Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat met bazen?

  11-2-2012 8:45:13
Beste medebruidjes, Ik ben leerkracht en zou heel graag mijn kindjes een uitnodiging geven voor de kerk (ook een katholieke school) enkele collega's zowel van mijn ventje als van mij vragen we ook op het dansfeest (we hebben geen receptie).
Nu is onze grote vraag wat met onze bazen. Komt het niet raar over dat je collega's vraagt voor te dansen en je baas enkel voor de kerk? Maar het lijkt me ook zo raar om je baas te hebben om je eigen dansfeest. ik weet niet of ik me op mijn gemak zou voelen.
ook van mijn ventje zijn baas (werkt in een drukkerij) hebben we de misboekjes en uitnodigingen gratis gekregen wat toch een super cadeau is. Maar moeten we onze bazen dan ook uitnodigen voor het feest?
Wat doen jullie?

Thanks!
Groetjes, Vicky

Vicky
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1597


tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-2-2012 8:53:59

receptie . Die snappen dat ook wel je feest zelf is voor mensen waar je dicht bij staat . het zou jammer zijn moest je heel de avond op je ongemak voelen en jezelf inhoud je touwt maar 1 keer (allé normaal gezien toch) en eerlijk gezegd als je geen close band meehebt , hebben die niks te maken met je familie of ev stunten of straffe verhalen ze onvermijdelijk op een huwelijk vertellen . Ik vind het al heel mooi dat ze naar de receptie mogen



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik11-2-2012 8:56:40

Hoi Tima, het spijtige is dat we geen receptie gaan geven dus zijn er maar 2 mogelijkheden, dansfeest of enkel kerk.
Groetjes



Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik11-2-2012 9:44:29

Hey Vicky,

dan zou ik ze enkel voor de kerk vragen, als je je niet 100% op je gemak voelt met je bazen op het feest. Tenslotte is het je trouwdag en moet jij er 100% van kunnen genieten he!
Het is wel heel mooi dat je het drukwerk gratis kreeg van je man zijn baas! Wat ik persoonlijk zou doen (als je hem niet vraagt op het dansfeest), is hem een flesje wijn of cava geven als bedankje. Maar ook dat is voor ieder een persoonlijke keus, gewoon doen waar je je het best bij voelt!

Liefs,

Evelien



Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik11-2-2012 11:02:08

Hey Vicky

Ik sta zelf in het onderwijs en inderdaad 't is zo'n halve verwachting dat je de directie uitnodigt. Van collega's heb ik wel die collega's gekozen waarmee ik het goed doe en wat mijn vak betreft (regentes) heb ik ook niet iedereen gevraagd ze. Ik vind het nogal 'hypocriet' van collega's te vragen waar je een mindere band mee hebt. Een mens betaalt al genoeg aan een trouw. Wij hebben natuurlijk wel het voordeel dat we met een receptie werken waardoor wij het zo hebben opgelost wat de directie betreft.
Wat houdt een dansfeest precies in? Want anders hebben wij ook een derde luik dessertbuffet. ( receptie - avondmaal - dessertbuffet) Daar zou je ze dan kunnen op uitnodigen zodat wat eerste deel betreft iedereen toch op zijn gemak is en ze zelf weten of ze zich amuseren of in de groep voelen om mee te dansen...
'k Weet het niet. 't is een ideetje, want op zich snap ik wel het probleem...

Groetjes
Marieke



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik11-2-2012 11:06:42

Ik zit met een gelijkaardig dilemma. Ik nodig een paar collega's uit voor het avondfeest en de rest voor de receptie. Ik had weinig zin om mijn baas dan uit te nodigen, maar hij is nu wel samen met één van de collega's die ik graag had uitgenodigd voor het avondfeest. Ik denk dat ik hem dan toch maar ga vragen voor het avondfeest ook. Het kan zijn dat hij niet eens vrij is dan, dus voor hetzelfde geld, komt hij niet. Ik heb dan toch tenminste de beleefdheid gehad hem uit te nodigen. Komt hij wel, dan ga ik mij dat zo weinig mogelijk proberen aan te trekken.



Karen
18-8-2012
 Meld misbruik11-2-2012 12:20:12

Euh, geven jullie iets aan de mensen na de kerk? Want persoonlijk vind ik niet dat je de mensen enkel kunt uitnodigen voor de kerk... Ik heb een apotheek en ik veronderstel dat er gewoon al heel wat kijklustigen zullen zijn voor de kerk, maar ik ga die geen uitnodiging sturen. Begrijp je? Tenzij je na de mis de mensen een drankje of zo aanbiedt. Je kunt bijvoorbeeld ook geen cadeaus verwachten vind ik als je gewoon de mensen een uitnodiging voor de kerk geeft. Das misschien niet jullie wens ook Maar persoonlijk zou ik wel denken dat de trouwers een cadeau(tje) verwachten als ik een uitnodiging zou krijgen. Tenzij je gewoon mondeling zegt dat ze allemaal welkom zijn in de kerk.



