Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

U mag de bruid kussen????

  18-1-2012 19:37:42
Hoi bruidjes en toekomstige bruidjes!
We zijn maandag voor het eerst op gesprek geweest bij onze priester,
en dat viel goed mee.
Maar blijkbaar wordt dit in onze gemeente niet gedaan of gevraagd "u mag de bruid kussen"
Is dit bij iedereen zo?
Het mooiste van de viering is dat de priester zegt u mag de bruid kussen, toch?
Zo raar dat dit niet wordt gezegd
Hoe was het bij andere bruidjes??

benita
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1558


sarah
17-12-2011
 Meld misbruik18-1-2012 19:52:03

bij ons is dit ook niet gezegd hoor -
Onze ceremoniemeester fluisterde ineens baiser; dus hebben we dat ook maar gedaan




Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:12:49

Denk dat dit enkel in Amerika wordt gedaan hoor "you may kiss the bride" :-). Als je natuurlijk zelf een vrijzinnige viering organiseert, kan je dit er natuurlijk zelf instoppen maar tot hiertoe heb ik nog geen enkele kerkelijke viering geweten waarbij de priester dit zegt :-).

Groetjes!

Evelien



benita
8-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:16:29

alvast bedankt!

vind dit wel spijtig, maar heb al gelezen dat er koppels zijn die dit toch doen,
als ze de ringen aan elkaar gegeven hebben.
dus zullen we dan toch een vlug kusje geven aan elkaar



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:23:09

Vind het ook wel spijtig, vond dat ook een leuk moment :-). Maarja zullen zowiezo wel een kusje geven zeker ;-).

Groetjes!

Evelien



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:32:54

Hey,

Is inderdaad een Amerikaanse (film) traditie.... en ook meer uit het protestantse huwelijk...

Maar na het uitdelen van de ringen gewoon je kus opeisen zou ik zeggen...

groetjes Ellen




Els
27-1-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:59:27

Bij ons is dat ook niet wij gaan het gewoon doen na het uitwisselen van de ringen



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik18-1-2012 23:07:53

Het wordt niet gezegd, maar je moet het gewoon doen. Je voelt het zelf wel aan wanneer het de moment is :-)



Tania
14-7-2012
 Meld misbruik19-1-2012 7:04:23

Wij hebben gekozen voor een gebedsviering en krijg volledige invulling (we hebben hier echt veel geluk mee) en ik ga deze zin er zeker in zetten!!!
Maar anders zou ik inderdaad er ook gewoon voor gaan, is toch het mooiste moment van de dag!



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik19-1-2012 7:42:37

oei ben blijkbaar wat een uitzondering precies, toen ik "voorbeeld misboekjes" had stond dat er niet in, maar ik heb het wel in het mijne toegevoegd en de pastoor vond dat een heel leuk idee en zei dat dat wel moet ;-) ... kan zijn dat ik geluk heb met de pastoor :-)



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik19-1-2012 7:58:19

Hallo,

Wij hebben wel een kus gehad in het gemeentehuis. Dit werd gewoon gedaan, we hebben hier niet achter gevraagd. In de kerk heeft de pastoor op het juiste moment gezegd dat we "de kus" mochten geven .

Groetjes
Annelies



Veronique
24-8-2012
 Meld misbruik19-1-2012 12:31:30

Bij een vriendin deed de pastoor eigenlijk teken met zijn handen.... zo van ja, kus elkaar nu maar... Bij ons zal het een vrijzinnige ceremonie zijn, dus dat zal er zéker instaan hoor. Als je merkt dat jullie pastoor niets zegt of doet zou ik zeker na de ringen de kus geven...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info