Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bijeenkomst met anders koppels: relatienamiddag

  6-3-2012 20:14:18
Vandaag hebben we een uitnodiging gekregen van onze parochie om samen te komen met anders koppels die ook gaan trouwen.
Dit noemen ze een 'relatienamiddag'.

Iemand hier al ervaring mee? Dat duur lik van 13u30 tot 17 u 30, amai...

fleur
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 870


cindy
1-9-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:21:59

wij hebben daar ook een uitnodiging voor gekregen en hebben gezegd dat we niet komen want deze gaat door op zondag en ik werk 1 zondag op 2 en mijn vriend is maar 1 zondag op de maand thuis dus voor ons is dat moeilijk haalbaar



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:22:12

Hoi Fleur,

is dat bij jou ook in Veldegem? Wij zijn nog aan het twijfelen om te gaan... Ik weet niet echt of het nuttig zal zijn, en als het is om over relaties en zo te praten, dat kan ik met mijn vriendinnen ook ;)



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:24:12

haha, ja het is in veldegem :-)
Zo leuk!!

Wij gaan wss wel gaan... vind da wel spannend, weet echt nt wat ik moet verwachten...



Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:28:58

Hey,

Wij hebben dit 14 dagen geleden ook gedaan.
Dan was het eerst de kerkdienst en daarna samen naar de dekenij met alle jonggehuwden en verloofden, voor een receptie.
Bleek toen we daar toekwamen dat het kaas- en wijnavond was, dus echt in orde.
Twas echt heel plezant, de mis was om 17u30 en daarna hebben we daar tot 22u30 gezeten!
Hebben ons echt super geamuseerd met andere koppels.

groetjes!



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:33:51

Dag lieselotte

Amai da klinkt precies wel plezant!

Wij moeten ook 5 euro betalen... mss krijgen we ook iets voor 't eten of drinken :-)

Begon het bij jullie dan pas om 17u30? Wat werd er dan allemaal besproken na de misviering?



Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik7-3-2012 9:01:09

Hey Fleur,

Wij hebben niks moeten betalen,
Ja bij ons begon de mis om 17u30 en dan vanaf 18u30 ongeveer was het die kaas- en wijnavond.
Iedereen ging aan tafel zitten (er waren zo een 5tal tafels)
en wij zaten met nog 2 andere koppeltjes samen die ook gingen trouwen dit jaar, echt leuk.
Ik heb op vraag een ''werkboek'' meegekregen om aan de slag te gaan met mijn misboekje, stonden echt goede voorbeelden in.
En je kan die avond gewoon alles vragen aan de paster, ivm met het kerkelijk huwelijk,
de kostprijs en dergelijke, wat mag en niet mag, zulke dingen...
Zeker de moeite om eens te gaan hoor!

Groetjes!



Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik7-3-2012 12:39:05

Bij ons was dat vorige week vrijdagavond.
Het was met de koppels van het hele decanaat.
Je zat met een stuk of drie jonge koppels aan tafel met een al getrouwd koppel.
Het deed een beetje denken aan godsdienstles of chiro.
We kregen wel drankjes, er werden grappige homevideo's getoond met bloopers tijdens huwelijken om het ijs wat te breken enz.
Op het laatst lagen er dan hopen misboekjes en godsdienstboeken om inspiratie op te doen voor de eigen trouw.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik7-3-2012 14:08:43

Hoe dat bij de koppels dat ik ken verlopen is (ben zelf niet voor de kerk getrouwd, dus 'k kan niet uit eigen ervaring spreken), is dat ze eigenlijk moesten luisteren naar koppels die al jaren getrouwd waren en dat ze daar de "tips & tricks" van een langdurige relatie moesten te weten komen, uiteraard met een stevige link naar God.... En 'k was eigenlijk heel blij dat we dat zelf niet moeten meemaken hebben, want 't zou niks voor mij zijn....



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info