Nu Online
Momenteel zijn er 118 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaringen met miamonta, pierre yves of couture ann (aalst)?

  19-12-2011 19:37:27
Hoi,

Wij trouwen op 22/09/2012 in Denderhoutem.
Ik moet nog beginnen zoeken naar een trouwkleed. Ik heb echter al wat slechte commentaar gehoord over Pierre Yves en nu juist ook over MiaMonta (Zottegem)

Hebben jullie ervaring met 1 van deze 3 winkels?
Pierre Yves te Aalst
Couture Ann te Aalst
MiaMonta te Zottegem

Thx!! Zoooveel informatie, moeilijk om het bos door de bomen te zien ;-)

Karolien
22-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 2447


Stephanie
12-5-2012
 Meld misbruik19-12-2011 19:46:01

Ik heb mijn jurk bij Pierre Yves gekocht. Voor mij geen probleem. Super vriendelijk. Nogtans ben ik franstalige en ze hebben in het frans spreken. Met het glimlach. Sorry voor mijn nederlands, zoals gezegd ben ik franstalige he ;)



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 19:50:25

Heyhey,

Mijn jurk komt ook van Pierre-Yves in Aalst en tot hiertoe niets als lof!

Vorige week zijn we ook mijn ventje zijn kostuum daar gaan kiezen (aangezien je als bruid een waardebon van € 200 krijgt voor accessoires van jou of je verloofde) en opnieuw waren ze super vriendelijk! Mijn schoonmama heeft zelfs nog wat suitekleding gepast (ook al was dit totaal niet voorzien en zei ze op voorhand dat ze nog niets ging kopen) en dit was allemaal geen enkel probleem.

Ik zou ze zeker eens een bezoekje brengen!

Groetjes,

Evelien




Laurence
30-6-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:31:50

Top favoriet qua vriendelijkheid is Couture Ann, ook prijzen vallen heel goed mee. Pierre yves,vriendelijk maar heel stijf allemaal! Mia Monta, gemengde mening, je moet zien wie je hebt. Veel kleedjes van vorige collecties.

Veel succes met je zoektocht!

Groetjes



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:31:52

Dag Karolien,

Ik ben begin oktober op 1 dag in 2 winkels gaan passen: PY en Couture Ann :-).
Bij Couture Ann uiteindelijk mijn kleedje gekocht!

Ben eerst bij PY langs geweest omdat ik vooraf Maggie Sottero heel mooi vond qua collectie. Ik had er een iets oudere dame als verkoopster, heel correct en vriendelijk.
Ze liep met mezelf, mijn beste vriendin en mama alle kamers en kasten af en ik mocht zeggen welke kleedjes ik wou passen. Naargelang mijn keuze, stelde ze ook zelf nog een aantal jurken voor. Ze was heel geduldig en ik heb daar ook 2 jurken 2 keer gepast.
Ik dacht bij het buitengaan dat ik dé jurk (Maggie Sottero Regina) gevonden had, maar gezien ik nog langs Couture Ann ging, toch maar niets beslist. Bij mij drong ze wel een beetje aan dat ik meteen best zou beslissen gezien toch het unieke van de collectie.
Maar al bij al, perfecte behandeling gekregen :-). (heb er uiteindelijk een 8-tal jurken gepast)

De verkoopster bij Couture Ann wist dat ik al ergens anders geweest was en merkte aan mijn reactie dat ik ook al een favoriete jurk had uitgekozen bij PY. Ze heeft me dan gevraagd deze zo goed mogelijk even te vergeten :-) zodat ik ook daar vanaf 0 kon starten.
Ook daar, kleedjes tonen en beslissen of ik het al dan niet wou passen.
Daar heb ik zeker een 10-tal jurken gepast en uiteindelijk bleven er 2 over en heb ik voor een ladybird gekozen.
Heel vriendelijke en goedlachse verkoopster, de eigenares kwam af en toe piepen en adviseerde ook een aantal jurken die ik zeker moest passen :-).

Het hangt er een beetje vanaf welke stijl van jurk je wenst...PY heeft de grotere en bekende merken als Marylise, Maggie Sottero, Linea, Pronovias enz enz...
Couture Ann heeft veel Ladybird, Miss Kelly, Romantica.

