Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eucharistie: wat houdt dit precies in?

  19-2-2012 13:50:20
Mijn vriend en ik zijn bezig met het blaadje in te vullen dat we gekregen hebben van de priester met allemaal vragen op.

Er staat ook een vraag bij: wordt bij dit huwelijk een eucharistieviering gevraagd?

Wie van jullie heeft dit met een eucharistie gedaan? En wat houdt dit dan precies in? :-s Ik denk dat de meesten dit zonder eucharistie doen wss?

Wij dan wss ook, aangezien we nt extreem gelovig zijn. Maar het probleem is gwn dat we nt precies weten wat dat dan inhoudt...

fleur
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1473


Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:04:14

hey, wij hebben wel een eucharistieviering
dit is het gedeelte van het breken van het brood, de hostie enz...
als je wilt mail ik je ons boekje even door...

groetjes,
sandra



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:10:17

Dag Sandra

Zou jullie boekje wel graag eens willen zien!

fleur.roels@hotmail.com

mercitjes!
Fleur



Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:14:12

Hey Fleur,

Dat is idd het breken van het brood, de communie eigenlijk. En ook Lam Gods.
Wij hebben ook een volledige eucharistieviering. Wij doen dit vooral uit respect voor onze ouders en grootouders. Ik wil mijn boekje ook wel eens doorsturen hoor.

Lieve groetjes Tinneke



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:18:41

Dag Tinneke

Je mag het ook gerust eens doorsturen naar mij.

Merci

Indien er nog andere zijn die geen eucharistie in hun viering doen, mogen ze ook hun boekje doorsturen... zou dit ook graag eens zien



Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:24:39

You've got mail :-)



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik19-2-2012 14:29:12

joehoew, dankje, ' k ga dan es kijken



Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik19-2-2012 18:52:57

Mijn boekje is ook verstuurd :-)



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik19-2-2012 21:39:54

Wij gaan het zonder eucharistieviering doen... Mijn kant van de familie stond niet zo te springen dat ik in de kerk zou trouwen en mijn papa en opa gaan bij een begrafenis ook niet om hostie... Ik vond het dus een goed compromis om dus wel voor de kerk te trouwen maar dan zonder eucharistie... Eén sacrament per dag volstaat wel ;)



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik19-2-2012 21:55:43

Wij trouwen ook voor de kerk maar doen ook geen eucharistie. De pastoor zei zelf dat het niet echt nodig was aangezien we niet echte kerkgangers zijn en hij zou ons er niet anders voor bekijken moesten we geen eucharistie willen, want het voornaamste van de viering is dat jullie elkaar trouw beloven en dat gebeurt ervoor al, bij de eucharistie doet gewoon de pastoor zijn ding eigenlijk. Maar dit hangt natuurlijk een beetje van je eigen geloof af.

Groetjes



Evy
7-7-2012
 Meld misbruik19-2-2012 22:12:26

hey hey,

Wij doen ook zonder eucharistie voor enkele redenen
Mijne vriend kan echt niet stilzitten en als we kunnen inkorten, zullen we ook inkorten waar we kunnen.
Ik wilde niet trouwen voor de kerk, maar mijn vriend en zijn ouders wilden dit wel .... Dus we trouwen voor de kerk maar dan zonder eucharistie. Ik ben zelf gene kerkganger.

Groetjes
Evy



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik19-2-2012 22:22:50

Hey,

Wij doen een viering met eucharistie, omdat wij in het dagelijkse leven veel belang hechten aan de eucharistie doen we er een...

Als je dat niet doet is het echt geen meerwaarde en vind ik het zeker zo mooi een kerk dienst zonder eucharistie, er is dan meer ruimte voor eigen muziek en teksten!....

En als je er niet zou op letten valt het zelfs bijna niet op dat de viering anders verloopt.... het huwelijk is ook evenwaardig (het huwelijk is een sacrament op zich...)

Groeten Ellen Hermans



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik20-2-2012 9:09:00

Shibby, Jili en evy

Zouden jullie anders ook eens een voorbeeldje van jullie boekje kunnen doormailen?

Alvast bedankt!



Crystal
12-5-2012
 Meld misbruik20-2-2012 12:48:45

Het is dus niet "verplicht" om een eucharistieviering te doen? Dan valt dit gedeelte gewoon weg?
Groetjes



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik20-2-2012 13:19:36

Het is idd nt verplicht:-)



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik20-2-2012 18:10:11

@Fleur, mijn boekje is ook nog niet klaar dus heb nog niet zo veel om door te sturen :)



Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik25-3-2012 17:08:08

Woorddienst: is korter. zonder communie

Eucharistieviering: langer en met communie
Dat is het enige verschil. :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info