Nu Online
Momenteel zijn er 44 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Iemand ervaring met de ceremonie buiten?

  9-11-2011 11:57:23
Hoi iedereen,

Wij houden een vrijzinnige ceremonie en nu had ik in mn hoofd gehaald om die buiten te houden (mits ons Belgisch weertje het droog en aangenaam kan houden) Onze feestzaal heeft wel een binnenplein, maar ze hebben zo'n 100m verder een mooi meer met een klein park rond, het leek me een ideale locatie.
Heeft iemand ervaring met zo'n buitenviering?
Huur je de stoelen en eventuele versiering? of zou ik die van de feestzaal kunnen vragen?
Hoe loopt dat met de muziek, moet je de elektriciteit van ergens kunnen aftappen ofzo?
Hebben de sprekers een micro nodig?

Pfff, vrij veel bijkomende vraagstukken dus, maar het is mijn droom om dit moment echt buiten te kunnen beleven.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alle tips en bedenkingen zijn welkom!
Groetjes
Effie

Effie
28-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2162


Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik9-11-2011 12:21:17

Hey Effie,

hier ben ik weer :o) Zo fijn als jullie de ceremonie buiten zouden kunnen doen! Wij zagen dat niet goed zitten omwille van het weer, maar achteraf bekeken was het zo warm dat we dat echt hadden kunnen doen.

Micro voor de sprekers en versterker voor de muziek zullen jullie zeker moeten voorzien. Wij hadden drie micro's: één voor de voorganger van De Mens Nu, die ook gebruikt werd wanneer getuigen een tekstje lazen, en dan een voor mijn man en een voor mezelf. Ik denk dat je ook eventueel samen een micro kan delen, maar of het nu 2 of 3 micro's zijn maakt niet zoveel uit. De installatie kwam van de DJ (Ludwigs, ik weet niet of jullie die ook nemen?), hij heeft ook alles opgezet. Ik denk persoonlijk dat je dit best aan professionals overlaat. Hij zal ook wel raad weten met de elektriciteit.

Stoelen kan je zeker bespreken met het Godshuis. Onze ervaring is dat niks hen te veel gevraagd is. Stel dat het slecht weer is, gaat de ceremonie dan binnen bij hen door? Dan zullen zij waarschijnlijk ook instaan voor het plaatsen van de stoelen, alles erop en eraan.

Ik had ook best wat stress over heel die installatie, zelfs al was het binnen in die kapel. Maar Ludwigs heeft dat allemaal perfect geregeld.

Stuur gerust een mailtje als je nog meer wil weten!

Groetjes & succes ermee,
Hanne



Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik9-11-2011 12:28:20

Hey Effie,

wij houden een ceremonie in de tuin van onze feestzaal en zullen de stoelen van de feestzaal gebruiken. Voor het geluidsaspect heb ik nagevraagd hoeveel dit zou kosten indien de DJ dit zou regelen maar dit blijkt niet erg goedkoop uit te vallen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een bedrijfje dat luidspreker + micro verhuurt. Er zijn verschillende bedrijven die pakketjes hebben en qua prijs zit dit +/- 50€. Vaak is de versterker draadloos en een micro kan uiteraard ook draadloos (wel meerprijs), beiden werken dan op batterijen dus heb je geen verlengkabels e.d. nodig.
Ik zou trouwens echt wel opteren voor die geluidsversterking, je hebt altijd omgevingsgeluid, auto die ergens passeert, een vliegtuig dat overvliegt,... Het zou spijtig zijn als je gasten daardoor de helft van je ceremonie missen. Ook de muziek klinkt dan een pak beter natuurlijk.