Mijn jurk heeft ongeveer 1,000 euro gekost, bij PY was de favoriet 1,750 euro (gemiddelde daar was iets van een 1500 denk ik).

Veel plezier met passen, het is zooooo leuk!!

groetjes



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:46:11

Bedankt voor jullie reacties tot hier toe!

Ik vind de collectie van Ladybird ook zeer mooi eigenlijk, jong en toch stijlvol!

Misschien dus toch eerst eens bij couture Ann langsgaan dan :)

Iemand nog ervaring bij MiaMonta? Blijkbaar minder bekend?



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:49:53

Echt geweldige jurken die Ladybirdjes!!
Bij Couture Ann geven ze ook zowiezo een hoepelrok om te passen en dit scheelt wel een pak in gewicht :-). Je voelt de 'zwaarte' van het kleed niet en kan er ook makkelijk mee rondwandelen :-).
Veel plezier!!!

groetjes



Freya
7-7-2012
 Meld misbruik19-12-2011 21:11:41

Heb mijn kleed ook bij Couture Ann gekocht.
Ik was helemaal van mening dat ik er mijn gedacht niet zou vinden, en was al voorbereid andere winkels te gaan bezoeken. Ik ben buitengegaan mét het kleed van mijn dromen en een betaalt voorschot :-) Hier ook een niet zo duur € 999 kleed van een niet zo bekend merk :p Hoewel dat er niet echt toe doet, het is het kleed dat ik sowieso wou!
Ik kocht mijn kleed tijdens de opendeurdagen, tien minuten voor sluit was het aan mij aangezien ik een heel lijstje wou passen. Ze vroeg me te beginnen met het kleed dat ik écht graag zag. de volgende vlogen er door want was namelijk al verkocht :p Ze gaf ook eerlijk haar mening "dit vind ik minder mooi of dit..." en dat vond ik een pluspunt. Ook echt een toffe en vlotte vrouw, samen met de andere verkoopsters (die er toen toch waren) !! Andere winkels kan ik je niets over zeggen ...

Groetjes



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 21:27:43

En grote maten??



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:01:50

De kleedjes die je past zijn pasmaten en die zijn er in verschillende maten :-).

Ik heb normaal een 40-42-44 en de kleedjes die ik gepast heb waren 38 - 42 - 46 dus echt wel verschillende maten :-). Het ene was wat klein en het andere was wat groot maar heb alles wel kunnen aanzien ;-).

Groetjes,

Evelien



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:20:35

Ik heb maatje 40-42 en bij PY paste ik er overal in :-) buiten 1 pronovias kleedje (maar was ook heel recht model, mijn ronde heupen geraakten er niet goed in!)

Mijn kleedje dat ik gekozen heb was denk ik eerder een 44 en echt nog veel te groot...ik vond het bij Couture Ann in het algemeen grotere maten (alles zat veel te los bij mij).
Dus ben benieuwd naar mijn eerste pas, als ik echt een kleedje op maat zal hebben!

groetjes



maya
30-6-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:22:17

Ik ben bij Mia monta gaan passen en ben er zeer tevreden over. Ik heb meerdere jurken mogen passen. Ben nogal een keikop, dus ik wist zeer goed wat ik wel en niet wou en dit was totaal geen probleem. Ik mocht ook eerst men eigen gedacht zeggen en passen, nadien gaven ze mij andere jurken die in dezelfde trend waren maar waarvan ze dachten dat ik er beter mee zou zijn en heb dan uiteindelijk mijn gedacht gevonden! En raar maar waar het was de eerste jurk die zij aan mij gaven en dat ze zeiden dat 100%bij mij zou staan. Ook niet al te belangrijk is de prijs natuurlijk en deze viel heel goed mee. Veel succes met de zoektocht!



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik20-12-2011 9:09:31

Hallo,

Mijn kleedje kwam van bij Mia Monta. Ik ben persoonlijk tevreden met van de winkel. Wij kwamen aan zonder afspraak (op een zaterdag) en zijn heel vriendelijke ontvangen, geen stress, geen gejaag, we kregen echt de tijd om alles te passen....

