Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfel over trouwkleed

  3-3-2012 21:16:59
Dag bruidjes,

Ik ben vandaag voor de 1e keer jurken gaan passen. Er was niet heel veel keuze maar er zat toch best wel een mooie jurk bij. Ik was aan het twijfelen en vroeg of ik eventueel later deze week mocht terugkomen om te bestellen. De vrouw van de winkel zei echter dat ik dan te laat zou zijn en ze er niet meer aan begon. Omdat ik best wel zenuwen had omdat ik blijkbaar vrij laat ben (iets minder dan 6 maanden nog) heb ik me laten overhalen om ze te bestellen én een voorschot van 250€ te betalen.

Ik lees hier vaak over bruidjes die dé jurk hebben gevonden, maar dat gevoel heb ik helemaal niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de jurk wel mooi en ze staat me ook redelijk, maar de afwerking ziet er volgens mij vrij goedkoop uit. De jurk kost 495€ (all-in).

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant ben ik opgelucht dat ik een jurk heb, aan de andere kant heb ik niet het gevoel dat dit dé jurk is. Maar misschien is 5,5 maand te kort om nog iets anders te vinden?

Heeft er iemand goede raad voor me?
Alvast bedankt!

Marijke
25-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1585


Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik3-3-2012 22:04:05

Het is wel jammer dat je je voorschot al gegeven hebt natuurlijk...want ik vind dat je wel nog wat tijd had om wat te zoeken...
Ok, mss niet als je héle dure merken ofzo gaat zoeken omdat die soms wel 4 tot 6 maand op voorhand moeten besteld worden.
Maar ik de winkel waar ik mijn jurk kocht was hij nog geen 2 maand later al binnen, en zij zeiden dat ik nog héél veel tijd had en dat ik mij nog niet moest opjagen..



Kelly
4-4-2012
 Meld misbruik3-3-2012 22:34:33

Ik heb een jurk van linea en heb de jurk pas begin januari besteld en ik mag hem over 2 weken afhalen!!! (dus iets meer dan 9 weken) Het ligt maar juist aan de winkel waar je gaat en de service die ze je willen bieden! Je hebt echt wel genoeg tijd om een jurk te kiezen als je nog 5 maanden hebt, ook bij de 'duurdere' merken! Een goede raad, als je niet 'het' gevoel hebt bij deze jurk, dan zou ik hem niet kopen. OK, je bent misschien je voorschot kwijt, maar als je de rest van je voorbereidingen moet zitten met twijfels over je jurk, dan ga je je alleen maar slecht voelen en je trouwt ten slotte maar 1keer en jouw jurk is toch 1van de belangrijkste onderdelen van je huwelijk, niet? Je vindt best nog een mooie jurk en geloof me, als je 'de jurk' aan hebt, dan voel je dat en twijfel je niet meer! Veel succes! Groetjes Kelly



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik3-3-2012 23:52:24

Hoi Marijke,

Ik heb hier een tijdje geleden ook een berichtje gepost.
Ik had ook een voorschot voor een jurk betaald maar toen ik eenmaal thuis was toen sloeg de twijfel toe. Is het wel een mooie jurk? Is het wel mijn steil? Heb ik niet te rap beslist? Tot op 2 weken geleden heb ik met deze twijfels gezeten want toen had ik mijn 1ste pas. En toen ik mijn kleed aan had dacht ik: 'waarom heb ik al die tijd zo getwijfeld'
dus...
Ik ben er eigenlijk zeker van dat jou jurk wel mooi is. Misschien hebben ze je in de winkel een beetje gepushed, maar jij hebt tenslotte toch ook toegezegd en dit zou je niet gedaan hebben als de jurk je niet aanstond.
Toen ik mijn verhaal deed in de bruidswinkel zeiden ze mij van: 'ma kind, waarom hebt ge niet gewoon gebeld, dan had ge hem nog eens mogen komen passen' dus ik zou eens terugbellen naar de winkel en vragen of je de jurk nog eens mag aandoen...

groetjes



Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik4-3-2012 8:50:15

Hey,

Bij mij ging het een beetje zoals bij Jill.
Ik kocht ook mijn kleed, en de twijfels sloegen toe eens ik thuis kwam,
ik was ook zelfs al aan het overwegen iets anders te zoeken, ondanks de betaalde voorschot.
Tot ik het nog eens ging passen, dan begon het zo fel te kriebelen in mijn buik,
dat ik wist Jaa dit kleed is prachtig!
Een paar maand later, terug die twijfels, dan ben ik echt naar andere winkels gaan zien en op de website enzo, en altijd vond ik mijn kleed veel mooier.
Nu zijn de twijfels verdwenen, kvind mijn kleed prachtig.
Het is gewoon een beetje stress en schrik van ''wat gaan ze ervan vinden''
maar het is vooral belangrijk dat jij het mooit vindt, en dat jij je er goed in voelt!!

Liefs!



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik4-3-2012 9:10:36

Hou er rekening mee dat die mensen verkooptruucs gebruiken hé ! Zij willen jou zo snel mogelijk laten beslissen omdat ze willen dat je je kleed bij hén koopt. Als je nog terug wil is het NU de moment, en niet over 5 maand :)
maak gewoon nog eens een afspraak, ga eventueel naar andere winkels om te zien of je ergens anders wél je ding vindt.
Maar laat je verdorie bij al de rest zo snel niet ompraten! Niet zeker = niet doen! Wat ze je ook proberen wijsmaken!

