Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Doopakte

  17-7-2006 16:07:26
Hoi allemaal, Ik ben geboren en gedoopt in het moederhuis te Hasselt.Nu moet ik mijn doopakte daar gaan halen maar dit moederhuis bestaat nu niet meer.
Weet iemand of ik dit nu aan de priester van hasselt of iemand anders moet gaan vragen?????????

Davy
30-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1413


Tina

 Meld misbruik17-7-2006 16:23:09

hallo,

Je doopakte haal je bij de pastoor van de kerk waar je bent gedoorpt in Hasselt. Die pastoor moet jou die uitreiken. Ik was zelf gedoopt in St.Gillis.Ws en trouwde in St.Niklaas maar die pastoor van de kerk in st niklaas heeft dat allemaal geregeld en aangevraagd. Voor 200 euro mogen ze dat wel doen hé :-)
Je geboorteakte hebben ze op het stadhuis in hasselt normaal.



Angelique
11-8-2006
 Meld misbruik17-7-2006 17:12:42

Hallo, inderdaad, de pastoor doet dat voor je! Ook het gemeentehuis regelt alles voor je - dus geen over en't weer geloop nodig!
Groetjes



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik17-7-2006 20:39:28

yep

normaal zorgt de pastoor hiervoor; als die daar de moeite niet voor wil doen: dit moet je vragen in de gemeente waar je ouders op het moment van de geboorte woonden.

Mieke
13/05/06



els

 Meld misbruik18-7-2006 8:09:54

Bij ons was een copietje van het trouwboekje van de ouders ook goed, want daar staat ook in wanneer je gedoopt bent.

Groetjes,

Els



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik18-7-2006 12:48:06

Hallo,

tegenwoordig regelt de gemeente dat toch allemaal? Je moet daar niet meer zelf voor gaan. Dat was tenminste bij ons zo.

groetjes,

marjolijn



Karolien
3-6-2006
 Meld misbruik18-7-2006 13:01:14

Ik ben daar ook geboren en gedoopt.
Ik heb gebeld naar het stadhuis van Hasselt en daar hebben ze mij het telnr. van het dekenaat gegeven. Ik had de deken zelf aan de lijn en 2 dagen later had ik mijn doopakte in de bus. Helaas heb ik het nummer niet bewaard, maar op 't stadhuis kunnen ze je dat geven...

groetjes,
Karolien



Karen
29-7-2006
 Meld misbruik20-7-2006 21:24:48

Hoi,
Sinds kort zorgt de gemeente daar voor. Ivm de geboorteakte moet je zelf niets ondernemen.
Groetjes,
Karen
29-7-06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info