Nu Online
Momenteel zijn er 26 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Met hoeveel personen kan je trouwjurk gaan passen?

  22-10-2011 12:14:25
Dag allemaal,

Wij trouwen in juli 2012 en ik zou binnenkort graag eens trouwjurken gaan passen. Hoeveel volk mag je meenemen naar bruidswinkels? Wie nemen jullie mee?
Alvast bedankt!

Groetjes, Sanne

Sanne
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1701


Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 12:44:02

Of er een max opstaat weet ik niet... Ik ben gaan kijken met mijn mama en mijn getuige.



Britt
23-6-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:08:55

Ik heb mijn mama meegenomen en 2 vriendinnen. 1 ervan is mijn getuige.
Je kiest zelf hoeveel volk ma ik denk nu ook ni da je er me 10man moet afkomen.




tima
8-9-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:50:07

ik had de 1ste keer mijn stiefmama en zus (tevens mijn getuige) mee nu in de 2 zaken waren er eigenlijk maar 2 stoelen voorzien 4/11 ga ik terug 2 andere winkels doen dan gaat mijn stiefmoeder en een vriendin mee



stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:57:23

Ik neem mama, zus (getuige), schoonmama (is naaister) en papa mee :). Papa wilde er persé bij zijn :)



Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik22-10-2011 14:05:21

Ik neem mijn mama mee om te gaan kiezen, vanaf het moment dat de keuze is gemaakt en bij de eerste pasbeurt gaat de schoonmoeder ook mee!

Groetjes



Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik22-10-2011 14:21:23

Ik ben de eerste keer enkel met mijn beste vriendin geweest. Volgende keer (dinsdag) neem ik ook mijn mama mee!



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik22-10-2011 15:55:54

Wij waren met 6 als we mijn kleedje gaan kiezen zijn.
Mijn mama,schoonmama,mijn nicht (die ook men getuige is en zelf ook trouwt) en men 2 schoonzussen.
Ik kon er niemand uitlaten dus zijn we maar allemaal samen geweest en de eigenaars van de winkel vonden het helemaal niet erg.



Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik22-10-2011 17:48:03

Een goede raad van iemand met een slechte ervaring: neem enkel je moeder mee, die kent je het beste.

Ik ging in mei samen met mijn moeder en schoonmoeder mijn kleed kiezen. Ik hield er twee over, hoewel mijn voorkeur toch direct naar één van beide ging. Mijn schoonmoeder, die een toch wel licht andere smaak heeft, vond het andere mooier.

Wat doe ik? Ik kies hetgene mijn schoonmoeder het mooist vindt.
Een week lang heb ik getwijfeld of ik wel de juiste jurk gekozen had. Niet dus, mijn moeder die twijfelde ook al maar durfde niks zeggen, want die jurk was besteld.

Uiteindelijk ben ik na een dikke week twijfelen terug met mijn moeder naar de winkel gestapt en de twee jurken nog eens gepast, het werd 'mijn keuze'.
Gelukkig kon de bestelbon nog worden aangepast, een ander merk maar dezelfde leverancier.

Jaja, ik ben daar mee geleerd! :)

Léonore



Marga
7-7-2012
 Meld misbruik22-10-2011 20:36:00

Ik neem ook drie man, vrouwen mee. Dat zijn mijn mama, mijn zus en een vriendin, mijn getuige.
Om eerlijk te zijn, denk ik dat mijn zus de meest noodzakelijke 'schakel' is. Ze zal zeggen wat ze mooi vindt, ze kent me al haar hele leven en als er één iemand eerlijk zal zijn, dan is zij het wel.

Misschien nog een ander vraagje aan jullie allemaal. Hoe bereid je jezelf het beste voor op een eerste kies/pasbeurt? Moet je rekening houden met het ondergoed dat je aantrekt?



tima
8-9-2012
 Meld misbruik22-10-2011 21:27:17

nie echt maar volgende keer doe ik toch een bh zonder bandjes aan want ik heb constant die bandjes staan verstoppen



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik22-10-2011 22:05:03

Ik zou heel graag enkel met mijn mama en zus willen gaan... maar mijn schoonmoeder en schoonzus willen ook mee!! En dat vind ik het toch wat teveel! Het is beter om niet met teveel te gaan want zoals hierboven al werd gezegd heb je dan teveel verschillende meningen en ga je je misschien laten beïnvloeden...



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik23-10-2011 9:58:37

De eerste keer dat ik ging zien was met mijn schoonzus en schoonmama. Het was juist opendeur in hun buurt en we gingen eens gaan kijken en voor ik het wist stond ik al te passen en had ik al een droomkleed. Maar ik vertikte een kleed te kopen zonder mijn mama erbij (tevens ook mijn sponsor ;) ) De tweede keer was echt op afspraak enz: toen heb ik mijn mama, zus, schoonzus en schoonmama meegenomen.
En ze hadden allemaal ongeveer dezelfde smaak, ze vonden het kleed dat ik uiteindelijk heb gekozen dan ook het beste bij me staan. (een ander van de eerste keer)
Bij de eerste pas enkel mijn mama en bij de tweede pas mijn mama en bomma.

Je mag meenemen wie je wil maar teveel mensen hebben ze niet graag in de winkel zelf.

Groetjes,
Laura



Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik23-10-2011 11:04:37

Ik had de eerste keer enkel m'n tante meegenomen (m'n mama kan het helaas allemaal niet meer meemaken). Ik twijfelde toen echt nog tussen twee kleedjes. Eerst wou ik niemand anders meenemen maar uiteindelijk last minute dan toch m'n beste vriendin gevraagd of ze mee wou gaan en daar heb ik geen seconde spijt van!! :-) Toen ze het ene kleedje zagen keken ze allebei van mjah nie mis... maar ik zag direct dat ze niet overtuigd waren. Bij het tweede zag je die gezichten helemaal opklaren en zei m'n beste vriendin ook direct "dat is het!! dat is vééééél mooier". Zo kreeg ik dus een dubbele bevestiging en ben ik nog altijd keiblij met m'n keuze. Anders had ik misschien verkeerd gekozen.



Sanne
7-7-2012
 Meld misbruik27-10-2011 22:10:00

Bedankt voor de reacties en de tips! Ik denk dat ik dan toch maar een selectie zal maken (want ik had wat veel vriendinnen in gedachten en die verschillende meningen zouden het misschien wel nodeloos moeilijk maken). Met een kleine groep zal het zeker en vast ook wel ambiance zijn. Ik heb er al zin in! Aan iedereen die ook nog op zoek is naar een kleed: veel succes en veel plezier!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info