Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misboekje (Huwelijksinzegening) => al een zoontje

  4-3-2012 21:56:25
Hey iedereen, mijn misboekje is zo goed als klaar maar ik zit nog wat vast bij de huwelijksinzegening.. Als 3e puntje vraagt de priester normaal "Zijn jullie bereid kinderen als geschenk van God te aanvaarden..) Wij hebben al een zoontje van 2 jaar dus dat past er echt niet meer tussen. Wat zouden jullie formuleren? Zou ik dit gewoon weglaten?

Groetjes!

Sarah
12-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 907


tine
14-8-2010
 Meld misbruik4-3-2012 22:01:34

wij hadden drie zoontjes toen we trouwden, is gewoon zo in boekje gegaan, en niemand die erover valt hoor, is toch een geschenk dat je elke dag hebt?



Romina
6-7-2012
 Meld misbruik4-3-2012 22:10:14

Hey hey

Wij zijn met ons boekje al bij de pastoor geweest en ik had die 3de vraag er dus ook uit gelaten omdat wij dus ook al 2 zoontjes hebben. En hij vroeg er dus achter waarom wij het er niet in hadden staan. Ik ik zei hem dus dat we al 2 zoontjes hebben (wat hij wel wist) en dat ik het dan zo raar vond als ik het er nog in zou zetten.
Hij zei dus: Jullie hebben jullie kinderen toch als geschenk van God gekregen? Dus waarom het er niet in zetten en wie weten komen er nog kindjes bij hé ;)

Groetjes.



Sarah
12-5-2012
 Meld misbruik4-3-2012 22:22:38

Welja ik zou het er wel graag laten instaan maar dan met een andere formulering.. zoiets als "zijn jullie bereid nog kinderen als geschenk van God te aanvaarden" Moeilijk zene! Ik zal er beter met wachten tot we een afspraak hebben. Zal niet lang meer zijn :)

@tine: Das inderdaad het schoonste geschenk ;)



Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik4-3-2012 23:08:09

heylah wij hebben het zo gedaan gelijk sarah net zei... juiste formulering heb ik niet meteen bij de hand, maar het komt er op neer dat wij al 1 dochtertje hebben, maar bereid zijn nog kinderen als Gods geschenk te aanvaarden vonden we iets gepaster...xxx



tima
8-9-2012
 Meld misbruik4-3-2012 23:53:23

zo gaat het onze
xxx en xxx,
Beloven jullie, je best te doen om elkaar gelukkig te maken.
Elkaar liefde, warmte en steun geven.
Elkaars hand te blijven vasthouden.
in moeilijke en fijne dagen van jullie leven ?
x en x:
Ja, dat beloven wij.
Priester:
Zijn jullie bereid elkaar te aanvaarden als man en vrouw
en in liefde voor elkaar te leven in moeilijke en fijne dagen ?
x en x
Ja, dat zijn we!
Priester:
Zijn jullie bereid de handen in elkaar te slaan
en samen te bouwen aan een gelukkig leven
en om Hayden in jullie liefde te laten delen?
x en x
Ja, dat zijn we!



Crystal
12-5-2012
 Meld misbruik5-3-2012 8:57:07

Wij hebben 2 zoontjes en gaan het daarbij houden. We mochten van de pastoor nemen: “zijn jullie bereid om jullie kinderen Christelijk op te voeden?”



sylvie
29-6-2012
 Meld misbruik25-4-2012 21:27:23

ik vind de formulering van tima de beste, die trekt ook een beetje op de onze.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info