Veel succes ermee,
Stefanie



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik9-11-2011 12:29:48

Effie, mogelijk gebruik van zaalstoelen, moet je daar even navragen natuurlijk. Aangezien er buiten gesproken zal worden, is micro+geluidsversterking aangewezen (tenzij er slechts 20 gasten zijn :-)). Die kun je dan ook gebruiken voor eventuele muziek om het sfeervoller te maken. Vergeet ook mogelijke koude of wind niet. Ik ken je locatie niet, maar op het 1ste gezicht zou ik kiezen voor het binnenpleintje (met faciliteiten dichtbij).
Dat een mooie dag nogal vlug in het water kan vallen, heb ik reeds meermaals meegemaakt. Zie een pas gemaakte trailer:
http://www.discovideo.be/?portfolio=de-tent-op-zijn-kop
grtz



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik9-11-2011 12:57:23

Hey Hanne,

Bedankt alvast voor alle info nu en al van voordien, tis echt een enorme hulp al geweest :-)

Wij willen enorm graag de ceremonie buiten houden, maar als het minder mooi weer zou zijn gaat de ceremonie door in het Godshuis zelf. (in april gaan we er wel rekening moeten mee houden)
Ik veronderstel dan ook dan zij instaan voor de stoelen enz maar mocht het toch buiten zijn weet ik niet of ze dat gaan toestaan natuurlijk.
Normaal hebben we binnenkort met hen een afspraak, ik zal mn vragen dan kunnen stellen.
Die kapel is idd echt mooi hé, wij hebben de zaal ernaast met de bakstenen muur en dan de graanzolder erboven voor het avondfeest :-)

Ook hebben we niet voor Ludwigs gekozen maar voor een bevriende DJ (is ook wel zn beroep) Hij heeft nog niet gewerkt in het Godshuis, maar is wel erg ervaren en bereidwillig om ons in alles te helpen.

Ik hoop dat de maître wil en kan helpen tijdens de ceremonie, was dat bij jullie ook zo?

Het is nu nog 170 dagen en de stress is er bij momenten echt al enorm.

Groetjes
Effie



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik9-11-2011 12:59:16

@Stefanie: bedankt voor de tip! Die prijs valt op zich dan nog mee. Zou idd te jammer zijn mochten de gasten die wat meer achteraan zitten er niet van kunnen meegenieten.



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik9-11-2011 13:14:22

Wij hebben onze ceremonie buiten gedaan! Wij hadden wel een B-plan, we konden binnen als het weer moest tegenvallen. Gelukkig is dat niet gebeurd!!! Het was zo mooi, in het park voor een mooie grote boom.

Succes ermee, wou wel B-plan voorzien!



Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik9-11-2011 15:33:56

Wij zijn van plan om bij goed weer onze vrijzinnige ceremonie ook buiten (op een binnenplein) te doen. Op 27 mei moet dit hopelijk lukken! Onze feestzaal zorgt voor stoelen en opstelling, maar vraagt hier wel extra voor (niet goedkoop).
Over geluidsinstallatie had ik nog niet nagedacht, dus bedankt voor de tip :-)
Het lijkt me in ieder geval iets extra te geven aan de hele viering...



Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik9-11-2011 16:20:52

Hey Anouck,
ik duim mee voor mooi weer de 27ste mei, wij trouwen dan ook! (En ik die dacht origineel te zijn door op een zondag te trouwen )
Wij betalen ook 150€ om een 50tal stoelen klaar te zetten... Niet goedkoop maar als je ze zelf moet gaan huren, afhalen, klaar zetten, opruimen, terug brengen... pff wat een gedoe.



Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik9-11-2011 16:42:50

Hey Stefanie,
Leuk iemand te vinden die ook op een zondag trouwt, en wel nog op dezelfde datum!

Wij betalen 150 euro voor het klaar zetten van de stoelen en dan nog eens 3 euro per stoel, maar we vinden het de prijs wel waard. In de kerk trouwen kost ook geld he...



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik9-11-2011 18:40:19

Als je kan, door het weer, buiten trouwen geeft dat idd iets extra aan je ceremonie, maar nu ben ik al een beetje aan het stressen of dat wel goed zal lopen qua klank, geluid, muziek, micro's, organisatie, versiering... grrrr :-)
Je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wil natuurlijk en blijkbaar heb ik die neiging wel. maar ik wil het graag even sfeervol en speciaal als ik in mn hoofd heb gehaald.
Bridezilla anyone? Noooooo :-)



lindsay
13-5-2011
 Meld misbruik10-11-2011 7:55:15

wij hebben onze ceremonie ook buiten gedaan, was echt prachtig, de feestzaal zorgde voor alles, stoelen, bloemstukken, geluidsinstallatie,... en bij slecht weer zouden ze alles naar binnen verhuizen, maar het was een prachtige dag, zeker een aanrader.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info