Nu Online
Momenteel zijn er 222 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

winkels met grote maten???

  19-12-2011 21:18:43
Heej,

Voor ik winkels begin af te schuimen wil ik mezelf ook van teleurstellingen behoeden en ben dus op zoek naar winkels waar ze grote maten hebben. Dan heb ik het over maten als 46-48-50-52 ...

Kunnen jullie me helpen?

Dankje!

xxx

Karolien
22-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 1621


Kim
21-5-2011
 Meld misbruik19-12-2011 22:04:17

Karolien, vanwaar ben je? Boetiek Maya in Hemiksem heeft grote maten ..



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:09:17

Ik ben van regio Aalst-Ninove...
Hemiksem, tegen wat ligt dat ongeveer?
Alleszins eens waard om te gaan kijken precies!




maya
30-6-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:13:07

Karolien, ik denk dat ze jou bij Miamonta in zottegem ook wel zouden kunnen helpen...



Eva
23-3-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:38:30

Zeker niet ongerust zijn hoor!! Ik was maatje 46 toen ik op jacht ging naar een jurk en had er zelfs nachtmerries over! Maar dat valt echt super mee, en wij zijn naar een gewone boetiek gegaan. De verkoopsters zien echt wel welke jurken bij je passen ze hebben echt een getraind oog, en tja de jurk kan niet dicht (waar ik ging hingen de grootste jurken in maatje 42 en 44) maar ze houden het vanachter voor je dicht he, zo kan je al een beetje zien wat het zal worden. En er zal echt wel een jurk zijn waarin je er fantastisch uitziet! Mijn jurk ging ik eens bekijken op internet en het model vulde het lang zo mooi niet op als ik, dus het kan zelfs een boost geven aan je zelfvertrouwen! Veel plezier meid, ga gewoon naar de boetiek die je leuk lijkt!



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:48:39

dankjewel eva voor de peptalk! Had ik even nodig, wordt er soms depri van :-)

Maya, jij ook bedankt!



Kim
22-6-2012
 Meld misbruik20-12-2011 4:10:00

Bij modeshow in Geraardsbergen zullen ze je ook wel kunnen help



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik20-12-2011 6:46:37

ik heb zelf ook een groot maatje en heb uiteindelijk mijn kleedje gevonden bij het bruidsparadijs in merksem, ik had echt veel keuze. voor de rest ga ik met mijn mama naar bruidsmode cony in aalter en naar het schijnt bij Aalst bij couture ann hebben ze ook veel grote maten.

ik heb het zelf meegemaakt dat ik in een winkel maar 1 kleedje kon passen en dat was eigenlijk niet leuk, maar als je een goede verkoopster hebt en grote winkel stellen ze je super op je gemak. mijn tip is vooral open blijven en luisteren naar de verkoopsters, zij weten verdomd goed wat mensen staat en wat niet.



Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik20-12-2011 10:39:21

Hey Karolien,

Ik heb maat 50 en ik snap precies hoe je je voelt. Wat voor anderen iets is om naar uit te kijken, lijkt voor jou de hel, maar dat is écht helemaal niet nodig.

Mijn eerste ervaring was een mindere, dat was bij azzurro in Oostende. Om het verhaal kort te houden, ik ben daar echt vernederd geweest en buitengestapt met tranen in mijn ogen.

In de namiddag had ik nog een pasafspraak bij Scarpellini in Oostende. Geheel zonder verwachtingen en op mijn hoede voor een volgende teleurstelling ben ik daar toegekomen, maar wat een verschil!

Ik had op voorhand gezegd dat ik een maatje meer had, en ik werd geholpen door verkoopster Conny. Een hele vriendelijke, sociale dame die ook een maatje meer heeft, en precies weet wat een bruidje met een grotere maat wil verdoezelen :-)
Ze heeft me zeker een 20-tal kleedjes laten zien, waaruit ik mocht kiezen wat ik zou passen. Ik heb er een 10-tal gepast in alle soorten, modellen en kleuren: met sleep, zonder sleep, bustiermodel, kleedje met mouwen, wit, bordeaux, grijs, ...

Ik heb gekozen voor dit kleed (foto 2, kleed in het licht roze): http://www.bruidsbeurzen.nl/sonsie-prachtige-bruidsjurken-grote-maten-van-veromia/
Ik ben er écht super super blij mee :-)

Oostende is mss niet bij de deur voor jou, dat was het voor mij ook niet, ik ben van de streek van Ieper, maar het is écht de moeite om eens langs te gaan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Veel succes alvast, laat je zeker niet ontmoedigen en maak vooral jezelf niet gek zoals ik deed :-) Het is absoluut niet nodig, want ook voor ons bestaan er prachtige kleedjes!



