Nu Online
Momenteel zijn er 117 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dansen met ouders

  14-11-2011 15:13:12
Hallo mede-bruidjes en mede-bruidegommetjes
Graag had ik van jullie eens je mening gehoord over een klein 'probleempje' dat ik heb.
Mijn vriend zijn moeder is ondertussen 11 jaar overleden. Zijn vader heeft iemand anders leren kennen en is daar nu toch wel 3 jaar mee samen.
Na de openingsdans had ik graag met mijn vader gedanst.
Voor mijn vriend is dit geen probleem dat ik dit alleen doe met mijn vader en dat hij dan met niemand danst maar mijn zus en mijn moeder vinden dat we er dan nog extra de nadruk op gaan leggen dat zijn moeder er niet meer is.
Ik had voorgesteld dat hij dan toch wel met Marieke (de vriendin van zijn vader) zou dansen maar dat wil hij niet omdat hij denkt dat zijn tante (de zus van zijn moeder) kwaad zou zijn (na 11 jaar heeft ze het verlies nog altijd niet volledig verwerkt...). Dan stelde ik voor dat hij dus met die tante zou dansen maar dan is hij bang dat Marieke op haar tenen getrapt zal zijn! Dan was mijn 3de voorstel dat hij dan maar met de vrouw van zijn broer moet dansen maar dat wil hij ook niet...
Dans ik dus best alleen met mijn pa en laat ik al die commentaar van 'extra nadruk' vallen of overtuig ik mijn vriend om dan toch maar iemand te kiezen? :/
Als hij dan met niemand danst, zullen zijn tante en Marieke dan allebei kwaad zijn of juist omgekeerd :/
thx op voorhand!!!

Ulrike
28-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2012


Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik14-11-2011 15:29:45

Misschien kan je vriend eens met zijn tante praten, om te horen wat zij er van zou vinden als hij met Marieke zou gaan dansen?



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik14-11-2011 15:31:06

Hoi

Inderdaad geen leuke situatie! Maar kan hij bijvoorbeeld niet met alletwee dansen? Bv. eerst met zijn tante (om zijn overleden moeder er zo bij te betrekken) en halverwege de dans dan te wisselen en met de nieuwe vriendin van zijn papa te dansen. Als je een lang nummer uitkiest dan maakt dit denk ik niet uit dan je halverwege 'changeert' en zo is iedereen tevreden, want op die manier worden alle belangrijke personen in het leven van je vriend betrokken en even in de spotlight gezet. Misschien kun je dit op voorhand al even bij de personen in kwestie aftoetsen wat ze hiervan zouden vinden, zodat het op het moment zelf geen complete verrassing is en dus ook geen boze blikken oplevert als je vriend bv. eerst met de tante zou dansen (en de ander dus niet weet dat er nog een 'deel 2' aankomt).

Als dit geen optie is, zou ik hem niet laten kiezen, want dat zou denk ik alleen maar voor veel wrevel zorgen. Dat zou ik zijn mama eerder op een andere manier betrekken (door een speech ofzo) of door het lievelingsnummer van zijn mama te spelen, of.... .

Ik zit zelf in een gelijkaardige situatie maar dan mijn vader (hij is niet gestorven maar ik heb er al 10 jaar geen contact meer mee). Ik ga met mama dansen (ze heeft ondertussen ook al 3 jaar een nieuwe vriend, maar aangezien mijn mama en ik echt close zijn, dans ik met haar).

Lieve groetjes

Chantal



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik14-11-2011 15:49:58

Dag Ulrike! Moeilijke situatie! Ik ben mijn moeder ook verloren en na onze openingsdans, danste ik met mijn vader en mijn man met zijn moeder. Ik had uitdrukkelijk gevraagd aan de dj om als "derde" dans iedereen op de dansvloer te vragen (ook een slow) zodat het niet opviel dat mijn man zijn "schoonmoeder" niet kon halen om te dansen. Zonder dit vooraf te bespreken heeft hij dan mijn grootmoeder gevraagd om te dansen.
Heeft je verloofde geen zus of grootmoeder waarmee hij kan dansen en waarover dan misschien weinig/geen discussie kan ontstaan? Of kan hij niet met jouw moeder dansen? Ik denk wel dat je hierin best doet wat je verloofde het liefste heeft... Het is zijn moeder en hij weet welke band hij met zijn tante en "stief"moeder heeft...
Als dit dan "raar" overkomt bij de familieleden of vrienden, dan is dat maar zo. Het is nu eenmaal geen eenvoudige situatie. Zij moeten de mening en de gevoelens van jouw verloofde respecteren!