Ik zeg niet dat het abnormaal is dat je twijfelt eens je thuis bent. Maar als je in de winkel zelf, met je kleed praktisch nog aan, je al moet laten overtuigen, is er iets niet juist. Dat is mijn mening hé :)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-3-2012 10:18:28

Het is idd vaak verkoopspraat...
Ik ben 5 oktober 2011 gaan passen en wij trouwen 07-09-12.
De nieuwe collecties hingen begin oktober dus net in de winkel en zelfs toen beweerde een verkoopster dat ik meteen moest beslissen...omdat anders de stenen (swarovski) konden uitgeput geraken voor de afwerking van het kleed, bla bla bla...
Seg...da was om te lachen zeker? Collectie was amper 2 weken oud en ik had nog bijna een jaar tijd...dus heb mij toen niet laten ompraten en heb uiteindelijk een ander kleed in een andere winkel gekocht!

Wel jammer dat je zo twijfelt...anders binnen 2-tal weken nog eens langsgaan en het nog is passen? Als het eventueel toch zou tegen slagen, een andere jurk in die winkel kiezen? Dan ben je het voorschot normaal gezien niet kwijt?

groetjes!



sofie
24-3-2012
 Meld misbruik4-3-2012 10:23:18

ik denk dat er maar 1 ding opzit, vlug nog eens terug gaan naar de winkel en de jurk opnieuw passen. Heb je het dan aan en zijn alle twijfels weg. Zal dit de jurk worden.

is de jurk niet wat je wil, dan heb je nog net tijd om een andere te kiezen.

Ik heb ook al veel over mijn jurk getwijfeld; toen ik ze koos kon ik er niet in.veel te kleine maat.
Maja, die wou ik. De 1e pas viel klein beetje tegen,ik zag het eindresultaat nog niet.
Maar bij de 2e pas was ik helemaal overtuigd en na een tijd slaat de twijfel weer toe....(gezonde twijfel dus)

Ik ben zelfs blij dat ik mijn jurk maar 5maand voor den trouw koos.Zo moest ik niet te heel lang wachten op de pasbeurten.



Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik4-3-2012 11:01:55

Bij mij was het precies hetzelfde. Bij de eerste winkel waar ik gaan kijken was, had ik een goed gevoel bij een bepaalde jurk, heb ook meteen een voorschot betaald, en eens thuis kwamen ook de twijfels. Ik ben meteen het internet beginnen afschuimen naar andere jurken. Was al aan het nadenken of ik mijn eerste trouwjurk nog zou kunnen doorverkopen op het internet en een nieuwe aanschaffen. Ik heb er zelfs 's nacht van wakker gelegen! Ik ben van nature al iemand die enorm kan twijfelen (ben ook weegschaal van sterrenbeeld )

Als ik je wat beter kan doen voelen... Weet je wanneer de twijfels bij mij pas weg waren? Op de dag zelf... Bij de pasbeurten had ik namelijk nog steeds twijfels. Ook al kreeg ik van mijn mama en zussen de reactie dat mijn jurk echt prachtig was, toch had ik dat gevoel nog steeds niet.
Het feit dat jij die jurk reeds uitgekozen had, wil toch zeggen dat ze iets deed met jou. Ook al heb je dat gevoel nu (nog) niet. Volgens mij hoef je je niet druk te maken. Dit komt allemaal perfect in orde. Kijk maar naar mijn verhaal als voorbeeld Maak je dus zeker niet te zenuwachtig, alles komt wel perfect op zijn pootjes terecht.



Marijke
25-8-2012
 Meld misbruik4-3-2012 20:15:26

Ik lig er ook wakker van en denk er de hele dag aan. Ik ben ook een weegschaal van sterrenbeeld :)

Ik heb vanmorgen naar een andere winkel gebeld en heb morgen al een afspraak. Ik denk dat ik deze week nog enkele winkels ga doen en dan ga beslissen.

Ik hou jullie op de hoogte!



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik5-3-2012 23:51:35

Marijke,

ik heb mijn jurk gekocht 3 maanden voor de trouw. En in elke winkel waar ik gegaan ben was dat geen enkel probleem ze hadden allemaal heel veel jurken in stock in mijn maat.
Als deze jurk een is die nog gemaakt moet worden dan zijn ze daar in het atelier vandaag echt nog niet aan begonnen dus valt er denk ik zeker over te praten.
maar ik denk wel zoals de andere dame hier : het feit dat je 'm besteld hebt zal toch wel betekenen dat je hem mooi genoeg vond, niet ?
probeer hem zeker nog eens te gaan passen, doe dan schoenen en juwelen mee, laat desnoods je haar eens opsteken op voorhand, zodat je een beetje een idee hebt wat het totaalplaatje zal zijn. neem ook een boeketje bloemen mee, desnoods gewoon plastiek want dat licht je jurk ook heel veel op.
los daarvan strààl je op je trouwdag sowieso dus wordt die jurk nog eens extra zo mooi.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info