Sabrina
29-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 16:30:09

Hallo Karolien,

Ik heb maat 46 en ben net als Sylvia bij Scarpellini geweest. Ik woon in De Pinte (bij Gent) dus niet echt in de buurt, maar was echt wel de moeite waard, hoor!
Ik werd geholpen door Karina, maar denk dat elke verkoopster bij Scarpellini fantastisch is.

Ze zijn erg rustig en stellen je snel op je gemak (ik ben nogal een zenuwpees). Ik koos enkele jurken uit en toen ik ze aan had moest ik bijna wenen... Ik zag er kleiner en dikker uit dan ik was!!
De stress dat Bram op buitenlandse opdracht was - en helaas nog steeds is :( - zal waarschijnlijk een grote rol gespeeld hebben... Maar ik was er echt van verzekered dat het nooit zou goedkomen en waarschijnlijk de award van lelijkste bruid zou toegekend krijgen.

Maar gelukkig was Karina daar en stelde ze me gerust. Ze beloofde een glimlach op mijn gezicht te toveren voor dat de morgen over was. En inderdaad, het tweede jurk die zij uit het rek had gehaald, kon ik gewoon niet stoppen met glimlachen. Papa had tranen in zijn ogen en mijn broertje (de stoere Italiaan) heeft een traantje moeten wegpikken!!

Ik moet toegeven dat ik het jurk waarschijnlijk zelf nooit gekozen zou hebben. Op foto (een slanke model) is het enorm lelijk, maar op vrouwen met wat meer rondingen staat het gewoon fantastisch!
En denk er ook aan dat jouw kleedje steeds een beetje kan laten aanpassen, indien nodig. Mijn heeft bv geen mouwtjes, maar omdat ik zware borsten heb is dat niet zo mooi, dus heb ik gevraagd er een haltertje aan te naaien!

Een goede raad: zoek een boetiekje waar je je goed bij voelt!! En laat je begeleiden door de verkoopsters, zij hebben echt oog voor figuur!!

Nog veel succes met je zoektocht :)

Groetjes,
Sabrina



Sabrina
29-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 16:35:30

@Sylvia: prachtig jurkje!!! :)

@Karolien: www.sinceritybridal.com heeft ook leuke jurken voor plus maatjes (sincerity+).




Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 20:56:38

wow die sincerity jurken vind ik ook wel supermooi hoor!

Eens checken waar je die allemaal vindt...
Super bedankt allemaal !

xxx



Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 10:48:02

Hey karolien,

inderdaad, in dat geval denk ik dat je best toch eens langsgaat bij Mia Monta. Daar hebben ze heel veel kleedjes hangen in grotere maten. Aangezien ze daar zelf een atelier hebben is het voor hen perfect mogelijk om 1 en hetzelfde kleedje in 3 verschillende pasmaten (en eventueel kleuren) in hun pasrekken te hangen. Toch maar eens gaan kijken daar dan zou ik zeggen! Het feit dat ze een eigen atelier hebben vind ik wel een voordeel want ze kunnen zelf heel veel weizigingen aan hun kleedjes aanbrengen...

groetjes,
Annelies



roos
23-6-2012
 Meld misbruik22-12-2011 12:44:26

Karolien, zoals hierboven reeds gezegd: maak je geen zorgen. Je vind heus wel iets naar je zin. Ik ben een tijdje geleden gaan passen in La Sposa in Roeselare. De verkoopster vertelde me dat ze vlak voor mij een dame met maatje 60 geholpen had.. Ik wist niet eens dat dit bestond. Ze zei dat ze een aantal kleedjes in grotere maten hebben, maar dat alles besteld kan worden. Misschien daar een kijkje nemen?

Ik wens je alvast veel succes met de zoektocht.
Greetz



roos
23-6-2012
 Meld misbruik22-12-2011 12:46:38

typfout: vindt i.p.v. vind!!




rita

 Meld misbruik28-12-2011 18:08:22

bij younik in turnhout zal je ook iets mooi vinden in je maat en kun je kiezen in welke kleur en maat veel succes



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik4-1-2012 19:35:48

Ben ik blij dit allemaal te lezen; Ik zat zelf al met rampscenario's in mijn hoofd. Ik ga in Heusden kijken voor een jurk (48). De eerste keer; wish me luck. Ik heb er echt wel een beetje schrik voor. Het ideaal blijft altijd mager zijn alleen wil mij dat maar niet lukken en mensen kunnen soms zo wreed zijn he ooit hebben ze me op de markt gewoon een hamburger in handen geduwd... brrrr maar ondertussen ben ik al die zever zo beu dat ik wat heb van: 'ik ben goed zoals ik ben en wie er problemen mee heeft, heeft pech!' alleen voor die trouwdag... das weer wat anders pfff



Sabrina
29-9-2012
 Meld misbruik4-1-2012 21:55:13

Hallo Sanne,

That's the spirit! Laat je niet doen.

