Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer komt de kus?

  13-11-2011 10:41:01
Hallo bruidjes en gommetjes!
Nu heb ik (alweer ) een vraag ivm de misdienst.
Wanneer komt DE kus?
In ons boekje staat eigenlijk nergens "en dan mogen jullie nu kussen" ofzoiets.
Is dit na de ringen?
xxx

Carmen
12-1-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1502


Romina
6-7-2012
 Meld misbruik13-11-2011 10:48:55

Hey hey

Ik ben eens gaan kijken in mijn -proef- misboekje en hier staat idd ook nergens 'u mag nu de bruid kussen' maar ik denk dat het na het ringen uitwissen gebeurt, is hier dan net voor zegening van de huwelijkskaars. Maar goed dat jij het zegt of het was me zelfs nog niet opgevallen.
Wij moeten toch nog naar de pastoor en dan neem ik het misboekje mee en vraag ik het hem ook.

Groetjes.



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:09:46

Hoi,

Tja goeie vraag eigenlijk.
Want nu ga ik voor te spelen altijd voor die van mij staan en zeg ik: "en dan mag u nu de bruid kussen"...
Maar eigenlijk staat dit ook niet vermeld in het misboekje, ik hoop maar dat meneer pastoor da gaat zeggen en anders kus ik hem na de ringen :-)

Groetjes



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:17:13

Haha, ik ben dus niet alleen

Wij hebben geen afspraak meer staan bij meneer pastoor. (nu , we hebben er al genoeg gehad zene ) Dus ik kan het niet echt meer vragen, of ik moet nog eens langsgaan.
Ik denk ook na de ringen, maar als hij dat nu niet zegt, doe je dat dan uit jezelf?



An
25-5-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:19:02

Ik zou voor alle zekerheid toch eens bellen. Hou ons op de hoogte ;-)



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik13-11-2011 11:25:10

De kus volgt na de ringen! Bij ons heeft de pastoor dat niet gezegd, maar hebben we dat gewoon gedaan :-) je voelt dat zelf wel aan hoor! Groetjes



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:29:54

Hey,

Is eigenlijk een gebruik uit de protestantse kerk en helemaal niet in de rooms-katholieke kerk.
Het wordt wel heel vaak gedaan (vanuit de films, uit Amerika = meest protestanten), na het overhandigen van de ringen is er plaats voor het kussen. (meestal zegt de priester iets van de kerk beschouwd jullie nu als man en vrouw). Sommige priesters zeggen; je mag nu kussen en als niet zegt moet je maar jullie kus opeisen.

Wordt ook vaak gekust bij het wensen van de vrede!

Heel veel geluk samen.

Groetjes Ellen






Romina
6-7-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:33:55

Hey hey

Dan heb ik nog een vraagje, als we over rooms-katholiek of protestanten bezig zijn:
Aan welke kans gaan jullie jullie ring dragen?
Hier zal het links worden.

groetjes.



Els
27-1-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:37:57

hey , bij ons staat dat gepland na de huwelijkszegen en vredewens, op alle overzichten die wij kregen om ons boekje samentestellen staat dan eigenlijk dat je elkaar een teken van vrede mag geven zoals zoen of handdruk (ik heb hier al gezegd dat ik hem een handdruk ga geven ;-) vind hij niet grappig



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:41:29

Hey,

Is eigenlijk bisdom gebonden (wij trouwen bisdom Gent en daar dragen ze hem links)...
er zijn bisdommen waar het officieel rechts wordt gedragen (welke weet ik niet precies)...

Maar maakt eigenlijk in deze tijd niet meer zoveel uit.... wij zullen hem links dragen....
de priester zegt geef elkaar de rechter hand (en dan spreek je trouwbeloften uit... en sommige koppels zijn dan "mis" als ik het zo mag verwoorden en doen de ring rechts aan.... maar maakt echt niet zoveel meer uit...

veel groetjes

Ellen Hermans



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:43:41

Hey,

Grappig (wws voor sommige bruidjes lange tijd geleden een viering bij gewoond...)
de vredeswens wordt tijdens elke gewone misviering ook gedaan.... tijdens elke viering worden er tegenwoordig handjes geschut (al een jaar of 2....)

groetjes Ellen



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik13-11-2011 14:35:32

Wij gaan hem toch rechts dragen denkik

Kzal onze pastoor een emailen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info