TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
B.
|
6-12-2011 22:53:32
Je moet daar helemaal de huis dj niet nemen ...
|
|
Michel
|
7-12-2011 8:10:19
Een +50 dj kan dan misschien "de looks" niet meer etaleren, maar het is volgens mij absoluut niet leeftijdsgebonden of iemand al dan niet bijblijft, in wat dan ook. Véél, misschien alles, hangt af van motivatie & interesse. "B" omschreef ook mij reeds als "de ouderdomsdeken" op dit forum. Wedden dat hij mij nog niet één keer aan het werk hoorde ... Ben zelf 49 en draai héél regelmatig voor de "jonge gasten" en weet héél goed wie David Guetta, Underworld, Wolfgang Gartner, Avicii (Tim Berg) en Amatorski zijn. Dus : niet te snel oordelen. Laat ik het anders zeggen; ik ben zowat OVERAL inzetbaar, wat van vele draaiende "jonge gasten" NIET kan worden gezegd, vermits hun algemene muziekkennis in vele gevallen te beperkt is. = niet verkeerd bedoeld, maar dient volgens mij wel even gezegd ... Bonne chance!
|
|
B.
|
7-12-2011 9:42:17
Daar gaan we weer. 1. Ik kan je toch moeilijk bestempelen als ons jong veulentje of de dartele spring in het veld? Ouderdomsdeken doelt louter op leeftijd, niet op instelling.
2. "Véél, misschien alles, hangt af van motivatie & interesse." zelfs niet misschien, hier sla je de nagel vol op de kop.
3. " ik ben zowat OVERAL inzetbaar ..." dat is de essentie van de allround dj, van alle markten thuis zijn, maar dat wil niet zeggen dat je goed bent op alle markten. Zowat overal je uit de slag kunnen trekken ... ja ... maar als je verder moet grasduinen dan de hitparade, kan er dan nog gevolgd worden.
Er bestaat zoiets als "fit for purpose" om het in business-termen uit te drukken. Je kan als dj niet de man zijn voor elk feest. Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik mijn weg weet in de alternatievere muziekgenres en dat ik als het kan het muzikale gaspedaal graag indruk, maar tegenwoordig is bijvoorbeeld dubstep en drum&bass hot bij het jonge volkje, ik kan gerust een tijdje een aantal van de gangbare hitjes afhaspelen, maar als dat de hoofdbrok moet vormen dan moet en zal ik voor dat feest passen. En aangezien dj'en een business is, durft het daar al eens te stokken, het vullen van de kalender overstijgt het plezier van een vet feestje te draaien en het durven toegeven aan de klant dat er anderen zullen zijn die beter zijn voor de klant zijn wensen.
|
|
kris
|
7-12-2011 10:31:51
Ik heb ondertussen ook al "feestdj's" ontmoet die 40+ en 50+ zijn en die hun collectie nieuwe muziek beperken tot de jaarlijkse "MNM big hits best of 2011" of "Maximum hit music best of ...." en dergelijke. Anderzijds, zie ik opmerkelijk veel 40+ die actief zijn in de wereld van clubs/discotheken en die al jaren een grote naam zijn en waarvan velen de huidige muziek producen!! Bovendien merken we de jongste jaren een tekort aan goeie allround dj's, vermits de jeugd zich beperkt tot hun beats aaneenrijgen op hun slaapkamertje en dromen van één of andere residentie in een club (blijven dromen zou ik zeggen....). Dus, beste Els, ik zou niet zomaar puur afgaan op de leeftijd. Je kan es een afspraak maken met die dj en confronteer hem dan met de "nieuwe muziek" die in je hoofdje zit, je zal dan merken of hij "mee is met zijn tijd". Hou er trouwens ook rekening mee, dat je allicht mensen zal uitnodigen "van alle leeftijden" en dat de dj zich niet zal moeten beperken tot het draaien van "nieuwe muziek". Dat is trouwens de definitie van een "allround dj". Dit is niet belangrijk, maar wil het toch meegeven ter illustratie: ik ben ondertss ook naar de 42 toe, al meer dan 25 jaar actief als dj, de laatste jaren bijna hoofdzakelijk in de "eventssector" waar huwelijksfeesten een belangrijk onderdeel van zijn.....maar toch zet ik in 2012 weer een zijsprongetje richting discotheek...en waarom? gewoon om me "scherp" te houden! Sommige dj's zullen hier wel weten wat ik daarmee bedoel. Misschien is je 50-jarige dj ook wel zo iemand die fanatiek met zijn vak bezig houdt en die nog bijzonder "scherp" staat en op die manier door zijn jarenlange ervaring de jeugd van hun sokken blaast? Veel succes gewenst met jullie feest!
|
|
Michel
|
7-12-2011 10:52:43
Da's duidelijk. "Verder grasduinen dan de hitparade ... wordt er dan nog gevolgd ?..." Jij suggereert dat een doorsnee allround dj waarschijnlijk niet meer volgt als ... Me dunkt dat wij het toch hebben over het draaien op trouwfeesten(fuiven) ... (wij trouwen.com) en niet over de een of andere alternatieve undergroundfuif ... Welnu, ook ik ga graag eens in de hogere versnelling, maar zoals waarschijnlijk niemand beter dan jij weet, is het al snel van "wat den ... niet kent, eet hij niet ...". Akkoord, vanaf gemiddeld een uur of twee (als meet en peet naar huis zijn, en de verdoving bij sommigen al zijn tol begint te eisen) kan tot de altenatievere business en freakshow-toestanden worden overgegaan, tot a higher state of mind is bereikt. Wat bedoel je eigenlijk met : "Het vullen van de kalender overstijgt het plezier van een vet feestje te draaien en het durven toegeven aan de klant ..." En ik die dacht dat de essentie van de allround dj (zoals wij beiden) alles te maken had met skills allerhande te verwerven (EN te blijven cultiveren)) om ze dan als meerwaarde te kunnen gebruiken, voor de meest uiteenlopende (feest)gelegenheden ...
|
|
kris
|
7-12-2011 11:05:57
Rustig, rustig brothers B & M.....diep inademen en het over u laten gaan! Het forum van "trouwen.com" is een "wij-helpen-forum" en "wij-geven-goeie-raad-forum" al of niet uitvloeiend uit onze rijke bagage! Graag dus een opbouwend positieve insteek voor de starter van dit bericht, namelijk Els. (ge ziet, 'k wil 2011 vredelievend afsluiten hé! ) peace! 
|
|
Stef
|
9-12-2011 0:00:38

|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|