Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rent A Priest

  24-7-2006 22:00:03
Wie heeft er ervaring met Rent A Priest? Mijn vriend zou dit graag nemen maar ik ben nog niet echt overtuigd. Betekent dit echt wel genoeg diepgang? Bedankt, Marijke.

Marijke
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 537


Martine
29-7-2006
 Meld misbruik24-7-2006 22:45:18

wij trouwen zaterdag met rent a priest. je stelt je mis volledig samen zoals je dat zelf wil (de structuur van de viering blijft onveranderd). Wil je dit heel gelovig of net niet, dat kies je allemaal zelf.
Hoe verloopt de kennismaking: we moesten eerst wat voorbereidende vragen beantwoorden via mail,die een beter beeld geven van het koppel, nadien ga je op gesprek en krijg je de structuur mee van de viering. ze bezorgen je ook heel wat voorbeeldteksten waaruit je kan kiezen, maar je mag ook zelf je teksten aanbrengen. een leuk detail in de viering is dat een aantal mensen een "wens" kunnen naar voorbrengen voor het koppel.
ik zal je laten weten hoe het zaterdag geweest is.
ik heb wel al gehoord dat je bij bethune niet zoveel inbreng hebt. wij kozen voor johan & gino.
groetjes
Martine



Heidi
9-9-2006
 Meld misbruik25-7-2006 8:15:05

Dag Marijke,

Mijn neef is homo en is vorig jaar getrouwd. Hoewel hij niet voor de kerk mocht trouwen heeft hij toch een dankviering kunnen doen in de kerk.

Rudy Borremans heeft deze viering gedaan. Het was echt prachtig en heel emotioneel! Zelf zag ik weinig verschil met een gewone trouwmis buiten het feit dat er geen eucharistie of huwelijkszegen was.

Heidi
09-09-06



Elly
9-9-2006
 Meld misbruik25-7-2006 10:14:55

Wij kozen voor Norbert Bethune en het was eigenlijk net hetzelfde als bij Martine. Eerst voorbereidende vragen en teksten via mail en daarna een gesprek.
Dit gesprek is vrij intens maar zo kan hij echt een beeld van je vormen als mens en als koppel. Ik heb het gevoel dat onze viering echt over ons gaat, alles is heel persoonlijk en naar mijn mening met veel meer diepgang als een gewone viering in de kerk.

Je moet eens kijken op hun website, daar staan ook foto's en reacties van andere koppels op.

Groetjes,

Elly
09/09/06



Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik25-7-2006 13:58:10

Elly,
Hoelang op voorhand hebben jullie het gesprek gehad bij N. Bethune?
Bij ons is dit een maand op voorhand. Alhoewel hij ons verzekerde dat dit nog ruim op tijd is, heb ik een beetje schrik dat we te laat zijn. Ik ben nu volop over onze voorbereidende vragen aan het denken, en al aan de teksten en muziek bezig, zodat we dit dan niet in 7 haasten moeten beslissen.

Groetjes, Bene


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info