Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste gesprek priester

  15-12-2011 13:05:37
Wij vroegen ons af wanneer we voor de eerste keer een afspraak moeten maken met onze priester?

We zijn al eens naar de parochiaal coordinator geweest, en hebben dan beslist welke priester we wilden en wnr we gingen trouwen voor de kerk. Hebben toen ook een papiertje meegekregen met allemaal vragen op, die we dan moeten bespreken met de priester zelf.


fleur
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1025


Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik15-12-2011 13:12:10

Hallo,

Je kan best eens contact opnemen met jullie priester. Het hangt een beetje van priester tot priester af hoelang op voorhand hij jullie wilt zien. Als je hem aan de lijn hebt zal hij wel zeggen of jullie veel te vroeg zijn of net op tijd....

Groetjes
Annelies



LL
29-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 15:02:46

Wij zijn vorige week geweest, en we trouwen pas in september :) Wel handig als je zo vroeg gaat; wij kregen een werkboek mee met allemaal tips en voorbeeldteksten om het misboekje op te maken. Een paar maanden voor de trouw hebben we nog een afspraak, om het misboekje te overlopen en praktische zaken voor in de kerk af te spreken.
Kan dus zeker geen kwaad om eens te bellen naar jullie priester!



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 15:06:00

aha leuk om te horen!
Ik dacht dat het er nu nog wat vroeg ging voor zijn, maar zoals ik zie kan het geen kwaad. Is leuk dat je dan wat voorbeeldteksten mee krijgt. Zo kan je ook al geleidelijk werk maken van je misboekje en is ie zeker op tijd klaar :-)



benita
8-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 15:41:30

Hoi, het is inderdaad beter om een te bellen naar de priester van jullie.

Ik denk dat dit overal anders is.
Wij mogen vanaf januari gaan.
Gtjes.



sofie
8-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 21:09:07

Tegen ons zei de priester om in maart eens langs te komen. Ik ben ondertussen al in actie geschoten met het misboekje. Ik ben niet van plan om te wachten tot maart...

xxx



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 21:25:44

ah ;-) dacht ook zoiet, rond maart.
Maar kon et ook nt laten om al te beginnen met mijn misboekje. Veel te leuk



Shannah
5-5-2012
 Meld misbruik20-12-2011 15:31:08

Hoi toekomstige bruidjes,

Wij trouwen in Turnhout en ook ik heb al verschillende malen contact gehad met de priester. Onlangs heb ik hem gebeld om een afspraak vast te leggen, maar dat was voor hem nog iets te vroeg. Eind februari moest ik terug contact met hem opnemen om een 'echte' afspraak vast te leggen. Hij heeft me al wel enkele gegevens gevraagd voor het opvragen van de doopakte.

In verband met het misboekje; Dat heb ik al volledig klaar :) Onderschat dit inderdaad niet, want er kruipt ongelofelijk veel werk in! Natuurlijk doe je dit met alle plezier, want het geeft je namelijk het gevoel dat die dag net iets dichterbij komt :D .. Als jullie willen, mag je altijd even je mailadres doorgeven dan mail ik je mijn misboekje door.

Groetjes

Shannah



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 15:36:34

Dag Shannah!

Je mag gerust eens naar mij doorsturen als je wilt: fleur.roels@hotmail.com

Ik denk ook dat mijn priester het te vroeg zal vinden om af te spreken:s dus wacht er mss nog beter mee tot maart of zo



sofie
8-9-2012
 Meld misbruik20-12-2011 21:30:22

Dag Shannah,

Ook mij zou je een plezier doen met je misboekje: huyghebaertsofie@hotmail.com.

Vriendelijke groeten,

Sofie



Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik14-1-2012 13:41:56

Hoi Shannah,

Zou je dit eventueel ook naar mij willen doorzenden? Ik ben er ook al druk aan bezig en elk voorbeeldje is meer dan welkom.

astridvandenbogaerde@yahoo.com

Groetjes,
Astrid



Veerle
30-6-2012
 Meld misbruik17-1-2012 12:43:39

Dag Shannah,

Ik zou je misboekje ook wel eens willen inkijken. Ik ben er vollop met bezig maar zit hier en daar nog vast...
(veerlevandesande@hotmail.com)

Alvast bedankt!
Veerle



Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik25-3-2012 17:13:17

De eerste 'ontmoeting' normaal +/- een half jaar op voorhand.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info