Groetjes
Annelies



sanne
25-8-2012
 Meld misbruik20-12-2011 10:25:54

Mijn kleedje komt ook van bij PY en ik was zeer tevreden over de ontvangst.
Ook nadat ik mijn voorschot betaald had bleven ze echt heel hulpvaardig.
Mijn mama had het kleed niet gezien toen ik het gekocht had, dus kwamen ze bij PY zelf met het voorstel om nog eens te komen met haar en ik mocht het zelfs nog ruilen als mijn mama het niet mooi zou vinden ofzo.
Dus voorlopig niets dan goed..

Evelien, over die waardenbon hebben ze mij wel niets gezegd.. krijgt iedereen die in principe?



An
29-6-2012
 Meld misbruik20-12-2011 12:11:27

Bedankt voor je topic Karolien, vanwege een medebruidje van Denderhoutem



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 12:38:19

Ha zalig :-) Graag gedaan hoor!
Mijn e-mail is karolien.merckaert@gmail.com

Kunnen misschien wat info uitwisselen? :)



Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik20-12-2011 13:06:26

Ik heb mijn droomkleed ook bij Mia Monta gevonden, heel vriendelijke ontvangst en zeer redelijke prijzen.
Het 1e kleed dat ik paste was ook meteen raak!

veel succes met de (superleuke) zoektocht!



Elien
21-4-2012
 Meld misbruik20-12-2011 20:12:36

Dag Karolien,

Hier een bruidje uit Haaltert :)
Ik heb mijn jurk gekocht bij Mia Monta. Vooral omdat ik mijn oog had laten vallen op de collectie van Forget-Me-Not. Uiteindelijk is het ééntje van Leijten geworden. Ikzelf vertrok ook met een dubbel gevoel (omwille van de goede en de slechte commentaren) maar ben er zeer gelukkig buitengegaan! Een heel belangrijk pluspunt is dat ze voor hetzelfde kleed minder vragen dan in andere winkels. (Weet ik van andere mensen die bij Couture Ann en Pierre Yves hetzelfde kleedje gingen passen en er 200-300 euro meer voor moesten neertellen). Ik mocht passen wat ik wou en alles verschillende keren aandoen. Nog een pluspunt is dat je dingen aan je jurk kan veranderen. Mijn jurk was standaard heel simpel maar ik wou heel graag wat kleur in mijn kleed. Zo hebben zij ervoor kunnen zorgen dat er 2 bloemen met o.a. een rood accent op komen. Ik mag in januari terug gaan passen en kijk er al heel hard naar uit!
Groetjes en nog veel succes!
Elien



Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 10:39:32

Hey Karolien!

Wij zijn van Aalst en trouwen blijkbaar dezelfde dag als jullie! Leuk om zo'n bruidjes in spe tegen te komen van de nabije omgeving! Aangezien ik van dezelfde streek ben als jij, zal het waarschijnlijk niet toevallig zijn dat ik ALLE 3 de winkels die jij hier opnoemt bezocht heb? :-) Ik heb er zelfs nog een 4de bijgedaan :-) Moderna in Schepdaal.
En als ik ze moet rangschikken van MINST tevreden naar VOLLEDIG tevreden staan de winkels zo:
Couture Ann (Minst tevreden)
Mia Monta
Moderna
Pierre Yves (Meest tevreden)

Nu even de uitleg waarom....ook heel belangrijk natuurlijk! :-)

Couture Ann volledig onderaan omdat ik daar echt totaal NIET vriendelijk behandeld geweest ben...Volgens Ann zelf was het ook een 'nadeel' voor haar dat ik al op andere plaatsen gaan passen was voordien, omdat zij mij nu niet meer kon aandoen wat ze wou omdat ik al een beeld had van het kleed wat ik wél wou. (Maar dat beeld had ik al van voor ik 1 winkel bezocht had...) Ook naargelang hetgeen ik vertelde en uitlegde welk soort kleed ik wou, kwam ze toch telkens et iets aandraven wat ik helemaal NIET wou, omdat ze ervan overtuigd zou zijn dat het me wel zou staan, en die waren ook wel meestal 'niet mis' maar die kleedjes waren 'ik' niet....anders had ik ze van bij het begin wel al aangeduid om te passen. Ik vind een trouwkleed moet je eerst en vooral goed passen en prachtig staan, maar het moet ook en weerspiegeling zijn van je persoonlijkheid, ale, das mijn mening....
Feit is wel dat de kleedjes hier wél een pak goeikoper zijn (gemiddelde prijzen) dat bij PY of Moderna, het zijn ook andere merken dat ze hebben. daarom geen slecht woord over een duurder of een goeikoper kleedje maar je kan geen appelen met peren vergelijken. Pas als je 2 dezelfde kleedjes vindt kan je prijzen vergelijken, dat kan niet bij Cout Ann en PY want de merken en stijlen zijn volledig verschillend.

