Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk of Rent a priest???

  9-2-2012 12:18:26
Ik en mijn vriend waren er altijd zeker van niet te trouwen voor de kerk.

Nu zijn we bezig geweest met enkele mogelijkheden voor een viering met rent a priest. Maar dit is toch ook niet evident. We hadden enkele zaaltjes (parochiezaaltjes) gezocht om deze viering te doen, maar deze moeten diezelfde dag nog opgeruimd worden. Wat uiteraard niet mogelijk is, gezien we zelf dadelijk weg zijn voor de foto's en daarna ons avondfeest hebben. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Nu beginnen we toch te twijfelen of we niet liever voor de kerk trouwen. Wij zijn allebei katholiek opgevoed, zijn gedoopt, gevormd en wensen onze toekomstige kindjes ooit ook te laten dopen. Ik ben al eens ooit getrouwd geweest, enkel voor de wet, niet voor de kerk. Dus volgens mij mag en kan het nog wel dan? Of ben ik hier mis? Trouwen voor de kerk geeft toch iets extra, en maakt de cirkel rond.

Wie heeft er raad of tips...

Michèle
1-12-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 936


frida
6-2-2010
 Meld misbruik9-2-2012 14:35:59

He,

Tja voor de kerk trouwen heeft vind ik dan dat tikkeltje meer!
U kan nog voor de kerk trouwen zelfs als je al voor de kerk getrouwd bent geweest geven ze nu een viering.
Misschien is het mogelijk om de zaal langer te huren?


Groetjes



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik9-2-2012 15:04:29

Hey,

Je kan zeker nog voor de kerk trouwen!!!
En heeft inderdaad een geeft inderdaad een zeer mooie waarde (alé naar mijn gevoel)... Je kan ook steeds een kerkelijk huwelijk de dag van vandaag zonder extra eucharistie. Dit is evenwaardig aan een met eucharistie, maar er is meer plek voor persoonlijke teksten in een viering zonder eucharistie (hostie) dan eentje met.

Persoonlijk in jullie geval zou ik kiezen voor een viering zonder eucharistie en iets meer persoonlijke teksten muziek verwerken (beetje meer mogelijkheden aanleunend zoals bij rent a priest), omdat jullie wws minder belang hechten in het dasgelijkleven aan het communiceren van de hostie... en het huwelijk is op zichzelf ook een sacrament. Dus wanneer wel communi doet zijn er gewoon twee sacramenten die dag.... maar niet nodig voor een geldig huwelijk voor de kerk.

Is natuurlijk maar mijn idee...

Veel groetjes Ellen

Maar



nathalie
19-5-2012
 Meld misbruik9-2-2012 15:20:52

Hey,
bij ons was er ook wat twijfel tussen kerk en rent a priest. Omdat mijn toekomstige met rent a priest reeds mooie dingen had gezien. Maar toen begon ook de praktische kant van de zaak. Een tent in de tuin was een optie maar om dan alleen een viering in te doen was dit toch ook best wel kostelijk. Wij trouwen nu in de kerk waar ik gedoopt bent, communie gedaan enz en we hebben een geweldige pastoor die van het principe is alles kan en alles mag. Misschien moeten jullie ook een kerk zoeken waar er echt een toffe pastoor is dus jullie begrijpt?



Annelies
2-8-2013
 Meld misbruik12-4-2012 14:49:22

misschien ook nog een ideetje: wij laten het avondfeest direct aansluiten bij de ceremonie. Zo kan het allemaal in dezelfde zaal. Enige nadeel is dan wel dat het moeilijker is om iedereen erop uit te nodigen (als je bijvoorbeeld apart receptie hebt ofzo)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info