Groetjes
Caro



Evi
18-8-2012
 Meld misbruik14-11-2011 16:29:01

Hallo!

wij zitten hier met ongeveer hetzelfde probleem, mijn schoonmoeder heeft MS en zit al jaren in een rolstoel, mijn vriend kan dus ook niet met zijn moeder naar het altaar stappen en op het avondfeest dansen. wij zijn er aan aant denken om gewoon geen vader-dochter dans en moeder-zoon dans te doen na onze openingsdans.
we zouden dan gewoon het feest laten losbarsten na onze openingsdans en mss achteraf als er eens een slow komt dan eens met de ouders dansen.
niet gemakkelijk, maar ik zou doen waar je verloofde zich goed bij voelt. uiteindelijk draait het om jullie gevoel en niet dat van een ander. het is jullie dag, jullie feest. :)
veel succes.



gwenda
20-7-2012
 Meld misbruik14-11-2011 16:40:31

Hey Ulrike

Mijn verloofde zijn mama is ook overleden. Zijn vader heeft ook een nieuwe vriendin, maar daar wil hij niet mee dansen, omdat hij vindt dat zij zijn moeder niet is. Hij heeft ervoor gekozen om dan met zijn zus te dansen, hij wil met geen enkel ander "moederfiguur" dansen, omdat zijn mama er niet meer bij kan zijn. Ik had eerst voorgesteld om met mijn moeder te dansen, omdat hij met haar toch een goede band heeft, maar dat wil hij dus niet om bovengenoemde reden. Ik weet het bij ons ook niet zo goed, want mijn ouders zijn er dan ook nog eens bij gescheiden, dus om iedereen content te stellen moet ik er ook nog eens over denken hoe we het gaan doen. Ik ga allessinds met mijn stiefpa nog dansen en mijn verloofde dan ook met mijn stiefma, want anders zullen die er ook weer niet graag bijzijn als dat niet gebeurd.

Ofwel moet jij met je vader dansen en daarna iedereen van de ouders op de dansvloer laten komen. Pff geen makkelijke situaties allemaal hé. Doe gewoon waar je verloofde zich goed bij voelt en idd praat er eens over met zijn tante. Ik zal dat ook moeten doen met mijn moeder omdat de scheiding van mijn ouders bij haar nog steeds gevoelig ligt.

Nog veel succes hoor, grtz Gwenda



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik14-11-2011 16:48:29

Hey Ulrike,

ik begrijp je probleem helemaal. Mijn man zijn mama is 3 jaar geleden gestorven, zijn vader heeft wel een vriendin, maar het klikt niet zo goed tussen haar en mijn man. Hij wilde zeker niet met haar of met iemand anders dansen terwijl ik met mijn papa danste, dus dat heb ik helemaal gerespecteerd. Na onze openingsdans was er nog een slow voor iedereen, daarna is het feest losgebarsten. Later op de avond heb ik nog met mijn papa gedanst, en nog wat later ook nog met mijn schoonvader. Eigenlijk keek niemand daar raar van op, we hadden het wel vooraf afgesproken met onze ouders.

Tijdens onze vrijzinnige viering hebben we wel een (kort) herdenkingsmoment ingelast zodat zijn mama ook een plaatsje kreeg op onze dag.

Groetjes en succes ermee,
Hanne



Jamie
12-5-2012
 Meld misbruik14-11-2011 20:37:11

Hoi!
Wij hebben ook lang nagedacht wat we zouden doen na onze openingsdans. Mijn papa is doof en ik heb hem gezegd dat hij hem niet verplicht moet voelen zijn hoorapparaat aan te doen op het feest en mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden. Zijn papa is nu al 4 jaar hertrouwd en we komen supergoed met haar overeen maar toch zou mn vriend het raar vinden om met haar te dansen. Nu hij ging het wel doen om mij mn plezier te gunnen en het volgens de traditie te doen.
Maaaaar enkele weken geleden vroeg mn papa of het verplicht was om te dansen, want de kans was groot dat hij de muziek amper zou horen en dat het er dan ook maar heel ingestudeerd ging uitzien en hij zou hem er ook niet goed bijvoelen.
Dus bij deze was ons probleem van de baan en mag iedereen na onze openingsdans de dansvloer op :)

In jouw geval zou ik het gewoon eens met de tante bespreken en kijken hoe ze erop reageert en hoe gevoelig het nog ligt. Ik zou nu niet onmiddelijk midden een liedje veranderen van danspartner, dan val alles nog veel meer op.

Veel succes nog! *



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik15-11-2011 8:24:48

Ik zou toch met de nieuwe vriendin dansen en aan de tante haar idee daarover vragen

Liefs,



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik15-11-2011 14:44:47

laat de dj mss zeggen dat na jullie dans iedereen op de dansvloer mag komen "die jullie liefheeft" geen stijf gedoe en verplichte nrkes dus maar direct der in vliege. hier ok 't zelfde probleemke zanne ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info