Mijn pas bij Mia Monta was...tja....eerder ontgoochelend voor mij....zoals eerder hier reeds vermeld op het forum kwam ik daar in de rekken inderdaad heel veel kleedjes tegen van vorige collecties (zelfs eentje waarin een vriendin van mij 3 jaar terug reeds getrouwd was!!) De mensen daar waren héél vriendelijk en behulpzaam, en zouden zich de voeten van onder het lijf gelopen hebben, maar ik had niet de 'klik', niet met de winkel, niet met de sfeer, niet met de verkoopster en al zeker nit met de kleedjes....
De reden waarom de kleedjes hier zeer laag kunnen gehouden worden in prijzen is omdat je daar niet echt in een winkel terecht komt, maar eerder in een atelier. Da stoorde me helemaal niet, het is het kleed dat het hem doet uiteindelijk, en niet het pashokje of de omgeving waar je past, maar dit is natuurlijk wel 1 van de redenen waarom je hier minder voor een kleed zal betalen dan voor hetzelfde kleed op een andere plaats/winkel.
Spijtig vond ik dat ze hier nogal sarcastisch en cynisch reageerden toen ik vertelde dat ik in de namiddag nog naar Pierre Yves en Moderna zou trekken dus dat ik die voormiddag nog geen beslissing ging nemen... Waarschijnlijk omdat ze ook wel voelden dat ik geen klik had bij geen enkel kleedje en dat ik dus daar wss geen klant zou worden....

Dan hadden we Moderna en Pierre Yves nog, en ik he Pierre Yves gewoon een trapje hoger gezet omdat ik daar uiteindelijk mijn DROOMJURK gevonden heb, en omdat ze daar ook een iets uitgebreidere keuze hebben dan bij Moderna binnen de gekende merken, maar anders staan beide winkels voor mij op hetzelfde niveau...zeker qua vriendelijkheid en service!

Pierre Yves was voor mij een TOPPER!!! En zelfs van in het begin! Heel vriendelijk onthaald, heel begripvol, uiteindelijk heb ik daar wel voor een iets duuurder ontwerperskleed gekozen en kan je denken 'uiteraard dat ze dan vriendelijk zijn', maar in het begin het ik zelfs de goeikopere Marylise kleedjes aangepast, dus....niks wees er op voorhand op dat ik 'veel geld' zou spenderen, en toch werd ik met de glimlach behandeld en vroegen ze me om ALLE ervaringen van pasbeurten die ik reeds had gehad met hen te delen...In welke stijl voel je u goed? Welke stijl vind je zelf minder mooi?... Zodat ze samen met mij EN mijn ervaringen naar mijn perfecte jurk konden zoeken!

Ik heb zelf kleedjes mogen aanduiden, en ze hebben ook zelf ook nog een paar kleedjes aangebracht, en toen ik na verschillende kleedjes te passen nog steeds niet overtuigd was en toen ik beschreef wat er anders moest aan bepaalde kleedjes gaven ze mij de kans om naar de ontwerperskleedjes te gaan kijken. Deze stellen ze niet direct aan iedereen voor, omdat niet iedereen het budget kan/wil betalen dus ze zijn er zeker niet op uit om iedereen van in het begin het duurste kleed aan te smeren! Ook toe ik daar aan het kijken was voor mijn bruidslingerie, gaf Dider eerlijk toe dat ik het beter daar niet kocht omdat het kon zijn dat de ontwerper bij het maken van mijn jurk bijn BH zou kapotsnijden om hem in te naaien, en dan was het zonde om zoveel geld uit te geven aan een BH; eerlijk toch? Als ze geldwolven zouden zijn (zoals ik al gehoord had) dan lieten ze me toch gewoon deze dure lingerie aankopen??