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik11-2-2012 12:47:35

Hoi Vicky,

Ik heb een hele goede band met mijn collega's en mijn bazen en we nodigen ze dan ook allemaal uit op ons avondfeest (met partner want die kennen mijn ventje & ik ook allemaal).

Mijn verloofde werkt nog maar een dik jaar op zijn huidig werk en hij heeft wel een goede relatie met zijn collega's en bazen maar enkel op de werkvloer. Buiten het werk om heeft niemand echt contact met elkaar. Aangezien wij ook niet werken met een receptie (bij ons ben je uitgenodigd voor alles of voor niets) nodigen we niemand van zijn werk uit omdat dat raar zou aanvoelen voor ons. We willen ons comfortabel voelen met enkel dichte familie, vrienden en collega's om ons heen zodat als we de zaal rondkijken op onze trouwdag we echt zoiets hebben van "iedereen die we erbij wouden, is er" en niet dat je rondkijkt en denkt "jeeej! allemaal leuke mensen maar oh nee, die is er ook bij, ik moet me zus of zo gedragen". In jouw geval zou ik de directie dus gewoon uitnodigen voor de kerk.

Liefs,

Nathalie



Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik11-2-2012 13:06:44

Hey Vicky,

Wij hebben net hetzelfde aan de hand. Ik sta (ook) in een secundaire school en heb een 100-tal collega's. Op onze school hangen de trouwers meestal een lijst uit waarop je als collega kan aanduiden of je naar de receptie wilt komen, en meestal is dat ook met partner. De directie kan zich dan ook gewoon mee 'inschrijven'. Maar wij doen ook geen receptie, enkel een dansfeest. Ik twijfel nog of ik ook een lijst zou uithangen (maar dan zonder partner uitnodigen), of enkel een paar dichte collega's een uitnodiging zou geven. De grens is echter zo moeilijk te trekken en ik ben bang dat ik er verschillende op hun tenen zou trappen.
Wat de directie betreft, ik ga hen ook een uitnodiging geven of zich laten inschrijven op de lijst. Uiteindelijk zijn dat meestal niet de personen die tot het einde van het feest blijven (wanneer de sfeer wat losser is). Maar het hangt er helemaal vanaf wat jij ervan vind en hoe jij je erbij voelt. Bij ons is de relatie tussen directie en leerkrachten namelijk ook wat losser.
Groetjes!



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik11-2-2012 13:17:49

Hey Vicky,

Wij doen ook geen receptie apart dus die optie viel al af. Bij ons geldt nu de regel: alleen collega's of bazen die we ook buiten het werk zien gaan we vragen. Dit heeft het ons heel gemakkelijk gemaakt! ;-)



Vicky
27-10-2012
 Meld misbruik11-2-2012 14:18:28

Hey Vicky,

Hier is het ook een serieus moeilijk hoor.
Wie nodig je wel uit en wie niet? Ikzelf werk momenteel een jaar op mijn nieuwe job, en ik heb een 20-tal collega's, waarvan ik zelf vind dat er 3 zeker niet mogen ontbreken op onze dag, maar wat met de rest? Ik wil sowieso de partners mee uitnodigen, maar om effectief iedereen te vragen met parnter op het hele avondfeest, dat weet ik niet...
Bij ons komen mijn bazen wel (tenminste ze worden uitgenodigd) ik werk in een familiebedrijf. Bij mijn vriend komen ze niet, maar die werkt bij een multinational.
Hoeveel collega's hebben jullie op jullie avondfeest?
Moeilijk om niemand teleur te stellen, maar het is en blijft toch jou dag!
Je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!

Groetjes
Vicky



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik12-2-2012 0:04:42

Hey,

Ook hier een (kleuter)juf! Heb ook lang getwijfeld over wie ik waar zou uitnodigen. Eerst waren we van plan om gewoon één groot feest te geven voor iedereen, om dat soort zaken te vermijden. Maar het was gewoon eenvoudiger om op te splitsen in receptie en dansfeest. Kindjes van de klas en hun ouders komen enkel naar de burgerlijke trouw waar er achteraf nog iets wordt gedronken. En mijn vriend en ik hebben beslist om enkel de collega's met wie we buiten de werkuren ook regelmatig nog afspreken, voor het dansfeest uit te nodigen. De rest is uitgenodigd op de receptie, ook de directie en mijn vriend zijn baas, daar voelden wij ons beiden het beste bij. En er is een collega die er nogal van uit gaat dat ze naar het avondfeest mag komen en er te pas en te onpas over begint (ze dacht ook uitgenodigd te worden op mijn vrijgezellen, vrij gênant...) Dan laat ik vallen dat wij ons feest enkel met familie en vrienden houden en dat er nu al meer dan 150 gasten zullen zijn. Ik wil er echt niet over piekeren en hoop dat ze het niet persoonlijk opneemt, maar toch, pff...



Sarah
5-7-2008
 Meld misbruik16-2-2012 21:06:32



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info