ja, maar ivoor met zwart... Beetje erover. Ik zou er idd nogmaals over spreken en haar zeggen dat het nietde bedoeling is dat er nog iemand anders int kleur van de bruid loopt. Stel haar voor om het samen te ruilen of te kleuren in ander kleur. Suces ermee!



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik14-3-2012 14:36:26

@Grace: Ik zou haar zeggen "jij bent mee geweest om mijn kleedje, ik niet om het jouwe, laten we t samen gaan wisselen.." Ongelooflijk dat je zus zoiets doet! Ik heb blijbkaar echt chance met mijn zussen. Beide wilden ze me er absoluut bij als ze hun kleedjes gingen zoeken. Idem voor de mannen en idem voor de mama's. Ze willen het samen doen...
@Silke: Blijkbaar weet toch niet iedereen dit... Een verkoopster wilde mijn mama een ivoorkleurig kleed verkopen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info