Maar als je toch een maatje minder wilt voor je trouwdag, probeer misschien Weight Watchers? Ik bedoel niet dat je naar die bijeenkomsten moet (ik zou er gek van worden), ze hebben ook een online programma dat je kan volgen. Ik vermager gemiddeld 1 kilo per week en heb eigenlijk helemaal geen discipline, maar het werkt :-)

Ik wil zeker geen publiciteit maken, het is louter informatief, he!

Hoop dat je hier wat moed uit put.
En als je eens nood hebt aan een 'babbel'... :-)

Groetjes,
Sabrina



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik6-1-2012 3:26:04

Hallo Sabrina,

Bedankt voor de tip al weet ik niet of het veel zal uithalen. Ik heb al dingen geprobeerd; ik verander echt niet. ik zie er al negen jaar precies hetzelfde uit (buikomvang alles).
Ik stoor mij overigens ook niet echt aan mijn uiterlijk, persoonlijk vind ik dat ik er best ok uitzie. Ik heb goede verhoudingen en hoor vaak dat ik een mooi gezicht heb (ook al lijk ik op die eekhoorn maar dan zonder de bolle wangen). Het gene waar ik me aan erger zijn de opmerkingen van anderen. Het is kennelijk aanvaard om gemeen te doen en als we er niet tegen kunnen dan moeten we maar afvallen. Die mentaliteit zit echt helemaal scheef. Voor mezelf tot daar aan toe maar als ik kijk naar onze schoolgaande jeugd (ik geef les) dan is het echt triestig hoeveel er al zijn met een eetstoornis, depressies, ... en dat allemaal omdat ze er perfect willen uitzien (iets dat overigens niet kan). Afvallen zou je moeten doen vanwege je gezondheid, niet vanwege het comfort van mensen met een veel te grote mond ;-) Desalniettemin merk ik dat het me voor mijn trouw knap nerveus maakt hoewel ik tot nu toe altijd vrij goede reacties heb op kleding (en zeker op feestkleding): kennelijk slaag ik er wel in om me te kleden naar mijn figuur.

Ik vrees dat ik het ermee ga moeten doen, zeker omdat ik asap the dress ga uitzoeken en dan is blijven staan zoiezo de boodschap nu dat zal voor mij dan weer totaal geen problemen opleveren :-D



Sabrina
29-9-2012
 Meld misbruik6-1-2012 15:50:12

Sanne,

Ben enorm blij dat je er zo over denkt :) Ben tenminste niet de enige! Het is inderdaad zo dat de jeugd van tegenwoordig te veel aandacht schenkt aan "perfectie".

Ikzelf ben op dieet omdat ik me niet op mijn gemak voel. Het heeft niets te maken met wat de mensen over me denken, eerder omdat ik pijn had aan mijn enkel of knie of erger nog dat ik moeite had om de trap op te lopen!!
Ik heb nooit een maatje 38 gehad en zou het ook niet willen. Het past gewoon niet bij me. Ik heb een zandloperfiguur met mat extra 'vlees' aan mijn botten ;-) En Bram houdt ervan dus... :)

Gewoon ter info: http://www.sinceritybridal.com/ heeft mooie jurken voor plusmaatjes :)

Succes!! :)

Groetjes,
Sabrina



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik6-1-2012 20:34:06

beste Sabrina,
Super! Ik ga het zeker eens bezien! :-)
Ik heb me voorgenomen in de toekomst meer te sporten. Qua eten zit het vrij ok bij mij. Maar ik heb momenteel nog geen rijbewijs en verlies uren aan openbaar vervoer (de afstand is te ver voor de fiets ook). Maar als ik mijn rijbewijs heb en niet meer zoveel moet pendelen kan die tijd dus nuttiger besteed worden :-)
groetjes en jij ook veel succes!
Sanne



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik6-1-2012 20:40:27

De jurken op die site zien er goed uit alleen zijn ze allemaal nogal lang en ik heb enorm veel talent om over mijn eigen voeten te struikelen dus ik ga ervoor passen :-) Ik weet een beetje te goed wat ik wil das het grote probleem voor de winkels binnekort :-) zeer simpel, drie-vierde lengte, gewoon wit geen frutsels of franjes en zo een hesje in kant erover. Fini. Beetje retro jaren vijftig-zestig. Ik denk eigenlijk dat niemand beter van mij verwacht t sluit aan bij mijn kleren nu toch zeker op feestjes en zo :-)
Ik was al eens in een winkel en de verkoopster zo van 'deze is zeer simpel, héél eenvoudig: gebroken wit met één plooi in de rok" zo super happy van 'ik heb iets simpel gevonden' (en helaas; die plooi was er al te veel aan tja). Ik ben een moeilijke, dat wordt nog lachen binnenkort :-D

toch merci (ik heb wel een kapsel gespot dat ik leuk vind op die site: die birdcage)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info