Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderliedjes

  3-3-2012 12:14:06
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig... misschien vooral van kleuterjuffen hier aanwezig...
Mijn dochter is bijna 5 (2de kleuter) en kan dus nog niet lezen. Dus zouden we haar heel graag iets laten zingen in de mis. Ze is heel toonvast en zingt ook graag. Maar nu zocht ik een liedje dat wel past in de trouwmis maar dat toch wel op kinderniveau is. Iemand ideetjes? Misschien iets dat in eerste communiemissen ook wordt gezongen? Ik zeg maar iets hé. Alle ideeën zijn welkom...

Karen
18-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1096


sarah
3-8-2013
 Meld misbruik3-3-2012 12:56:20

op youtube eens elly en rikkert in typpe die hebben heel veel leuke kinderliedjes
opwekking voor kinderen wordt bij ons in evangelische kerk ook vaak gezongen

vb: He wil jij mijn vriendje zijn of samen is veel leuker of...



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik3-3-2012 14:57:50

Kleuterjuf hier! Ik ben hier gauw gauw maar komen lezen, misschien dat ik straks meer post want moet dringend weg, maar ik dacht aan het Engelse liedje 'skidamarink a dink a doo, I love you'. Te vinden op Youtube: "skidamarink supersimple songs" ofzo. Heb dit aan mijn (internationale) eerste kleuterklasje geleerd voor Valentijn, keeeeischattig! De Nederlandstalige kleuters zongen het ook heel goed mee en mijn petekindje van 3 kan dit ook al goed, trouwens.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik3-3-2012 21:34:16

of K3 : parels, ik wil met je trouwen, verliefd, ....
dat kennen ze meestal al vanbuiten? :-)



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik3-3-2012 22:20:47

Hier staan enkele leuke versjes/liedjes op die je zelf kan aanpassen/inkorten:
http://www.juf2juf.info/Projecten/Feesten/bruiloft.html...

Aan dit liedje moest ik ook nog denken:
"Ik heb een heel mooi bloemetje, een bloemetje voor jou, omdat ik je zo lief vind, omdat ik van je hou. Ik heb een heel mooi bloemetje, al is het nog wat klein. 't Zou leuk zijn als we elke dag 2 dikke vriendjes zijn!"
Je kan de laatste zin eventueel aanpassen:
"'t zou leuk zijn als 'jullie' elke dag 2 dikke vriendjes zijn" of "'t zou leuk zijn moesten jullie nu-hu man en vrou-houw zijn." Hier kan je het originele nummer horen, ik heb normaalgezien een liedblad met de juiste noten, moest je interesse hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=dqqTJ7IL8CA



letizia
19-5-2012
 Meld misbruik4-3-2012 17:11:36

Elly en Rikkert hebben idd mooie liedjes,
ook wel iets dat past binnen een viering...
Misschien te vinden op youtube.
In de bibliotheek zouden ze die ook wel hebben.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info