Ik ga in de loop van volgende week nog eens langs bij Pierre Yves omdat er rond half december blijkbaar een volledige lading nieuwe collectie van schoenen toekwam, want die heb ik nog niet gekozen, en ondertussen kan ik nog eens vragen of ze mijn kleedje nogmaals van uit hun kast halen. Het is nog niet MIJN kleedje want dat wordt volledig nieuw gemaakt door de ontwerper, en ik heb mijn 1ste pas maar op 28/03, maar ze hebben het pasmodel weggehangen (was een exclusief kleedje dus kan toch niet meer verkocht worden) en ik mocht er altijd gaannaar kijken als ik zin had, of bv nu bij het kiezen van de schoenen is het wel handig dat ze het nog in hun atelier hebben.

Bij Moderna even enthousiast en goed behandeld geweest en met een even grote smile, maar ik had mijn hart reed verloren aan het kleedje bij PY. Maar mocht PY niet bestaan hebben, had ik wss voor Moderna gekozen....

Hopelijk heb je hier iets aan!
Natuurlijk zijn dit persoonlijke bevindingen die waarschijnlijk zullen verschillen van hier tot in tinboektoe als je 100 vrouwen hun mening vraagt. Maar dit waren mijn bevindingen...
Geniet van het passen! Het zijn magische momenten!

Groetjes,
Annelies



Liesbeth
4-8-2012
 Meld misbruik21-12-2011 19:40:21

Dag Karolien,

nog een medebruidje uit Denderhoutem. Je kent mij ongeveer wel, denk ik. We hebben samen nog in het koor gezeten en ik heb bij Steven in de lagere school in de klas gezeten.

Nog een andere tip: Pierre Yves Outlet in Deinze. Is wat verder rijden, maar je kan je kleedje laten overbrengen naar Aalst voor je tweede pas enzo.
Iets minder keuze natuurlijk en je ziet daar de collectie van de voorbije jaren, (outlet) maar het eerste kleedje dat ik heb aangetrokken is het geworden. Heb er wel zo'n 5-tal aangedaan, maar ik twijfelde tussen 2 kleedjes dus heeft de supervriendelijke en lieve verkoopster mij beide kleedjes afwisselend laten aandoen tot ik voldoende overtuigd was. (Heb beide kleedjes toch wel 8 keer aangehad.)
Ik ging met een supergoed gevoel naar buiten. Echt een hele lieve dame. Ze gaf me een heel goed gevoel en ik moest haar zeker nog eens een foto opsturen.
Echt een hele toffe namiddag gehad.

Groetjes,
Liesbeth.



Karolien
22-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 21:48:22

wooow dankjewel allemaal!!
Zo leuk da jullie zo uitgebreid reageren!

Heb er echt heel veel aan hoor!

Liesbeth, is jouw achternaam kellens? Ik moet zeggen dat jouw naam niet meteen een belletje doet rinkelen, het is michaël die het zei.
Anders stuur je gerust een fotootje naar mn mail ;)

Mercikes allemaal!!!




Katrien
21-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 16:30:09

Hallo!

Ik heb mijn kleedje tijdens de opendeurdagen bij Couture Ann gekozen. De verkoopsters waren toen nog supervriendelijk en waren erg behulpzaam en geduldig om me te helpen passen en kiezen.

Maar toen ik later terugging voor het passen van de schoenen was de vriendelijkheid al heel wat getemperd.
Vele van hun schoenen hebben ze niet in voorraad en al helemaal niet in alle maten waardoor ik nu schoenen heb moeten kopen waarvan ik nog niet weet of ze zullen passen...
Ik heb het wel gedaan omdat de schoentjes in de kleur van mijn kleed geverfd zullen worden.

Ook bij mijn eerste pas stond ik meer alleen te wachten dan dat er mij iemand kwam helpen. De verkoopster en haar helpster waren met hun tweetjes iemand anders aan het helpen met een suitekleed te kiezen.

Van de keuze van mijn kleed heb ik helemaal gaan spijt, alleen voel ik me daar nu niet zo welkom meer als ik nog naar die winkel terug moet...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info